Det är ju en vanlig 3,5mm plug - men då stödet verkar sträcka sig till MONO och inspelning i .wav? (läste jag någonstans i en liknande tråd på 99mac) så är det ju helt åt h-e...
Men som sagt, stödet finns ju där i iPoden.. när skall det bli "officiellt" och användbart?
Jag behöver kunna spela in timmar oavbrutet och i stereo samt CD kvalitet.
Sen om dom skulle kunna ha en inbyggd encoder för direktinspelning i MP3/AAC skulle jag inte tacka nej, MEN det är föga troligt att den finessen redan finns inbyggd i dagens iPoddar. Men uppenbarligen går det att spela in i .wav (troligen även i .aif). MEN 2 det är ju egentligen samma funktion som redan funnits - det där med att man kunde spela in 6s i mono via vänster hörlurssnäcka via lite "service menyer" på sin iPod. Det enda som skett nu är att den möjligheten har flyttats fram ur skumrasket men fortfarande bara i mono.
Det enklaste är ju att uppdatera till nya iPod firmwaren och helt enkelt stoppa in en line in el varför inte dra in en mikrofon. Vad som skulle kunna hända då är att den inte "upptäcks" av iPoden och således vill den inte börja spela in el så går det bra.. frågan är då om det blir mono el stereo o om det går o välja kvalitet.
Med inspelat tal klarar man sig ju med MONO samt ganska låga bitrates..