Du kan få bort, när du fört över de filer du vill ha på iPoden, stoppskylten (inte enkelriktat väl?) den genom att koppla loss iPoden som från själva datorn genom att dra iPodsymbolen från skrivbordet till soptunnan. Finns en knapp längst nere till höger i iTunes också när du har markerat så du ser iPodens innehåll (under "källa" till vänster) som du kan klicka på för att koppla loss den. Håller du muspilen över den knappen (eller andra knappar i iTunes) så talar den om vilken funktion som finns.
Gör du något av det så står det en stor "bock" (stort "V" om man så vill) i iPodens fönster som talar om att det är ok att koppla loss den. Om du inte kopplar loss den så fortsätter den ladda upp batteriet.
Fast jag laddar alltid upp den från ett vanligt väggkontakt. Jag har fått för mig att det går snabbare. MEN det kan mycket väl vara inbillning från min sida )
(Nu utgick jag från att du har Mac och inte PC, för jag vet inte alls hur det kan se ut på en PC).
Skrevs ursprungligen av MauserMan
En nybörjarfråga då.
Hur ser man när ipoden är fulladdad? Enkelriktatskylten med texten "do not disconnect" är ju framme hela tiden verkar det som.