Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod minis ärkerival? Creative MuVo 2 4GB

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det verkar gå ändå. Boing Boing har uppdaterat sin postning som jag länkade innan, med denna text:

A Boing Boing reader sez: "The iPod/microdrive hack does work. Where the other poster is confused is that you can't format the microdrive in the camera. You need to mount drive on you system with a CF reader. Then format it FAT and it works fine. The drive out of the mini has a partition on it that their camera can't deal with. A full wipe on your machine solves the problem and gets you a cheap mammoth camera card.

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-02-27 08:48

Det är en dum idé att använda Dustin som måttstock i det här sammanhanget. Dustin tar t.ex. 6240:- inkl frakt för en iPod 40 GB. Apple tar 5195:-. Hur glada skulle vi bli om folk dissade iPod baserat på Dustins pris?

Fast en snabbkoll på pricerunner visade att skillnaden inte var så stor i fallet MuVo. 3100:- som billigast, så där var Dustin bara 400:- dyrare. Rimligtvis borde iPod mini hamna under 3100:- också.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-27 19:27

Tja, Muvo2 fungerar ju som en USB Mass Storage Device, så de är bara att plugga inn oavsätt OS. Det tycker jag är en stor fördel, det behövs heller inge spesiella kablage men en standard USB Mini plugg som man antagtligen har flera av från förr. Mini'n är snygg men jag tycker att alla som inte svälger alt "Apple" borde kolla inn alla alternativ noga innan ni handlar.

Kolla bara inn hur liten MuVo2 är:

Visst är iPod Mini snygg och har riktig "Apple karma" eller vad man skal kalla det, men detta känns som en investering som man kan hålla fungerade under lång tid pga. alla branchstandarder den följer.

Jag tror att de flesta trots allt inte bryr sig speciellt mycket om man kan spela in direkt till MP3-spelaren eller om den har FM-radio. Att JOS, m.fl liknande spelare säljer så bra tror jag främst beror på det lilla formatet.

När det gäller Muvo2 vs iPod mini, så har vi "stor ljusstark display" vs "tråkig 3-raders display" samt "snyggt aluminium case" vs "plastigt case".
Jag tror inte speciellt många kommer att välja Muvo2 framför iPod mini.

iPod minis hd funkar inte till kameror, ett tiotal snubbar på ett forum diskuterar nu... de har dissekeret sin ipod för detta men de funka inte

  • Oregistrerad
  • 2004-03-07 18:48
Ursprungligen av jockeleu:

iPod minis hd funkar inte till kameror, ett tiotal snubbar på ett forum diskuterar nu... de har dissekeret sin ipod för detta men de funka inte

Troligtvis bara en tidsfråga tills de får igång mini´s drive i kameror...

  • Oregistrerad
  • 2004-03-13 19:03

Som sagt (skrivet?) så tror jag det är på 600 mAh och 3.7 volt:

Det som sitter i vanliga iPod är på 850 mAh och 3.7 volt. Jag tror inte att det finns batterier med större kapacitet som får plats i iPod mini så som den ser ut nu. Det ideala hadde varit om man kunde gjöra ett nytt skal til iPoden och andvända battier från mobiltelefoner (typ nya Nokia telefoner eller SE) de har storkapacitet och bra tillgång.

  • Medlem
  • 2004-03-13 19:23

Dessa batterier använder jag i min Sony Walkman:

Räcker till 40-60 timmars playback. Och det är inte illa alls!

  • Oregistrerad
  • 2004-03-15 15:07

Jag tror inte att minin skulle bli speciellt mycket dyrare om de hadde gjort designen bra får grunden av. Sådana batteripakat som det blåa i iPod mini sitter redan nu i diverse konsument artikklar, speciellt sladdlösa telefoner (både analoga och DECT). Att koppla loss en sladd och byta ut en blå klump två gånger i loppet av iPodens liv tycker jag inte borde bjuda på några problem, är man osäkar kan man snakka med förhandlaren där man skaffade den eller läsa i instruktionsboken.

Bevaka tråden