Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPoden chrashar XP

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min iPod gör så att XP chrashar, är det någon som varit med om detta? nu har jag återställt podden så vi får se om det blir bättre...

  • Oregistrerad
  • 2004-04-15 18:59
Ursprungligen av Kellogs:

Min iPod gör så att XP chrashar, är det någon som varit med om detta? nu har jag återställt podden så vi får se om det blir bättre...

mm jag har det.. när man pluggat in den så kracshar mitt XP efter ett par minuter ibland..ingen aning om varför..=/

Tja det finns bara en lösning.. göra sig av med XP?

  • Oregistrerad
  • 2004-04-15 23:41

öh va?

jag har XP och har aldrig stött på problemet.....kanske är det välkända error 40....(problemet sitter 40 cm ifrån datorn)

//C

Ursprungligen av Archduk3:

öh va?

jag har XP och har aldrig stött på problemet.....kanske är det välkända error 40....(problemet sitter 40 cm ifrån datorn)

//C

Skulle inte tro det va...

  • Oregistrerad
  • 2004-04-16 15:22
Ursprungligen av Kellogs:

Skulle inte tro det va...

Konstigt att du har det där problemet och inte jag då

//C

Ursprungligen av Archduk3:

Konstigt att du har det där problemet och inte jag då

//C

JA man kan ju undra men eftersom jag inte gör något konstigt och datorn bara står på med podden i och helt plötsligt så säger det bara chrash

Jag skulle gissa på felaktida Firewire- eller USB2-drivers. Skulle dessutom gissa på att du kör USB2.
XP har dåliga USB2-drivrutiner. Firewiredrivarna är däremot riktigt bra. Oavsett vilket du kör, pröva leta rätt på nyare drivrutiner från korttillverkarens hemsida.

Har både Firewire- och USB2-kort från Clas Ohlson (billigast möjliga, noname-kort). Firewire funkade klockrent med en 2G Ipod med XP:s egna drivers. USB2-kortet (som jag köpte till en filmscanner) bara krånglade och kraschade tills jag hittade bättre drivers hos tillverkaren, och det funkar numera också utmärkt med min 3G-Ipod (som får välja FW/USB2 efter humör).

Ursprungligen av Stäck:

Jag skulle gissa på felaktida Firewire- eller USB2-drivers. Skulle dessutom gissa på att du kör USB2.
XP har dåliga USB2-drivrutiner. Firewiredrivarna är däremot riktigt bra. Oavsett vilket du kör, pröva leta rätt på nyare drivrutiner från korttillverkarens hemsida.

Har både Firewire- och USB2-kort från Clas Ohlson (billigast möjliga, noname-kort). Firewire funkade klockrent med en 2G Ipod med XP:s egna drivers. USB2-kortet (som jag köpte till en filmscanner) bara krånglade och kraschade tills jag hittade bättre drivers hos tillverkaren, och det funkar numera också utmärkt med min 3G-Ipod (som får välja FW/USB2 efter humör).

Jag kör firewire så det är inte det som är problemet men jag ska testa med nya drivers tack för tipset...

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-04-19 11:44
Ursprungligen av Stäck:

Jag skulle gissa på felaktida Firewire- eller USB2-drivers. Skulle dessutom gissa på att du kör USB2. XP har dåliga USB2-drivrutiner.

Har inga problem med USB2 och XP:s egna drivrutiner, fast jag har uppdaterat dem via WindowsUpdate förstås.

Ursprungligen av Spyder:

Har inga problem med USB2 och XP:s egna drivrutiner, fast jag har uppdaterat dem via WindowsUpdate förstås.

Nä, nuförtiden funkar de flesta kort med XP:s egna drivare. Men när USB2 var alldeles nypåkommet var drivarna till nåt av chipen (trots det stora antalet "märken" på USB2-kort finns det bara 3-4 olika controllerchip) dålig. Det funkade, men datorn kraschade spontant ibland när man gjorde nåt över USB2.
Och har man inte hämtat nya drivers via WindowsUpdate (man får väl gå in och manuellt välja dem, de kommer inte automagiskt) har man ju de gamla.

1
Bevaka tråden