Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hacka bort volymbegränsningen för gott!!

Tråden skapades och har fått 77 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av stoffen:

Men kan detta på nått sett skada poden??

Och jag har min mini formaterad till min Mac .. om jag då gör detta via pc kan inget konstigt hända då???

finns program avsett för mac

  • Oregistrerad
  • 2004-08-24 16:07

Kan du ge mej en länk e du shysst!

  • Medlem
  • 2004-08-25 12:00

Mac-formaterad 4G

Är det någon som vet hur jag gör för att ta bort volymspärren för gått på en mac-formaterad iPod 4G? Jag vill inte ha något DB-hack. Kan jag använda windows programmet som nämns i början av tråden på en Mac-formaterad iPod, eller finns det något annat bra sätt att göra det?

någon som kan lägga upp programmet samt information om det någonstans? verkar som om ovan nämnda länk är död.

ps. windows versionen.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-08-25 12:06
Ursprungligen av pedrodollar:

ps. windows versionen.

maila mig på cane snabel-a kiwistorm.com så skickar jag programmet till dig som reply.
(obs... e-mailadressen ovan utan @ pga att ingen robot ska kunna sniffa upp min adress o skicka massa spam till den.)

  • Medlem
  • 2004-08-26 21:20

Jag har hittat en ny länk till hackprogramet då den gamla verkar ha slutat fungera.

http://www.pochoirs.de/leechs/iMod.zip

Ursprungligen av Toody:

Jag har hittat en ny länk till hackprogramet då den gamla verkar ha slutat fungera.

http://www.pochoirs.de/leechs/iMod.zip

TACK TACK TACK!!!!

  • Medlem
  • 2004-08-26 22:57

Har någon information om det finns ett liknande program till mac?

Tack på förhand!

//H

  • Oregistrerad
  • 2004-08-28 12:42

kan ni ge en länk där man kan ladda ner ett sånt här program för mac??????

Ja precis. Hur gör man på mac? Förresten är det felstavat i rubriken, för gott heter det.

  • Medlem
  • 2004-09-17 21:09

Någon som testat på en G4 av något slag? Kanske en 40GB G4?

mm det funkar på min G4 20 gig, eftersom det e samma version ska det inte göra nån skillnad tycker jag

  • Medlem
  • 2004-09-18 03:31

Jag körde det på min 20gig G4 utan problem..

precis så som jag skrev i första inlägget när jag skapade tråden.

Ursprungligen av Toody:

Jag fixade min G4a med windowsprogramet på sidan och det funkar utmärkt.

  • Medlem
  • 2004-09-18 08:36

Ah... sorry. Missade det inlägget. Då ska jag testa på min också :rolleyes:

Men om man nu "boostar" volymen, kommer inte EQ att låta ännu värre, än vad den redan gör?

  • Medlem
  • 2004-09-18 19:21

jag är inte säker men jag tror inte att hacket påverkar ljudkvaliten på samma sätt som när man boostar volymen..

Jag har inte märkt någon försämring av ljudet med hacket det har bara blivit högre... därimot tyckte jag att basen kunde börja dista om man bostade mycket med nått boost-program tex. eupod.

Jag tycker att den distar redan som det är.

Ursprungligen av Sl1ng.:

Jag tycker att den distar redan som det är.

Då har du inte följt de råd som finns att läsa om i ett otal trådar...

Men hjälp mig då!

Ge mig länkar.

Ursprungligen av Sl1ng.:

Men hjälp mig då!

Ge mig länkar.

Ladda ner mp3Gain på http://mp3gain.sourceforge.net/. Det sänker grundvolymen i mp3orna och då distar de inte med EQ.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-19 17:07

kan nån ge länk till mig där man kan ladda ned hacket till mac ?

  • Medlem
  • 2004-09-22 20:11

funkar finfint med minin!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-22 21:47

Varför finns programmet inte till Mac?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-23 12:19

Borde inte batteritiden bli längre eftersom man bara behöver köra på halva volymen när hacket är kört? som en parantes till övriga diskussioner

  • Medlem
  • 2004-09-23 16:27
Ursprungligen av Parre:

Borde inte batteritiden bli längre eftersom man bara behöver köra på halva volymen när hacket är kört? som en parantes till övriga diskussioner

Om vi ser på det här sättet. Du kör din bil i 100km/h, då den drar 1L/mil, och den har en elektronisk fartspärr vid 250km/h. Kommer bilen dra mindre bensin vid 100km/h om man tar bort fartspärren?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-09 00:28
Ursprungligen av Nauga:

Om vi ser på det här sättet. Du kör din bil i 100km/h, då den drar 1L/mil, och den har en elektronisk fartspärr vid 250km/h. Kommer bilen dra mindre bensin vid 100km/h om man tar bort fartspärren?

Om vi ser det på det här sättet då?
Om du har en bil som gör 250km/h och du ligger och kör i 250km/h vilket är max. Du tar bort fartspärren så och den går i 300 Km/h istället. Kommer den att;
a) dra mer bensin?
b) mindre?
c) lika mycket som vid 250Km/h?

  • Medlem
  • 2004-09-23 12:58

Det fungerade ju inte med min mini. störande...

  • Medlem
  • 2004-09-23 14:42
Ursprungligen av Erich:

Det fungerade ju inte med min mini. störande...

På min mini ser allt ok ut när jag genomför volymhacket, dvs enable och finish. Öppnar man programmet igen står det disable och finish. Dock märker jag ingen skillnad på volymen...

Konstigt, va?

  • Medlem
  • 2004-09-23 17:29
Ursprungligen av Q-man:

Öppnar man programmet igen står det disable och finish.

När det är gjort skall det stå "disable limit" som alternativ att trycka på, inte "enable limit".

Bevaka tråden