Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur lägger man in notes på ipoden?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Ipod g4 och jag undrar hur man lägger in anteckningar på ipoden?

SKRIV GÄRNA!!!

  • Oregistrerad
  • 2004-08-18 12:55

Om du har en PC går du bara in i utforskaren och letar upp din iPods enhetsbeteckning. Klicka här så kommer du hitta en mapp som heter något i stil med "notes". Lägg sedan en .txt-fil här. Voila! Antar att det fungerar på liknande sätt på macen?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-18 14:19
Ursprungligen av klas:

Tack för tipset!

  • Oregistrerad
  • 2004-08-18 21:18
Ursprungligen av williamos:

Tack för tipset!

Vet inte om du är ironisk, men jag tycker att det är ett bra program.

Om du vill göra det den hårda vägen står det ju i iPoden hur man gör. Kolla Tillbehör » Anteckningar » Anvisningar

Kan ni oxå förklara hur man gör med almanackan, jag har en PC!

  • Oregistrerad
  • 2004-08-18 21:30
Ursprungligen av williamos:

Kan ni oxå förklara hur man gör med almanackan, jag har en PC!

Du gör på samma sätt, fast istället för att lägga textfiler i "Notes" lägger du sk vCard-filer i "Calendar". Någon kan väl rätta mig om jag har fel. Själv synkar jag allt, men det går väl inte på en PC.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-08-19 08:41
Ursprungligen av klas:

Du gör på samma sätt, fast istället för att lägga textfiler i "Notes" lägger du sk vCard-filer i "Calendar". Någon kan väl rätta mig om jag har fel. Själv synkar jag allt, men det går väl inte på en PC.

Men du kan väl inte lägga vCard filer i kalendern? De ska väl ligga i kontakter? Till kalendern hör väl iCal-filer? Eller?

williamos, kolla den här tråden, där finns lite mer info.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-19 08:44
Ursprungligen av Spyder:

Men du kan väl inte lägga vCard filer i kalendern? De ska väl ligga i kontakter? Till kalendern hör väl iCal-filer? Eller?

williamos, kolla den här tråden, där finns lite mer info.

Okej, de heter kanske vCal-filer då?

jag är en liten nybörjare så vad är txt filer

  • Oregistrerad
  • 2004-08-19 11:59

En TXT-fil är helt enkelt en text-fil. En sån skapar du enkelt i tex Anteckningar, se bara till att den har filändelsen .txt. PS. Jag talar om PC här. DS.

Ursprungligen av raZmus:

En TXT-fil är helt enkelt en text-fil. En sån skapar du enkelt i tex Anteckningar, se bara till att den har filändelsen .txt. PS. Jag talar om PC här. DS.

tack

Ursprungligen av williamos:

tack

Men finns det något annat poggram till PC som kan skriva txt filer på? :rolleyes:

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-08-19 13:39
Ursprungligen av williamos:

Men finns det något annat poggram till PC som kan skriva txt filer på? :rolleyes:

Anteckningar, Wordpad, eller vilken ordbehandlare som helst kan spara i .txt-format.

  • Oregistrerad
  • 2004-08-19 15:07

Har du Windows så har du förmodligen redan programmet Anteckningar. Ta bara kör och skriv sedan in "notepad" utan citationstecken följt av ett rappt tryck på din enter-tangent.

Tack så mycket för all hjälp. JAg blev glad.

1
Bevaka tråden