Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

en fråga om att orginisera mp3 låtar i rät plats och under rät tid

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-10-13 23:31

Hej. det är så jag laddarner mycket musik och ofta, nu är det så fins det nåt sät att göra så att itunes kollar en mapp på och då om det har hamlat en låt i den så läger den till låten skelv i itunes, så man sliper dra och slepa låtarna på itunes och få risken att man får kopia, jag vill att itunes ska kolla mappen där låtana laddasner i och flytar låten till itunes mappen eller kopierar låten. om inte itunes kan göra det fins det några knep eller nåt prog som kan göra det eller hjelpa på vägen?

• Medlem
  • International user
  • 2004-10-14 01:30

I en perfekt värld där alla hade koll på sina id3-taggar skulle mycket väl det du frågar om vara en bra idé. Men nu är det ju så att de flesta har noll koll, så att id3-taggarna ser ut som en slakt.
Därför föredrar jag att lägga in allt nytt manuellt, album för album och korrigera alla taggar direkt. Om jag inte gjorde så skulle mitt bibliotek idag bara vara en enda stor helvetisk röra!

Ledsen att jag inte kan svara på din fråga, men det borde inte vara helt omöjligt att det finns något script som kan görs det du önskar. Finns dock ingen inbyggd funktion i iTunes som gör det.

börja ladda ner original rippade album & singlar så slipper man problemet med felaktiga taggat osv.

1
Bevaka tråden