Hej!
Först vill jag säga tack för en bra sida. Har hittat mkt info om liknande fel o frågar som jag erfarnat av min iPod, men har ändå lite frågor:
Jag köpte min iPod 40gig 4G förra veckan genom Blocket.se. Den var helt ny - den var inplastad o allt när jag fick den. Killen (här efter kallad säljaren) jag köpte den av hade köpt den i USA.
Enligt säljaren behövs inte kvitto för att garantin ska gälla, utan det ska räcka med serienummret - som jag nu har reggat på apple.se. Men när jag fick bekräftelsemailet av apple.se så stod det att jag behövde kvittot. Så jag tog kontakt med säljaren igen, men han tyckte det lät skumt eftersom han inte visat upp nått kvitto när han fick problem med en annan iPod.
Fråga 1: Vad gäller? (jag önskar ej svar om att jag blivit lurad el. liknande).
Har läste lite på forumet om problemen (mest batteriproblem), o även läst lite fakta om AppleCare.
Fråga 2 o 3: Är det värt att skaffa AppleCare? Borde det inte vara skönt att ha garanti i 2 år?
Kollade på precis på Apple Store på fodral till iPod.
Fråga 4: Nån som har 'Contour Showcase 4G'-fodralet o som kan intyga att den är bra?
När man ser bilderna på fodralet 'iSkin eVo' så är det för den gamla versionen av iPod.
Fråga 5 o 6: Finns de även till G4? Bättre/sämre än 'Contour Showcase 4G'?
Oj vad text det blev. Men nu fick ni lite att svara på. (om nån snäll själ vill göra det)
Till slut vill jag även tacka den som tipsade om programmet Anapod Explorer som funkar till win98. JOO! jag vet att jag borde uppgradera... men min stabila p2 300Mhz är stabil som sagt
'Över och ut'