Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågor

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Först vill jag säga tack för en bra sida. Har hittat mkt info om liknande fel o frågar som jag erfarnat av min iPod, men har ändå lite frågor:

Jag köpte min iPod 40gig 4G förra veckan genom Blocket.se. Den var helt ny - den var inplastad o allt när jag fick den. Killen (här efter kallad säljaren) jag köpte den av hade köpt den i USA.

Enligt säljaren behövs inte kvitto för att garantin ska gälla, utan det ska räcka med serienummret - som jag nu har reggat på apple.se. Men när jag fick bekräftelsemailet av apple.se så stod det att jag behövde kvittot. Så jag tog kontakt med säljaren igen, men han tyckte det lät skumt eftersom han inte visat upp nått kvitto när han fick problem med en annan iPod.
Fråga 1: Vad gäller? (jag önskar ej svar om att jag blivit lurad el. liknande).

Har läste lite på forumet om problemen (mest batteriproblem), o även läst lite fakta om AppleCare.
Fråga 2 o 3: Är det värt att skaffa AppleCare? Borde det inte vara skönt att ha garanti i 2 år?

Kollade på precis på Apple Store på fodral till iPod.
Fråga 4: Nån som har 'Contour Showcase 4G'-fodralet o som kan intyga att den är bra?

När man ser bilderna på fodralet 'iSkin eVo' så är det för den gamla versionen av iPod.
Fråga 5 o 6: Finns de även till G4? Bättre/sämre än 'Contour Showcase 4G'?

Oj vad text det blev. Men nu fick ni lite att svara på. (om nån snäll själ vill göra det)

Till slut vill jag även tacka den som tipsade om programmet Anapod Explorer som funkar till win98. JOO! jag vet att jag borde uppgradera... men min stabila p2 300Mhz är stabil som sagt

'Över och ut'

1. Garantin gäller över hela världen. Kvitto behöver du inget, serienumret fungerar som kvitto.
2+3. Ställde mig samma fråga. Jag valde att inte ta det, eftersom jag bytte batteri förra månaden och den podden min fyller 1 år i övermorgon (24).
4. Har ej detta
5. Jag köpte ett iskin till min ipod 3g. Minns inte vad det hette, men jag fick inga bältesclip eller något till eftersom det då var väldigt nytt med iskin. Denna frågan får du säkert svar på av någon annan vänlig själv.

Hoppas svaren hjälper...

/karlzone

1. Okey.. nice isåfall.
2. Hur noga är de med att kolla om batterietiden har sjunkit under 50%?
4. Läste att det fanns såna på Teknik Magasinet, så ska ner dit snart o kolla upp saken.

Tack för svaret.

Om nån vill veta så fick jag tag på ett iSkin eVo på teknikmagasinet. det är riktigt nice.

1
Bevaka tråden