Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reklammusiktråden

Tråden skapades och har fått 563 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-12-05 12:07
Ursprungligen av Anders_hoffman:

Låten i Sonys nya reklam?! Den med alla studsbollar!
Nån som vet?! The Knife har gjort orginalet tror jag, men den i reklamen är en annan version.. nån som vet vem som gjort den versionen?!?!

José Gonzalez - Heartbeats

Såg att någon redan hade svarat på den frågan.. Ursäkta.

Ursprungligen av difarbast:

Vet nån vad låten som JC hade i sin reklam för några år sedan?
Typ kinesisk låt eller nåt sånt.

Kan du mena Kung Fu Girl av Bobby Trafalgar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-30 23:03

@ipod__nano: http://www.ipod.se/forum/showpost.php?p=398301&postcount=242

Och du meanbitch, du behöver väl fan inte vara så otrevlig? Om du nu tar dig besväret att skriva ett svar alls så kan det väl lika gärna vara med artistens namn och låt (som du vet) istället för ''snälla använd sök!!!!!!!!''

Det är ju inte så jobbigt eller hur? Visst ska man använda sök innan man postar, men eftersom du vet vilken låten är så kan du ju lika gärna svara på frågan och sen uppmana honom att söka i framtiden...

Ursprungligen av iigloo:

@ipod__nano: http://www.ipod.se/forum/showpost.php?p=398301&postcount=242
Det är ju inte så jobbigt eller hur? Visst ska man använda sök innan man postar, men eftersom du vet vilken låten är så kan du ju lika gärna svara på frågan och sen uppmana honom att söka i framtiden...

Varför ska man upprepa samma svar på samma fråga som har besvarats på precis samma plats X antal gånger tidigare?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-30 23:31

Varför ska man ''skrika'' åt någon istället för att antigen svara eller lite snällt tillrättavisa honom?

Ursprungligen av iigloo:

Varför ska man ''skrika'' åt någon istället för att antigen svara eller lite snällt tillrättavisa honom?

Om du vill fortsätta o leka supernanny så kan jag istället skicka PMs till dig, för jag diskuterar inte saken vidare på din låga nivå för att riskera bli avstängd här eller något dyl. Ok? Lägg ner nu är du snäll eller kryp in i din igloo o stanna där.

3:s reklam

Låten i 3:s reklam för telefon med musik-kit är ju "Stereo Total - L' amour á Trois". Min fråga är vilken låt som är samplad? Det är en loop med texten "Comes and goes" och sen nåt "tjo" som ekar ut. Jag är 100 på att jag har hört den förut, men kan inte komma på vilken låt det är. Snälla, hjälp mig.

Jaja....

Är det någon som vet vad låten i reklamen om "möllers total" heter? Jag har letat överallt, men får ingen rätsida på den. Det är en svartvit reklamfilm med en kvinna som dansar steppdans, låter som irländsk folkmusik. Tack på förhand!

Jag vet att detta inte hör till Reklam på något sett, men jag vill ha ett svar på det i alla fall.
Låter som går i filmen Shrek (Ja, den första) i slutet med Eddy Murphy som sjunger heter ju med Smashmouth - I'm a believer, men jag vill ha den som spelas i Shrek! Inte deras alltså för de låter ju olika. Help me out pals!

Ursprungligen av TungRuffel:

Jag vet att detta inte hör till Reklam på något sett, men jag vill ha ett svar på det i alla fall.
Låter som går i filmen Shrek (Ja, den första) i slutet med Eddy Murphy som sjunger heter ju med Smashmouth - I'm a believer, men jag vill ha den som spelas i Shrek! Inte deras alltså för de låter ju olika. Help me out pals!

Den är med på Shrek soundtrack.

Tråkigt att ingen hitta musiken till apotekets :sluta röka reklam (munspel spelas i den )
och även låten som sjungs av barn till Canons kamera reklam....de e svårt å hitta själv oxå,inte alltid servrarna vill vara med när man tror sig har hittat en källa,det är typiskt....jaja,jag letar och hoppas att någon kan hjälpa mig.

Ja känner mig lite glad idag så: Pöss på er

Wildboyz?!

Nån som vet låten i introt till Wildboyz?! Har för mig att det är en Turbonegro-låt.. men vet inte vilken..

Ursprungligen av Anders_hoffman:

Nån som vet låten i introt till Wildboyz?! Har för mig att det är en Turbonegro-låt.. men vet inte vilken..

Orkar inte ladda ner ett avsnitt och kolla men efter 2 sekunder på google så kommer jag fram till "The Age Of Pamparius" framförd av de rockande norrmännen.

Någon som vet vad den franska låten heter som gick i en "tre" reklam nyss på tv?

  • Medlem
  • 2005-12-08 14:13
Ursprungligen av Backstrom:

Någon som vet vad den franska låten heter som gick i en "tre" reklam nyss på tv?

Titta tidigare på sidan, de e flera stycken som svarat på just denna frågan redan.

Ursprungligen av Backstrom:

Någon som vet vad den franska låten heter som gick i en "tre" reklam nyss på tv?

Oj oj oj vilken adrenalin-kick jag fick efter läst ditt inlägg....

Ursprungligen av H3nkk4:

De e nog bara en loop som kör med ett litet gittar spel....
låter som de .

nya reklamen för x-box, någon?! Det är inte en ny låt men ack så skön vill bara ha den

  • Medlem
  • 2005-12-13 20:54
Ursprungligen av bumbi08:

nya reklamen för x-box, någon?! Det är inte en ny låt men ack så skön vill bara ha den

Ja, det undrar jag också! Du menar väl den här killen som sätter igång bil-radion med ett svärd?

Den är iaf jäkligt skön!

  • Medlem
  • 2005-12-13 07:26

Nice,Mischa Barton..:)

Ursprungligen av oguh:

Nice,Mischa Barton..:)

Va heter den det??

  • Medlem
  • 2005-12-14 14:39
Ursprungligen av H3nkk4:

Va heter den det??

Vettefan hörrödu,men bruden heter så.

För alla er som inte vet vilken låt som spelas i 3-reklamen när ett par hörlurar lindas runt en mobiltelefon (Fransk)
kan jag säga att den heter "Liebe zu dritt" och framförs av Stereo Total!
Ett förövrigt grymt band..

Ps. Som redan nämnts tidigare i den här tråden heter låten "L'amour á Trois"..
Fast det bör pointeras att det dock är en annan version

Eller låten är den samma, men refrängens text är anorlunda!

/C

Ursprungligen av Manhattan:

För alla er som inte vet vilken låt som spelas i 3-reklamen när ett par hörlurar lindas runt en mobiltelefon (Fransk)
kan jag säga att den heter "Liebe zu dritt" och framförs av Stereo Total!
Ett förövrigt grymt band..

Ps. Som redan nämnts tidigare i den här tråden heter låten
Fast det bör pointeras att det dock är en annan version

Eller låten är den samma, men refrängens text är anorlunda!

/C

Fan heller det är!!Det är den franska versionen som framförs i reklamen,altså:"L'amour á Trois"..
Så de så!!

Ursprungligen av H3nkk4:

Fan heller det är!!Det är den franska versionen som framförs i reklamen,altså:"L'amour á Trois"..
Så de så!!

Det vet jag mycket väl!
Det jag säger är bara att det är en annan version av originalet.

(Den enda skillnaden är refrängens text)
/C

Ett tips på en bra jullåt istället för alla yliga hemska klassiska låtar

Slade-Merry Christmas:)

Beckfilmer

vad heter låten som spelades till reklamen av beckfilmerna på tv4?? en kvinnlig röst.. hon sjöng nåt med meight feel.. some dreams/my dreams

/anton

  • Oregistrerad
  • 2005-12-22 20:07
Ursprungligen av anton_m5:

vad heter låten som spelades till reklamen av beckfilmerna på tv4?? en kvinnlig röst.. hon sjöng nåt med meight feel.. some dreams/my dreams

/anton

Enya - May It Be skulle jag tippa på.

Bevaka tråden