Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

datorn ser inte iPod Shuffle?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej Alla iPoddare...

Min shuffle blinkar bara orange när man kopplar in den i datorn. iTunes reagerar inte. iPod Updater ser ingen ipod

Jag har Mac os X 10.2.8
iTunes 4.7.1
shuffle kopplas in direkt i datorns USB Port.

Är det någon som vet vad detta beror på?

/enzian

  • Medlem
  • 2005-02-11 11:26

Dator?

Vad har du för dator då?

Det kan ta en stund första gången...
(Hm... blev dethär fel tråd och fel forum )

eventuell lösning...

Hej igen Jag ser att USB-portarna på min skärm ligger för djupt för att lille Wrigley ska komma till. Likadant på USB-portarna direkt på datorn. Där är metallkanten på FW-porten ivägen. Det betyder att jag inte kan trycka in den i botten. Mycket riktigt kunde jag fylla Poden från min laptop på jobbet. Ska försöka hitta en förlängningskabel...

ps. har en PowerMac G4 av den gamla skolan

  • Oregistrerad
  • 2005-02-13 18:25

Två anslutningsproblem med min Shuffle:

1. Firewire-porten på min PowerMac G4 (grå, 733MHz) sitter för nära USB-portarna (och detta framgår *ej* i Apples information gällande "problemmodeller"). Trodde den gick in djupt nog och väntade på att den skulle monteras efter den fått laddas upp en stund. Först efter en bra stund fattade jag misstankar, kröp in bakom datorn och förstod problemet...

2. När jag anslöt Shuffeln via USB-hubb funkade det heller ej - det var glapp och jag fick jucka runt podden tills den monterades på skrivbordet. Vet inte om podden laddas i min hubb (den var laddad och jag har inte behövt ladda upp den ännu).

Tänkte ladda podden på en PC - men för att den skulle acceptera detta ville den både att jag skulle registrera den via den datorn och formatera om min lilla vita vän. Inte en chans.

Riktigt dåligt att den medföljande manualen inte upplyser om eventuella problem vad gäller anslutning av podden. En enkel trouble-shooting guide skulle räcka.

Rent generellt är manualen under all kritik och solkar ned första intrycket - shuffeln är dock en skön liten pryl och helt klart värd pengarna.

Får inte kontakt med Shufflen heller. Varken baktill på G4an pga att andra kontakter sitter i vägen (som kendoka påpekade) eller genom keybordet. Lite störande. Har någon provat med förlängningsUSBsladd eller på annat sätt få en tex G4 quicksilver och iPod shuffle att må bra tillsammans?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-24 22:33
Ursprungligen av StefanB:

Får inte kontakt med Shufflen heller. Varken baktill på G4an pga att andra kontakter sitter i vägen (som kendoka påpekade) eller genom keybordet. Lite störande. Har någon provat med förlängningsUSBsladd eller på annat sätt få en tex G4 quicksilver och iPod shuffle att må bra tillsammans?

Min syrra kopplar via tangentbordet och det funkar. Både laddar och syncar. Hon har en gammal G3 B/W.

USBsladd kopplad i baken på G4an löste synken.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-02-25 14:03

laddar den via tangentbordet också?

1
Bevaka tråden