Två anslutningsproblem med min Shuffle:
1. Firewire-porten på min PowerMac G4 (grå, 733MHz) sitter för nära USB-portarna (och detta framgår *ej* i Apples information gällande "problemmodeller"). Trodde den gick in djupt nog och väntade på att den skulle monteras efter den fått laddas upp en stund. Först efter en bra stund fattade jag misstankar, kröp in bakom datorn och förstod problemet...
2. När jag anslöt Shuffeln via USB-hubb funkade det heller ej - det var glapp och jag fick jucka runt podden tills den monterades på skrivbordet. Vet inte om podden laddas i min hubb (den var laddad och jag har inte behövt ladda upp den ännu).
Tänkte ladda podden på en PC - men för att den skulle acceptera detta ville den både att jag skulle registrera den via den datorn och formatera om min lilla vita vän. Inte en chans.
Riktigt dåligt att den medföljande manualen inte upplyser om eventuella problem vad gäller anslutning av podden. En enkel trouble-shooting guide skulle räcka.
Rent generellt är manualen under all kritik och solkar ned första intrycket - shuffeln är dock en skön liten pryl och helt klart värd pengarna.