Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

New Ipods Released! Mini 6GB and Photo!

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

HERE and HERE you can find info on the new mini 6GB and the new ipod photo!

  • Medlem
  • 2005-02-23 15:56
Ursprungligen av didier:

HERE and HERE you can find info on the new mini 6GB and the new ipod photo!

Tummen upp för 30GB Photon Nästa... Applestore

Edit: Är det min förkylning som spökar eller har de prisdumpat 60GB ganska rejält??
30 extra gig för 1000:- är ju helt okej

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 17:24

18 h batteritid för mini är ju en klar förbättring...priset är ju också bra, fast +frakt för minin.
//Jakob

Apple gör först "dåliga" modeller, som alla kopierar.
Sen smäller dom på och uppgraderar sina saker till en ny nivå.

De verkar dock banta bort en del tillbehör såsom docka och ev. av-sladden till ipod photo..

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 22:23
Ursprungligen av cripod:

De verkar dock banta bort en del tillbehör såsom docka och ev. av-sladden till ipod photo..

Sicken tur man har. Tänkte beställt en 40Gb idag men tvekade. Nu ligger en 30Gb Photo bra till. Vad tror ni, kan man vänta sig fler nyheter? Eller tror ni detta utbud står sig ett tag nu?
40Gb verkar utgått helt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-23 22:28

Nu är det dags. En 30 Gb iPod Photo får det bli!

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 23:00
Ursprungligen av acke:

Nu är det dags. En 30 Gb iPod Photo får det bli!

Ni som har iPod Photo 40 GB nu har ju en ganska sällsynt modell
//Jakob

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 23:03

Jag känner mig dum i huvudet

//C

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 23:05
Ursprungligen av Archduk3:

Jag känner mig dum i huvudet

//C

Jag kan förstå det...hur länge sedan köpte du din photo?
Men du får väl iaf unna dig med att du har Docka, Av-kabel och firewire....(om det nu är någon tröst)
//Jakob

  • Oregistrerad
  • 2005-02-24 00:57
Ursprungligen av pite_jacke:

Jag kan förstå det...hur länge sedan köpte du din photo?
Men du får väl iaf unna dig med att du har Docka, Av-kabel och firewire....(om det nu är någon tröst)
//Jakob

Och de extra 10 gigen.

Kan ju glädja mig åt att jag har en limiterad upplaga

//C

*edit*

är det ny högre upplösning??

*edit*

  • Medlem
  • 2005-02-27 20:09
Ursprungligen av Archduk3:

Jag känner mig dum i huvudet

//C

Du också??

(Fick dessutom b.la. en Belkin Media Reader nu på min födelsedag 24/2)

Usch!! Just nu ägnar jag timmarna fram till nästa generation iPod med att räkna min limiterade utgåvas fördelar..... stackars mig.... Apple skulle ha stryk

/Hampe

Dom har sänkt priset på Ipod 20gb också till 2995kr!
Så grymt surt, för jag har nyss beställt en sådan modell fast då för 3150kr!

jaja, 150kr är väl inte hela världen!

Har för övrigt inte fått den ännu, trots att jag beställde för över en vecka sen.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 23:43
Ursprungligen av rävbur:

Dom har sänkt priset på Ipod 20gb också till 2995kr!
Så grymt surt, för jag har nyss beställt en sådan modell fast då för 3150kr!

jaja, 150kr är väl inte hela världen!

Har för övrigt inte fått den ännu, trots att jag beställde för över en vecka sen.

Till 2775kr har de väl sänkt har jag för mig...
//Jakob

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 23:45

Synd att man inte kan välja om man ska ha USB- eller firewirekabel medföljandes till iPoden...
//Jakob

Ursprungligen av pite_jacke:

Till 2775kr har de väl sänkt har jag för mig...
//Jakob

Skumt. Det står 2.755 inkl. moms på front sidan här. Men inte när man klickar på den.

Ursprungligen av SalleNOS:

Skumt. Det står 2.755 inkl. moms på front sidan här. Men inte när man klickar på den.

Med studentrabatt...?

Ursprungligen av thurfjell:

Med studentrabatt...?

Jo, det verkar som om dom har gjort något fel där, men dom har ju inte satt studentrabatt på de andra ipod produkterna...

Varför står det på apple.com att en Ipod 20gig kostar 299$ vilket måste vara runt 2100-2200 kr men på den svenska hemsidan står det att den kostar ca 2900kr. Är det så att hemsidan inte har hunnit med att uppdatera eller är det någonting annat som jag har missat?

  • Medlem
  • 2005-02-24 19:37
Ursprungligen av fraelsarn:

Varför står det på apple.com att en Ipod 20gig kostar 299$ vilket måste vara runt 2100-2200 kr men på den svenska hemsidan står det att den kostar ca 2900kr. Är det så att hemsidan inte har hunnit med att uppdatera eller är det någonting annat som jag har missat?

Nej det är så... appel kan ju inte ändra priserna efter varje förändring i Valutakurserna :rolleyes:

Ursprungligen av MsB:

Nej det är så... appel kan ju inte ändra priserna efter varje förändring i Valutakurserna :rolleyes:

Näe, men efter 1 år nu i princip samma $ pris så lär dom kunna sätta ett billigare pris.

2054:- (6,87x299)

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 23:51

Förlåt om jag var otydlig...iPod mini menade jag och photo förstås :rolleyes:

ingen fara mannen!

OT: Hur lång tid tog det för er att få eran iPod levererad då?
Har som sagt väntat i en vecka...

  • Oregistrerad
  • 2005-02-24 00:01
Ursprungligen av rävbur:

ingen fara mannen!

OT: Hur lång tid tog det för er att få eran iPod levererad då?
Har som sagt väntat i en vecka...

Min iPod G4 20 GB tog 5 arbetsdagar+2 helgdagar...jag beställde den en lördag och den kom på fredagen.
//Jakob

På priserna i U.S.A. måste ni för det första lägga på 10% i amerikansk skatt, sedan svensk moms... Frakt?

Ursprungligen av thurfjell:

På priserna i U.S.A. måste ni för det första lägga på 10% i amerikansk skatt, sedan svensk moms... Frakt?

Mja, dom betalar väl "californian tax", ligger väl på 6%. Sen att det skulle kosta mer att skicka till usa än till sverige är ju lite tveksamt, allt sköts väl i asien?

Okej. Men jag tycker det är orimligt att de räknar med att dollarn står i 10kr som de gör nu.

men dom räknar inte med det. är väl inte så svårt att förstå att vi i sverige har högre moms? om folk slutar rösta på sossarna kanske du skulle kunna köpa din ipod 20gb några hundralappar billigare.

Ursprungligen av simon1583:

men dom räknar inte med det. är väl inte så svårt att förstå att vi i sverige har högre moms? om folk slutar rösta på sossarna kanske du skulle kunna köpa din ipod 20gb några hundralappar billigare.

Det har knappast med sveriges moms att göra då övriga EU länder och norge har lika pris (om inte mer). Är det någon "europa" kvot jag inte känner till?

Bevaka tråden