Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

årets dummaste fråga :)

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

here goes ... finns det ingen "stop"-knapp på shufflen? Hur får man den att sluta spela? Som ni kanske förstår så äger jag inte en ännu

ok ..over and out

:)

Ursprungligen av skenben:

here goes ... finns det ingen "stop"-knapp på shufflen? Hur får man den att sluta spela? Som ni kanske förstår så äger jag inte en ännu

ok ..over and out

alright lol. jag läste fel, my bad, trodde jag var inne på mini-forumet och lallade. sorry jag kan ingenting om shuffles lol

iofs så ville han ha hjälp me shufflen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-07 15:54

principen är väl densamma? tryck på paus så stängs shufflen av efter ett tag

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-05-09 00:11

xtrem: näe, shufflen har ju en powerknapp. Man för slide-knappen på baksidan längst upp så stängs den av.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-09 09:20

jaha. där ser man.

så om man glömmer att göra det så är den ON och slukar batteri hela tiden? ingen sleep?

Ja, det finns en sk "sleep" funktion.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-05-19 14:08

För att bringa lite klarhet i frågan:

Spelar man musik på sin Shuffle och vill stoppa musiken så trycker man på Paus. Då blinkar lysdioden i ungefär en minut, och sedan märker man inte om Shuffeln är på eller inte. Väljer man att spela musiken igen efter t.ex. 30 minuter så fortsätter musiken där man pausade.

Eftersom att Shuffeln inte innehåller några rörliga delar eller displayer/lampor som lyser när den är pausad länge så har man med andra ord stängt av den.

Jag har haft min Shuffle pausad under flera veckor utan att batteriet blir urladdat förutom när man spelar sin musik.

Det finns även en äkta Av-knapp som man hittar på baksidan om man vill vara säker på att inte batteriet blir urladdat, eller om man är rädd för att komma åt Play/Paus-knappen av misstag. Men då fortsätter den inte att spela musiken från där du stängde av den.

Ursprungligen av Ree_Tab:

Det finns även en äkta Av-knapp som man hittar på baksidan om man vill vara säker på att inte batteriet blir urladdat, eller om man är rädd för att komma åt Play/Paus-knappen av misstag. Men då fortsätter den inte att spela musiken från där du stängde av den.

För att berätta hur min Shuffle fungerar: När man har stängt av den på det äkta sättet, så fortsätter den ändå där man slutatde förra gången när man slår på den igen! Så funkar min, är det nån som har upplevt nåt annat?

  • Medlem
  • Harestad
  • 2005-05-26 15:49
Ursprungligen av molekylmartin:

För att berätta hur min Shuffle fungerar: När man har stängt av den på det äkta sättet, så fortsätter den ändå där man slutatde förra gången när man slår på den igen! Så funkar min, är det nån som har upplevt nåt annat?

Ja, jag

Varje dag ska man lära sig något nytt.

1
Bevaka tråden