Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Ny" iPod ute!!!

Tråden skapades och har fått 53 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag betlalade för min ipod 20 gb i söndags, och i tisdags fick jag ett mail om att jag får den utbytt med den med färgskärm, nu får jag bara hoppas att dom inte ljuger

Ursprungligen av Johan_N:

själv hade man tur.. beställde en photo 30gb dagen innan, så min order ändrades utan någon som helst kostdnad till nya 60gb modellen

Grattis du har köpt en tegelsten

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-06-30 20:45

har fått uppfattningen av att de skeppas från shanghai

  • Oregistrerad
  • 2005-07-01 16:36

alla som har fått uppdateringar är det bara och att gratulera.

Sen skeppas ipoden från shanghai

Glöm inte gaffeltrucken till 60 gb

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-07-01 20:43
Ursprungligen av AndreasJ:

alla som har fått uppdateringar är det bara och att gratulera.

Sen skeppas ipoden från shanghai

Glöm inte gaffeltrucken till 60 gb

Förbaskat tjat om att 60GB är tung! Är ni lata eller? :rolleyes:

Är 60 GB lika stor som 40GB G3 var? Isåfallär den väll inte så stor...Kanske omman är van vid 20G...

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-07-01 21:31

en "tung" spelare ligger bara desto bättre i fickan

Ursprungligen av erik:

en "tung" spelare ligger bara desto bättre i fickan

Precis, och dom är endast gnälliga för att de inte har tillräckligt med pengar för att köpa det BÄSTA!

Sen pratas det om priset, priset på photon är det ingen skillnad på, förutom 100 kronor och då en väggladdare mindre, så jag vet inte vad de som pratar om den så dyra photon menar när de säger att det är så mycket bättre för att den gått ner 100 kronor i pris men samtidig är mindre saker med.??

När jag det samtidigt pratas om omnet; är det någon som möjligen kan reda ut för mig om det rör sig om ny "hårdvara" när det gäller den "gamla" photon eller det är endast ny mjukvara på som skiljer den nya iPoden från Photon?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-07-01 21:58
Ursprungligen av Ohrvik:

Precis, och dom är endast gnälliga för att de inte har tillräckligt med pengar för att köpa det BÄSTA!

jo, i dagsläget hade jag lätt köpt en 60gb photo istället. måste verkligen snåla på mina 20gb

  • Medlem
  • 2005-07-01 22:32

frågar igen, om det står Est,build och under det on or before 13/07/05 menas det då att den inte är gjort eller menas det bara att det är då senast graveringen görs(glömde skriva det förut), och sen så undrar jag om ni vet om graveringen görs i sverige eller någon annan stans för apple borde väl ha några på lager här i sverige som dom kan gravera eftersom macoteket har ju tydligen fått sina poddar.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-02 01:08
Ursprungligen av erik:

en "tung" spelare ligger bara desto bättre i fickan

iPod Photo 40 gig vägde lika mycket. Undra om det är tungt de med....hm

//C

  • Medlem
  • 2005-07-02 07:39

Är det någon som skulle kunna förklara vad podradio är ?

Ursprungligen av Libra:

Är det någon som skulle kunna förklara vad podradio är ?

Det heter Podcasting:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=301880

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-07-02 21:29
Ursprungligen av steehl:

I sverige: Podradio.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-07-02 21:32

det blir så löjligt när man ska börja översätta allting.

borde det inte bli "kapselradio"?

  • Medlem
  • 2005-07-03 00:51

Är lite besviken, jag köpte min iPod 4G för 3 veckor sen. Men å andra sidan så skulle jag inte ha jättestor nytta av färgskärmen, skulle ändå inte orka lägga in tusentals albumbilder och inte heller använda fotoalbum, fast det är lite snyggare med färg i menyerna

Byta ut

Tjenare, nu vet jag att många utav er kommer gå emot mig, men kan man inte säga att ipoden är sönder, skicka in den, och få utbytt en 20gb färg? eller kontrollerar de och ger en svartvitt tillbaka?

En tanke iallfall....

Ursprungligen av metalic:

Tjenare, nu vet jag att många utav er kommer gå emot mig, men kan man inte säga att ipoden är sönder, skicka in den, och få utbytt en 20gb färg? eller kontrollerar de och ger en svartvitt tillbaka?

En tanke iallfall....

Självklart får du inte en annan variant än den du skickar in "trasig". Det är ju inte direkt så att samma dag en ny modell kommer försvinner den gamla från jordens yta. Det finns garanterat reservdelslager tillgängliga i många år framöver.

  • Medlem
  • 2005-07-10 04:13
Ursprungligen av Rickard A:

Självklart får du inte en annan variant än den du skickar in "trasig". Det är ju inte direkt så att samma dag en ny modell kommer försvinner den gamla från jordens yta. Det finns garanterat reservdelslager tillgängliga i många år framöver.

Knappast några år.. kanske två tre månader högst!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-07-04 18:56

klart de kollar om den är trasig innan de skickar tillbaka en splitterny
tror de har ganska genomgående felsökning där.

Ursprungligen av erik:

klart de kollar om den är trasig innan de skickar tillbaka en splitterny
tror de har ganska genomgående felsökning där.

Men om den är trasig då?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-07-05 10:44
Ursprungligen av metalic:

Men om den är trasig då?

Har de samma modell på lager så är det nog en sån du får, annars en "likvärdig".

Ursprungligen av Spyder:

Har de samma modell på lager så är det nog en sån du får, annars en "likvärdig".

En likvärdig?
Om man har en iPod 60 gb, får man tre 20 modeller då?
Eller kanske 10 st 6 gb minis?

Ursprungligen av minipod:

En likvärdig?
Om man har en iPod 60 gb, får man tre 20 modeller då?
Eller kanske 10 st 6 gb minis?

Men jaja

Bevaka tråden