Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Celsius

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Palle:

Bra jobbat, Fredrik !
Går det att få tillgång till vilka städer och platser som finns att tillgå, eller måste man helt enkelt föreslå en plats och sen se om den finns med...?

Jag tar data från Yahoo. Så här kan du kolla vilka platser som finns.
http://se.weather.yahoo.com/Europa/Sverige/index.html

Ursprungligen av Fredrik Sigbjörn:

Jag tar data från Yahoo. Så här kan du kolla vilka platser som finns.
http://se.weather.yahoo.com/Europa/Sverige/index.html

Det är ju en bokstavskod också som du har gjort en rad till.

Finns det någon lista på dessa koder. Jag har sökt men inte funnit.

Det finns en lotsstation i Skillinge och en flygplats vid Tomelilla Borde finnas koder till dessa platser.
Även Simrishamn , Åhus , Ystad som är stora Hamnar både för Yrkestrafik och fritidsbåtar.

Ursprungligen av Pirre+:

Det är ju en bokstavskod också som du har gjort en rad till.

Finns det någon lista på dessa koder. Jag har sökt men inte funnit.

Det finns en lotsstation i Skillinge och en flygplats vid Tomelilla Borde finnas koder till dessa platser.
Även Simrishamn , Åhus , Ystad som är stora Hamnar både för Yrkestrafik och fritidsbåtar.

Jag använder yahoos sidor för väderdata(klicka på en stad där så ser du koden i länken), så det är bara de städer man kan hitta där som funkar i Celsius. Det bästa vore väl att använda smhi, de har alla små stationer, men det är nog svårt alternativt kostar pengar.

• Medlem
  • Nacka
  • 2004-03-11 20:37

Fred!

Gillar snärtigheten i Celcius - mycket lovande. Saknar dock den lilla söta symbolen som weatherpop skickar upp i menyraden och ev prognosmöjligheten... något på G för framtiden?

Ursprungligen av Wiberg:

Fred!

Gillar snärtigheten i Celcius - mycket lovande. Saknar dock den lilla söta symbolen som weatherpop skickar upp i menyraden och ev prognosmöjligheten... något på G för framtiden?

Ja man är ju ingen grafiker...
Men en kamrat hälsar att han skall rita ikoner, så det kommer.

Vad gäller prognoser så kommer det nog också i sinom tid, inplannerat framöver... nån gång

• Medlem
  • 2004-04-07 10:22

Är det någon mer än jag som råkat ut för att Celsius (sedan uppgradering till såväl 10.3 som nyaste versionen av Celsius) helt enkelt vägrar fälla ner sin meny. programmet funkar fint, men det går ju liksom inte ställa in nåt eller se hur kallt det är söderut (typ Umeå)? Eller är det bara jag?

Senast redigerat 2004-04-07 11:11
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-04-07 10:58
Ursprungligen av Enar:

Är det någon mer än jag som råkat ut för att Celsius (sedan uppgradering till såväl 10.3 som nyaste versionen av Celsius) helt enkelt vägrar fälla ner sin emny. programmet funkar fint, men det går ju liksom inte ställa in nåt eller se hur kallt det är söderut (typ Umeå)? Eller är det bara jag?

Samma för mig...

• Oregistrerad
  • 2004-04-07 13:42

Härligt program, bortskalat från allt onödigt men det tar upp ca hundratio meg virtuellt minne... inte för att det skapar ngra problem för min del men jag undrar om det bara är min konfig som äter minne som småbarn äter påskliljor.

Nu har jag uppdaterat Celsius så det funkar igen (den svenska sidan jag tog väderdata ifrån försvann för ett halvår sen, tar data från den engelska nu).

Ladda ner Celsius

• Medlem
  • 2005-08-07 15:03

Äntligen! Det enda program amn behöver. Men... inte råkar det vara så att det kräver 10.4 eller nåt? För nu är det sådär - på 10.3.8 på Cuben - att "det swooshar lite, men sen händer inget" för att citera tidigare skribent.

Den ska funka på 10.2 faktiskt, ev kräver den 10.3. Jag ska prova lite olika konfigurationer.

EDIT: funkar bra i 10.3 för mig.
Prova med att ta bort någon ev. inställningsfil (com.sigsoft.celsius.plist). Annars så kolla Console.app, skriver den någon krashfil, kan du isf skicka den?

Senast redigerat 2005-08-07 16:27
  • Medlem
  • 2005-08-07 16:57
Ursprungligen av Fredrik Sigbjörn:

Den ska funka på 10.2 faktiskt, ev kräver den 10.3. Jag ska prova lite olika konfigurationer.

EDIT: funkar bra i 10.3 för mig.
Prova med att ta bort någon ev. inställningsfil (com.sigsoft.celsius.plist). Annars så kolla Console.app, skriver den någon krashfil, kan du isf skicka den?

Fukade fint att slänga prefsen. Borde jag tänkt på. Mea culpa. Nu leker livet igen.

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-08-08 00:28

Funkade direkt med nya versionen. Alla tidigare "swosch-problem" som bortblåsta. Tackar för det!

Bevaka tråden