Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Poll: Leveranstid av iPod nano från Apple Store.

Tråden skapades och har fått 461 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2005-09-29 16:06

Nu har jag pratat med en tjej på tnt och hon sa att den borde komma till Sverige och levereras imorgon. De brukar tydligen leverera mellan 13-15 och om man inte är hemma då kunde man ändra leveransadress till arbetet eller hämta den själv på poståkeriet. Vi får se imorrnbitti om den har kommit hit

Hmm, hoppas det inte blir några problem. Använde också e-kort. Jag beställde i fredags, och innan dess tror jag inte att de skickar min. :S

Jag la beställningen på sön 25/9, idag den 29/9 har status ändrats från "Processing order" till "Preparing shipment".

Snart borde TNT-numret komma med epost alltså!

lanfear:
2 eller 4 GB? Gravering?

Ursprungligen av iHenrik:

lanfear:
2 eller 4 GB? Gravering?

4 Gb svart utan gravyr. Betalning med VISA och pengarna drogs direkt. (Jag kan inte se något om en reservering.) Det skulle kännas mer logiskt om de drog pengarna när produkten skickades istället...

Jag har nu ringt och lekt 20 frågor med TNT här Försöker fixa en kompis som kan sitta hemma i min lägenhet hela dagen och vänta på paketet Annars så är det fullt legitimt att sjukskriva sig från arbetet för att man skall vara paketvakt.

Fick min idag, men nötterna på Apple store hade skickat fel nano. Från Arnhem tog det 14 timmar innan TNT var hemma hos mig. Då var jag tyvärr inte hemma så jag fick den dagen efter istället.

Hur lång tid (dagar) har det tagit för er som har fått era små nanosar från att ni beställde till att ni höll den i er hand?

-jonas

Tack jonastorner ...
Anade att det var nånstans där... Hade ju iofs kunnat googla efter de, men men !
Den är på god väg som sagt - och ifall den dyker upp imorgon så är helgen räddad...
Ska på Dop och på bröllop, så ni förstår säkert

jag är nervös, nervös...

  • Oregistrerad
  • 2005-09-29 18:43

1.2gigg
2.vit
3.ja, graverad
4.9/16
5.9/16
6. har inte komit än!
7. post giro

29 sep 2005 19:22 Eindhoven Consignment Received At Transit Point
29 sep 2005 16:33 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
29 sep 2005 14:46 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
28 sep 2005 14:33 Hong Kong Consignment Received At Transit Point
27 sep 2005 22:27 Shenzhen Shipped From Originating Depot
27 sep 2005 17:57 Shenzhen Consignment Received At Transit Point

Edit: Jag har även fixat en paketvakt nu Ringde en polare som skall vara hemma hos mig imorgon när man är på jobbet Klockrent.

Ursprungligen av weldion:

29 sep 2005 19:22 Eindhoven Consignment Received At Transit Point
29 sep 2005 16:33 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
29 sep 2005 14:46 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
28 sep 2005 14:33 Hong Kong Consignment Received At Transit Point
27 sep 2005 22:27 Shenzhen Shipped From Originating Depot
27 sep 2005 17:57 Shenzhen Consignment Received At Transit Point

Skepp o Hoj !
Min står på samma status...
På ett cirkus, när tror du dom anländer hem till oss? Imorgon fredag eller på Måndag?

  • Medlem
  • 2005-09-29 20:40
Ursprungligen av daniels:

Skepp o Hoj !
Min står på samma status...
På ett cirkus, när tror du dom anländer hem till oss? Imorgon fredag eller på Måndag?

Jag pratade med en tjej på TNT tidigare idag och hon sa att den borde komma fram imorgon, vi får hoppas att det stämmer.

Ursprungligen av andis:

Jag pratade med en tjej på TNT tidigare idag och hon sa att den borde komma fram imorgon, vi får hoppas att det stämmer.

Ahh verkligen... Bara det är inte sånt "God Service-svar", för att du som kund ska bli nöjd för ett sånt bra svar...
Nej nej, nu ska vi inte tänka så! Jag har hört att Gud straffar vissa utan någon betänketid alls, bäst att ja kniper mun tills den dyker upp...

Mer info vid nästa status...

Äntigen har min status "Shipped", jag hoppas att den rör sig långa sträcker från Asien under morgondagen och helgen så att jag sedan kan få den ibörjan av nästa vecka. Har tagit löjligt lång tid.

1. 4 GB
2. Svart
3. Nej
4. 12/9
5. 24/9
6. Inte kommit ännu (Ska enligt apple vara i nederländerna nu)
7. Kort - VISA

30 sep 2005 08:00 Orebro Import Received

Jag ringde TNT kl 0845 och de sa att jag inte kunde förvänta mig leverans förrän tidigast måndag.

  • Medlem
  • 2005-09-30 08:58
Ursprungligen av weldion:

30 sep 2005 08:00 Orebro Import Received

Jag ringde TNT kl 0845 och de sa att jag inte kunde förvänta mig leverans förrän tidigast måndag.

Ringde också TNT nyss och mitt paket skulle levereras under arbetsdagen, hon kunde inte säga någon tid. Om man ville ändra adress till arbetet så var man tvungen att göra det genom apple och då skulle TNT förmodligen inte hinna ändra det idag. Så nu måste jag på nåt sätt ta mig till poståkeriet och hämta paketet om jag vill ha det idag.

edit

Nu står det visst "30 Sep 2005 08:16 Orebro Out For Delivery"
Innebär det att dom är i Örebro och letar efter min adress eller?

Min Nano skickades från kina tidigt i morse... när borde den levereras till mig då

  • Medlem
  • 2005-09-30 09:25

Min status hittills:

30 Sep 2005 08:16 Orebro Out For Delivery
30 Sep 2005 08:00 Orebro Import Received
29 Sep 2005 19:22 Eindhoven Consignment Received At Transit Point
29 Sep 2005 16:32 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
29 Sep 2005 15:00 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
28 Sep 2005 14:33 Hong Kong Consignment Received At Transit Point
27 Sep 2005 22:27 Shenzhen Shipped From Originating Depot
27 Sep 2005 10:20 Shenzhen Consignment Received At Transit Point

Så plussa på tre vardagar från dagen det skickas så får du ett ungefärligt datum.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-30 10:36

Angående de reserverade pengarna, pratade nyss med apple som sa att det var helt ok, jag fick också tillbaks mina pengar men dom kommer ändå att dras samtidigt som dom skickar nanon, man får bara se till att ha pengarna på kontot helt enkelt.

Senaste statusen:
30 sep 2005 06:57 Malmo Out For Delivery
30 sep 2005 06:42 Malmo Import Received

Jag bor bor cirka 200km från Malmö, så ja vet inte.... den borde väl dyka upp under dagen tycker man?
eller va säger ni?

  • Medlem
  • 2005-09-30 12:33

Nu har jag varit och hämtat den lilla godsaken, tyvärr har jag inte tid att packa upp den för nu är det dags att jobba lite. Känner på mig att det kommer bli en låååång arbetsdag

Ursprungligen av andis:

Nu har jag varit och hämtat den lilla godsaken, tyvärr har jag inte tid att packa upp den för nu är det dags att jobba lite. Känner på mig att det kommer bli en låååång arbetsdag

Najs najs
Börja "host" "host" lite och sjukskriv dig, hämta ett flak bira, bege dig hemåt och njut

Sitter här nyduschad och uppklädd med fjärilar i magen...
Känns som julafton och man väntar på tomten

Borde inte min komma tycker du?

När jag kikar på tnt.se, så visar statusen detta:
30 sep 2005 08:16 Orebro Onforwarded For Delivery

Om jag skickar ett SMS till TNT's brevstatusservice, så säger den att paketet är i Norrköping. Hoppas att de kör paketet snabbt upp till nordligare breddgrader

Argh... 4 dar sen jag beställde den... fortfarande " under review " status...
börjar faktiskt tro att dom skickar den den 17/10...

Hmm.. efter att ni som valt gravera en 2gb vit nano, hur länge dröjde det innan den skickades?

Min fotomodell har landat ...
Idag så äntligen kom den!
Tro mig, den som väntar på något gott väntar aldrig (nästan) för länge
Såå såå nice !

Ursprungligen av JanneK:

Argh... 4 dar sen jag beställde den... fortfarande " under review " status...
börjar faktiskt tro att dom skickar den den 17/10...

Hmm.. efter att ni som valt gravera en 2gb vit nano, hur länge dröjde det innan den skickades?

Jag beställde min Nano (svart, 2Gb, gravyr) i Fredags (23/9) och fick den i mina händer idag, 30/9, ganska så exakt 1 vecka...
Någon enstaka har oturen att ha otur med sin beställning, men ja blev skonad från den högen

Bilder läggs upp i min blogg under helgen !

Äsch, borde ha vetat att jag skulle ha otur har alltid det :
3 veckor längre att få ett PSP spel
5 dar kom min PSP för sent
2,5 månader med min data

osv osv

Aja, grattis daniels!

Ursprungligen av JanneK:

Äsch, borde ha vetat att jag skulle ha otur har alltid det :
3 veckor längre att få ett PSP spel
5 dar kom min PSP för sent
2,5 månader med min data

osv osv

Aja, grattis daniels!

Hehe, tack tack !
Men om du inte vill ha gravyr och annat, så varför inte leta upp närmsta återförsäljare, har läst runt lite på forumet att några butiker här och där får in Nanos nästa vecka.
Kolla även upp isåfall hur det ligger till med garantier och sånt...

Lycka till...
Eller som Timbuktu själv säger de
Det kommer ordna sej
det gör det alltid
jo det löser sej
så brukar allt bli
det kommer fixa sej tillslut
det är inget tvivel om
fast nu känns skiten sur
och flera mil ifrån
det ordnar sig...

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-09-30 15:07

istället för att beställa från internet så kan man ju köpa en nano från teknik magasinet (som jag ska göra)

men dom är med 2 GB.

Bevaka tråden