Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Poll: Leveranstid av iPod nano från Apple Store.

Tråden skapades och har fått 461 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2005-11-15 18:10

jag hålelr fullständigt med. jag ska försöka få en nano dockningsstation som kompensation om det går för sig. apple kan fan inte göra såhär. de som beställer nu får typ sina på torsdag när vi får våra. det är helt sjukt. beställde för fan 19e oktober :/ aja..

Som swingin skrev, TORSDAG hoppas vi på!

  • Medlem
  • 2005-11-16 06:57

JAAAA! Jag vaknade precis, och gick in på apples spårningshemsida, och där står det nu curier name TNT, och ett spårningsnummer, så jag gick in på tnt.se ochspårade brevet från TNTs och kl 6.06 imorse skickades det från Malmö, (och när mina strumpor gjorde det) (skickades från Malmö) kl 6 på morgonen så fick jag den vid kl 10-11 här, så jag får den till 90% idag! OM det blir såhär, så dör jag, fyfan vaglad jag bliir

Kommer med en uppdatering när jag fått den om ja får den idag + bilder på skönheten om ingen motsäger.

Later guys!

Hmm, Örebro? Min skall ju till Norrköping!

Date Time Location Status
16 Nov 2005 08:10 Orebro Out For Delivery
16 Nov 2005 08:04 Orebro Import Received
16 Nov 2005 00:30 Eindhoven Shipped From Originating Depot

Hoppas HOPPAS att den kommer till mig idag, då kan min polare ta med den till stockholm så att jag får leka med skönheten redan ikväll!!!!

[Edit] Jag ringde TNT och de sade åt mig att vara hemmam ellan 13 och 15, då kommer den!

  • Medlem
  • 2005-11-16 10:01

Shipment Picked Up (LONGZHUA, CHINA) 02 Nov 2005 21:50
Depart Terminal HONG KONG, HK, HK 05 Nov 2005 14:20
Arrive Terminal AMSTERDAM, NH, NL 14 Nov 2005 06:00
Out For Delivery AMSTERDAM, NH, NL 14 Nov 2005 17:31
Arrive Terminal MALMO, SN, SE 16 Nov 2005 05:06
Out For Delivery MALMO, SN, SE 16 Nov 2005 05:07

JAG FÅR DEN OCKSÅ IDAG fast dom har inte ringt mig, men ändå

Edit, jag ringde dem vid 10:30, och kjag får den nu kl 1.

  • Medlem
  • 2005-11-16 13:52

Jag fick den 12:45 i handen. VILKEN UNDERBAR LITEN PRYL! weoiiii!

  • Medlem
  • Härryda
  • 2006-02-05 18:16
Ursprungligen av Jpuke:

Shipment Picked Up (LONGZHUA, CHINA) 02 Nov 2005 21:50
Depart Terminal HONG KONG, HK, HK 05 Nov 2005 14:20
Arrive Terminal AMSTERDAM, NH, NL 14 Nov 2005 06:00
Out For Delivery AMSTERDAM, NH, NL 14 Nov 2005 17:31
Arrive Terminal MALMO, SN, SE 16 Nov 2005 05:06
Out For Delivery MALMO, SN, SE 16 Nov 2005 05:07

JAG FÅR DEN OCKSÅ IDAG fast dom har inte ringt mig, men ändå

Edit, jag ringde dem vid 10:30, och kjag får den nu kl 1.

Hur får ni fram den texten?

Shit, jag tror att de åkt förbi mig, det finns en bom nedanför mitt hus som gör att man inte kommer upp med bil, risken finns att de misslyckats med att leverera, och därför åkt vidare. Vart hämtar man sina grejjor om så är fallet?

Jpuke: Är du nöjd? Var den värd all väntan!?

[Edit] Jubel och trumpeter!!!!!! Nanon är levererad, och ikväll tar polaren med den upp till stockholm, så ikväll få jag gulla med min nano! Jippiieeeeeee!

Ursprungligen av SwinginStan:

Shit, jag tror att de åkt förbi mig, det finns en bom nedanför mitt hus som gör att man inte kommer upp med bil, risken finns att de misslyckats med att leverera, och därför åkt vidare. Vart hämtar man sina grejjor om så är fallet?

Jpuke: Är du nöjd? Var den värd all väntan!?

Dom kommer troligen kontakta dig för att bestämma ny tid ifall dom redan varit hos dig idag fast utan resultat. Men jag tycker det är dåligt av dom isåfall, dom kunde ju gått ut och letat upp ditt hus... Shit happens!?

Ring annars till närmsta postkontor och kolla vad dom har på sitt "lager".

Uppdrage Slutfört!

  • Medlem
  • 2005-11-16 15:08

SwinginStan, DEN ÄR HELT FAKKING UNDERBAR fyyyfasen vilken känsla och öppna "paketet" ojojojojoj helt galet asså. ^^ det är helt klart värt väntan, fast 1 månad ska man inte behöva vänta :/ men FIN ÄR DEN ska ha kompensation nu ;D en till haha ^^

Ursprungligen av Jpuke:

SwinginStan, DEN ÄR HELT FAKKING UNDERBAR fyyyfasen vilken känsla och öppna "paketet" ojojojojoj helt galet asså. ^^ det är helt klart värt väntan, fast 1 månad ska man inte behöva vänta :/ men FIN ÄR DEN ska ha kompensation nu ;D en till haha ^^

Du har din iaf, jag har inte fått min ännu, trots att de lämnade Amsterdam samtidigt...o jag bor t.om. närmre Amsterdam än vad du gör!
Nä, första och sista gången jag köper något från Applestore, den saken är säker.
Hoppas nu Nanon är värd väntan...

Jag fick min igår, har laddat den under natten och spisar just nu Music has the right to children med Boards of Canada. Den här spelaren äger faktiskt, man nojjar i och för sig över repkänsligheten, men jävlar vilket ljud, och formerna! Kanonspelare!

  • Medlem
  • 2005-11-17 09:53

Jag håller med stenhård Swingin.. Designen, stilren, skitbra ljud o.s.v.

Wee, fick min idag. Riktigt fin är den som sagt, hade glömt hur liten den är.
Skall bli extra kul att jogga idag med en sån liten skönhet på armen...

Hurra för Applestore! Det skickar mig en väggladdare som kompensation för att det tog sån sjukt ång tid för Nanon att komma fram! Hurra hurra, nu när jag har nanon framför mig och vet att en laddare är på väg så känns det som att det var värt all väntatn!

Ursprungligen av SwinginStan:

Hurra för Applestore! Det skickar mig en väggladdare som kompensation för att det tog sån sjukt ång tid för Nanon att komma fram! Hurra hurra, nu när jag har nanon framför mig och vet att en laddare är på väg så känns det som att det var värt all väntatn!

Samma här ! En stor eloge till Apple store för vänligt bemötande. Beställde min nano 29/10 och fick den först den 18/11. Ingen väska följde heller med.
När jag ringde aftersales service lovade dom skicka en väska kostnadsfritt och en remote kontroll som kompensation för väntetiden. Det är god service !!

Va? Skulle de skicka en väska? Vilka ringde du då?? Jag frågade om de kunde skicka mig en väska, men det gick inte sade de, något om att de bara levereras med nya nano:s?? Vilken telenummer ringde du?

Snackade med dem idag, och de skulle skicka en USB nätadapter til mig efter mycket snack.
Hoppas nu de håller vad de lovar.

  • Medlem
  • 2005-11-18 22:32
Ursprungligen av SwinginStan:

Va? Skulle de skicka en väska? Vilka ringde du då?? Jag frågade om de kunde skicka mig en väska, men det gick inte sade de, något om att de bara levereras med nya nano:s?? Vilken telenummer ringde du?

Swingin & Jpuke, följde er dialog under leveransen med spänning , våra nanosar är syskon !!
Följdes åt hela vägen från Longzhok, Kina
Fick alltså min först idag efter att ha beställt 29/10, ringde 020 08 10 386 och frågade vänligt först om väakan, de lovade skicka en, påpekade sen 3½ v lev tid och fick då välja något för max 300:- från applestore som kompensation för den långa väntetiden.
Jpuke- Fick du din docka ?

hmm, 2 pers med väska! Jag vill också ha en! Me njag är självklart nöjd med väggladdaren

  • Medlem
  • 2005-11-19 00:05
Ursprungligen av SwinginStan:

hmm, 2 pers med väska! Jag vill också ha en! Me njag är självklart nöjd med väggladdaren

Faktum är att det är den sjunde ipoden jag köper i år. De tre första, köpta i dec -04 försvann i Khao Lak 041226. Det första jag gjorde är vi väl kom hem var att köpa nya minisar till alla i familjen. Nu med den gosiga nanon i min hand, dotterns julklapp, är det bara att beställa två till, med graverat namn på baksidan är det en kanonjulklapp

  • Medlem
  • 2005-11-19 22:27

Jag beställde min Nano med Gravering båda raderna och en Nätadapter(laddare). det tog 1 månad innan jag fick den. :/ Men fin är den Och bra!

Aerox: Jag köpte en docka till nanon på OnOff, och den är skitbra, man slipper lägga nanon på bordet medans den laddar/syncar. Det står ståtligt och visar upp sig i dockan. Helt klart rekommenderar jag ett köp av en docka.

  • Medlem
  • 2005-11-19 23:12
Ursprungligen av Jpuke:

Jag beställde min Nano med Gravering båda raderna och en Nätadapter(laddare). det tog 1 månad innan jag fick den. :/ Men fin är den Och bra!

Aerox: Jag köpte en docka till nanon på OnOff, och den är skitbra, man slipper lägga nanon på bordet medans den laddar/syncar. Det står ståtligt och visar upp sig i dockan. Helt klart rekommenderar jag ett köp av en docka.

Fick du nån väska ? Dom lovade skicka mig en men undrar hur lång tid det tar.
Har också börjat fundera om inte storebror (60Gb) vore ett bättre alternativ nu när man också får in bildbiblioteket, tänkte inte riktigt så långt när jag beställde nanon.

  • Medlem
  • 2005-11-20 09:45

Nae, jag fick ingen väska.. Jag tror att storebror är meningslöst. Nanon är ett bättre val.

nanon är ju helt sjukt bra, har haft min överallt nu och jag är fantastiskt nöjd! Ljudet är kanon, och menyerna är så himla sköna! Tror att storebror kan var lite jobbig att ha med sig ibland, men om man reser ruggigt mycket så kanske den är bättre? Jag veckopendlar, och tycker att 4Gb räcker för en veckas lyssning, sedan byter man på helgerna!

  • Medlem
  • 2005-11-21 11:54

jag håller med swingin.
till min mening av inlägget:
jag ringde nyss applestore och ville ha min kompensation. eftersom jag fick vänta 1 hel månad. jag är less på dem.. hon sa: "Jag ska skicka över detta till min supervisor" så ringer jag dig senare. Okej? Jag SKA ha kompensation. stämmer arslena av dom annars. (A)

  • Medlem
  • 2005-11-22 19:15

Så jag ringde dem igen.. Han skickade Lanyard hörlurarna för 375:- gratis till mig kommer i slutet av denna veckan

  • Medlem
  • 2005-11-22 21:44
Ursprungligen av Jpuke:

Så jag ringde dem igen.. Han skickade Lanyard hörlurarna för 375:- gratis till mig kommer i slutet av denna veckan

Snyggt Jpuke, det gjorde vi bra, heder åt forumet som förutom reklam åt produkten ibland även gynnar konsumenten.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-22 19:44

När jag bokade min psp från vgp i canada knakades det på dörren efter två dar...
imponerande

Idag levereras min kompensation, en väggladdare! Jippie! Jpuke: Fick du både lanyardlurarna och dockan, eller hur blev det? JAg är hur som helst nöjd med att de skickade laddaren. Skulle iofs velat haft det lilla fodralet nanon levereras med nu, men det gick tydligen inte!

  • Medlem
  • 2005-11-23 16:56

dockningsstationen köpte jag på onoff. lanyardlurarna snackade jag om med honom igår att han skulle skicka dem. på dörren IDAG knackade det på.. fast jag var inte hemma, så dom lämnade lapp, kommer imon istället.. imponerande.. Jag fick Lanyardlurarna för 375:- som kompensation... gratis, givet.

Bevaka tråden