Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Poll: Leveranstid av iPod nano från Apple Store.

Tråden skapades och har fått 461 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-11-04 23:20

1. 4GB
2. Svart
3. Ingen gravyr
4. 30 Oktober
5. 03 November
6. Inte fått den än
7. Kort-betalning

Date Time Location Status
04 Nov 2005 03:08 Hong Kong Consignment Received At Transit Point
03 Nov 2005 22:55 Shenzhen Shipped From Originating Depot
03 Nov 2005 17:06 Shenzhen Consignment Received At Transit Point

På väg hem!

  • Medlem
  • 2005-11-05 00:10

1. 4GB
2. Vit
3. Gravyr. (första raden: Mitt namn/Efternamn) (andra raden: Mitt personnummer inkl. 4 sista siffororna)
4. 19 Oktober
5. 2 November
6. Inte fått än
7. Bankgiro (Wire Transfer)

Ursprungligen av matte:

1. 4GB
2. Svart
3. Ingen gravyr
4. 30 Oktober
5. 03 November
6. Inte fått den än
7. Kort-betalning

Date Time Location Status
04 Nov 2005 03:08 Hong Kong Consignment Received At Transit Point
03 Nov 2005 22:55 Shenzhen Shipped From Originating Depot
03 Nov 2005 17:06 Shenzhen Consignment Received At Transit Point

På väg hem!

Det ser ut precis likadant på min... Men nu har den varit i Hongkong i två dygn ju... Så mycket finns det väl inte att göra där Eller har din kommit längre??

  • Oregistrerad
  • 2005-11-07 11:29
Ursprungligen av musique_:

Det ser ut precis likadant på min... Men nu har den varit i Hongkong i två dygn ju... Så mycket finns det väl inte att göra där Eller har din kommit längre??

Dom tar väl en sväng på stan och kollar läget i Hong Kong
TNT sidan är visst nere och på apples status sida händer det ingenting..

Får hoppas den är här innan helgen iaf!

Ursprungligen av matte:

Dom tar väl en sväng på stan och kollar läget i Hong Kong
TNT sidan är visst nere och på apples status sida händer det ingenting..

Får hoppas den är här innan helgen iaf!

Aaaaa, min är fortfarande i Hongkong... Är din också det?? Nu har det gått 4 dygn ju... Alla andras nanos verkar bara stanna i Hongkong i ett dygn...

  • Oregistrerad
  • 2005-11-08 01:09

Yepp...still in Hong kong!

1. 4GB
2. Vit
3. No gravyr
4. 30/10
5. 2/11
6. Inte fått än
7. VISA

  • Oregistrerad
  • 2005-11-05 13:00

Beställde idag, har fortfarande inte fått min nano

  • Medlem
  • 2005-11-05 13:02
Ursprungligen av kuba:

Beställde idag, har fortfarande inte fått min nano

Det var ju oväntat

Ursprungligen av kuba:

Beställde idag, har fortfarande inte fått min nano

Haha!
Ja se Apple och deras leverantörer, de kan inte ens skicka en Nano från Kina inom 12 timmar! Skandal

Varför köper ni den inte i en applestore? Eller SIBA?

Gick in i applecenter på avenyn för att köpa en häromdagen men de hade inga i lager så jag strosade upp till SIBA, konstaterade att de kostade på kronan lika mycket och köpte en där istället.

Svart, 4GB, 2495:-.

Ifall man inte skall ha gravyr finns det ju ingen rimlig anledning att man inte beställer ifrån SIBA istället eller helt enkelt går in och köper en i närmare affär som har en nano.

Applecenter är föresten riktigt dåliga. De har inga nanos inne, inga alls, och sen när jag köpt min nano på SIBA går jag dagen efter in på samma Applecenter för att köpa något slags skydd. Har de det? Nej. De har detdär man har runt armen. Det är allt. Raka vägen hem för att köpa nåt över nätet. Köper Invisible Sheild. Har de ens något sådant hos Apple? Nej.

Jag är klad att de kunde göra en sådan sak som intresserar mig (alltid varit emot Apple, iPod och mac) men nu börjar man tycka mindre om dem igen

Jpuke, jag har precis sammatext på min står ETA 08 Nov på min (ETA bör väl vara Estimated time of arrival) men statusen ahr inte ändrats och nu är det den 8:nde! Kanske 8:nde till holland och sedan vidare mot kära svedala? Jag är innerligt trött på att vänta nu, men den kanske dyker upp snart!

Skall du köpa invisible shield?

Fattar heller inte varför ni beställer från utlandet? Iaf inte om det är en nano ni vill ha. Det går ju att få jättelätt inom Sverige. Ex. Jag ska hämta ut min imorgon, bokade den idag. Hade kunnat hämta en idag med om jag haft tid. Kostar lika mycket...
Ska bli så jäkla gött att få sätta tänderna i nanon imorgon, hoppas den lever upp till förvantningarna.
Tjejen blv hyffsat sur att jag slösade pengarna på nanon, men visst gjorde jag rätt? Snälla, ge nån kommentar att jag gjorde rätt så jag kan känna mig nöjd!

  • Medlem
  • 2005-11-09 08:56
Ursprungligen av SwinginStan:

Jpuke, jag har precis sammatext på min står ETA 08 Nov på min (ETA bör väl vara Estimated time of arrival) men statusen ahr inte ändrats och nu är det den 8:nde! Kanske 8:nde till holland och sedan vidare mot kära svedala? Jag är innerligt trött på att vänta nu, men den kanske dyker upp snart!

Skall du köpa invisible shield?

SwinginStan: Okej, det är helt sjukt, applestore är kassa. Jag ringde igår iaf, för jag fick hem ett brev som det stod att jag hade betalat och beställt m.m. Och tjejen jag snackade med nu sa att jag kunde bereda mig på att få den Idag (9 november) eller Imorgon (10 november) elle rabsolut senast Fredag. Jag hoppas givetvis på idag, men man vet aldrig.

Nej, jag har kollat på alla tester om Invisible Shield, och det verkar inge vidare. Har kollat hur man tar bort det om man ej vill ha det kvar, och de 2 olika Invisible Shields som finns. Allt verkar helt ceppat för en mp3spelare som nano. Jag vågar inte utsätta min nano för det. Jag har beställt strumpor från Applestore också, typiskt. :/ Men de verkar bäst, då har man den fina finishen kvar på nanon samtidigt som man skyddar den. (Givetvis är det den gråa strumpan som gäller) I'll let you know when mine updates on the net.

Ha det bra

Jag köpte från applestore på nätet av två anledningar,

1. Man får den graverad. visst, det finns 100 anledningar att inte gravera, men ajg ville ha min graverad och då känns det som det smidigaste sättet att beställa från apple.

2. genom CSN får man 10% rabatt, det rör sig "bara" om 275:- om man köper nanon och docka, men 275:- är mycket som student.

En extraanledning kan vara att jag inte trodde att det skulle ta så lång tid, jag väntade mig ca en veckas leveranstid, men tji fick jag.

Vad det gäller kommentaren om du gjorde rätt eller ej: Jag frågar mig själv samma sak varje dag, jag har skitkasst med penagr, och ändå slösar jag genom att köpa ne nano. Förhoppningsvis är den så bra att jag inte behöver köpa en ny på ett tag och att jag använder den flitigt. På så sätt motiverar jag min dumdristighet.

Långsamt långsamt:
Shipment Picked Up (LONGZHUA, CHINA) 02 Nov 2005 21:50
Depart Terminal HONG KONG, HK, HK 05 Nov 2005 14:20

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2005-11-08 15:29

Äntligen. den kom idag. Beställde en ograverad vit 4gb den 25 oktober. den skeppades i tisdags förra veckan.

08 nov 2005 13:04 Stockholm Delivered
08 nov 2005 09:38 Stockholm Out For Delivery
08 nov 2005 08:37 Stockholm Import Received
07 nov 2005 10:53 Amsterdam Consignment Received At Transit Point
03 nov 2005 15:41 Hong Kong Consignment Received At Transit Point
01 nov 2005 20:20 Shenzhen Shipped From Originating Depot
01 nov 2005 15:57 Shenzhen Consignment Received At Transit Point

...Undrar om den åkte båt från Hong Kong till Amsterdam?

ÄNTLIGEN

Nu är den i Holland!!!! Den gick väl från Kina...

erkus: är du nöjd då? med nanon alltså?

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2005-11-08 18:07
Ursprungligen av SwinginStan:

erkus: är du nöjd då? med nanon alltså?

har inte haft så mycket tid på mig att testa. det är iaf bra mycket bättre ljud än i min gamla JoS. Sen är den helt sjukt liten. Jag funderar på vart jag ska ha den bara, till jag skaffar lanyard-lurarna. Vill inte ha den i nån byxficka för då blir den säkert mosad i tunnelbanan. Jackfickorna är det hål i så det är inte heller nån bra idé.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-08 18:57

Angående leveransen..
Visste skulle man få ett mail från Apple när iPoden skickades?
Min iPod är nästan framme och än har den inte kommit något mail!
Det ända mail jag fått från Apple är Beställningsbekräftelsen.. usch!

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2005-11-09 06:59
Ursprungligen av Myran:

Angående leveransen..
Visste skulle man få ett mail från Apple när iPoden skickades?
Min iPod är nästan framme och än har den inte kommit något mail!
Det ända mail jag fått från Apple är Beställningsbekräftelsen.. usch!

Jag har fortfarande inte fått det mailet och min har redan kommit...

samma här, suger som satan. JAg vill bara ha grejjorna och sedan aldrig ha något med applestore att göra igen.

Nu säger applestore att leveranstiden vanligen är 3 dagar istället för 5... Jomenvisst...

  • Oregistrerad
  • 2005-11-09 11:59
Ursprungligen av musique_:

Nu säger applestore att leveranstiden vanligen är 3 dagar istället för 5... Jomenvisst...

Nu börjar det röra på sig!

09 Nov 2005 05:54 Malmo Out For Delivery
09 Nov 2005 05:54 Malmo Import Received
08 Nov 2005 14:36 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
04 Nov 2005 03:08 Hong Kong Consignment Received At Transit Point
03 Nov 2005 22:55 Shenzhen Shipped From Originating Depot
03 Nov 2005 17:06 Shenzhen Consignment Received At Transit Point

  • Oregistrerad
  • 2005-11-09 12:45
Ursprungligen av matte:

Nu börjar det röra på sig!

09 Nov 2005 05:54 Malmo Out For Delivery
09 Nov 2005 05:54 Malmo Import Received
08 Nov 2005 14:36 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
04 Nov 2005 03:08 Hong Kong Consignment Received At Transit Point
03 Nov 2005 22:55 Shenzhen Shipped From Originating Depot
03 Nov 2005 17:06 Shenzhen Consignment Received At Transit Point

RÄTTELSE, JAG HAR DEN I MIN HAND!!!!!!!

  • Medlem
  • 2005-11-09 13:56

Jag ORKAR inte vänta tills på MÅNDAG. Hoppas på fredag nu då. Fan va lessen man blir

3 dagar innan de bemödar sig att kolla på din order övehuvud taget.

Jpuke! Soft, jag har fått det där brevet jag med. Jag åker hem på fredag, och om inte nanon är där då så får jag vänta ytterligare en vecka eftersom att ajg veckopendlar! Ringer de när apparaten kommer, eller lägger de en sådan där go avi i brevlådan?

Jag postar om statusen ändras, fortfarande Flight departed 05 November på min. Undrar om nanon flyger med en get- och hönstransport via kaukasus? har inte hört talas om någon flight som tar fyra dagar förut! Jag är otålig!!

Min kom fram precis. Det tog lite mer än en vecka, men jag har inte haft bråttom. Faktum är att jag inte har packat upp den ens.

  • Medlem
  • 2005-11-09 11:19

beställde vid 20.30 i måndags kväll. fick nanon leverarad av TNT kl 8.40 i morse graverad med texten "Grand Theft Audio" Det verkar verkar som om dom har börjat gravera dom i nederländerna nu också, eftersom det var därifrån min skickades. Min bror som beställde för 5 veckor sen väntade 9 dagar på sin från kina.

Riktigt bra levernastid iaf, passande nog dök även mina crystal shield upp ni vid 10.30 så nu kan den användas redigt. dom är så sexiga nanosarna

Bevaka tråden