Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Poll: Leveranstid av iPod nano från Apple Store.

Tråden skapades och har fått 461 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Väntar på att paketet ska synas på trackern. Det långa numret som börjar på 80xxxxxxx ska man endast ta de första 10 siffrorna.

http://www.apecode.com/appletrack/

Skall man kolla på K&N (http://www.apecode.com/appletrack/) och TNT trots att det står "carrier: Flextronics Logistics" ??

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2005-11-02 11:08
Ursprungligen av SwinginStan:

Skall man kolla på K&N (http://www.apecode.com/appletrack/) och TNT trots att det står "carrier: Flextronics Logistics" ??

Antagligen inte...det finns säkert nåt på deras hemsida. trodde att alla i sverige hade TNT...

Ursprungligen av erkus:

Antagligen inte...det finns säkert nåt på deras hemsida. trodde att alla i sverige hade TNT...

Sjukt konstigt detta, är det bara jag som har Flextronics?

Läste på ett annat forum att man kan track flextronicspaket med: https://www.iec-logistics.com/apps/tracktrace/trk_tracking.asp

och välja APP som customer reference, men det funkar inte heller. Det här är sådär lagom roligt. Jag vill ju att den skall skeppas, nu verkar den vara fast på något konstigt sätt, och jag kan inte ens avbeställa. Hade nog varit värt att köpa direkt i affär faktiskt. Applestore suger i min mening.

EDIT: Jag ringde Applestore och frågade, nanon levereras från kina, och dockan från holland. Trackingnummeret gäller bara dockan, men den kommer att ligga och vänta tills dess att nanon kommer dit, sedan sampackas de och skickas. Tyvärr skulle inte grejjorna komma fören tidigast 11/11 alltså om nio dagar. Fruktansvärt, fruktansvärt frustrerande. Få se när ni andra får era!

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2005-11-02 13:31

min borde komma på fredag om inget strular till sig...

SwinginStan: Du är inte den enda som väntar. Jag beställde den 30/10 och det blir att vänta här också. Blir en docka, lineyard lurar och en vit 4GB ipod nano. Fast de sa att grejerna skulle komma fram 7/11 eller tidigare.

  • Medlem
  • 2005-11-02 15:54

Jag beställde min iPod Nano den 19 oktober, jag ringde och frågade vart den befann sig i förrgår första gången, och han sa att den skulle komma den 16e/17e november. Jag blev rasande. Så jag ringde idag igen, hon jag ringde sa att den skickades Idag klockan 13:42, jag blev hur glad som helst, så sa hon också att den skulle vara hemma hos mig den 11e. Det är nästan 1 månad, så det är surt, någon mer som åkt på detta?

checkade precis på apples hemsida. Ipoden har hamnat i HK iaf

Activity Location Date / Time (GMT)
Depart Terminal HONG KONG, HK, HK 02 Nov 2005 13:30

  • Oregistrerad
  • 2005-11-02 19:02

Enligt TNT så ska min iPod befinna sig i Shenzhen vart det nu ligger

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2005-11-02 19:07

jag har bara
01 nov 2005 20:20 Shenzhen Shipped From Originating Depot
01 nov 2005 15:57 Shenzhen Consignment Received At Transit Point
på TnTs sida...under "Activity Location Date / Time (GMT)" på apples trackingsida står det ingenting

Shenzhen ligger i sydöst kina. Mittemot HK kan man säga.

1. 4 GB
2. Vit
3. Gravyr - Nej
4. Beställningsdatum: 2005-10-18 ("Processing order")
5. Skickades datum: 2005-10-20 ("Shipped")
6. Leveransdatum: 2005-11-02
7. Betalningsform: VISA-kort direkt vid beställningen

Slutsats:
Ganska OK leveranstid tycker jag. Däremot är jag inte nöjd med företaget TNT. Enl dem så var dom hem till mig redan 2005-10-31. Konstigt nog var jag hemma hela dagen... hmm. Fick en lapp i brevlådan 2005-11-01 där jag uppmanades kontakta dem för att bestämma tid. Gjorde som dom sa, men dom dök inte upp.

Då åke jag ner till Poståkeriet och hämtade ut Nanon. Annars hade jag väl fortfarande suttit under mitt korkträd.... och väntat.

Jag gissar i och för sig att vi iPod-användare inte är de mest tålmodiga kunderna i världen...

Med Vänlig Hälsning,
Magnus Hägglund

Lyx!

JAg vill också ha min nano allagenast! Vissa har flyt verkar det som.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-03 10:01

Apple säger att när iPoden skickas ska du få ett mail.
Min skickades igår, och befinner sig nu i Hong Kong, men inget mail har kommit!

När kommer mailet!?

Jag har inte heller fått något mail, och jag kan inte följa mina ordrar, nu har iaf nanon skickats den också. Vet tyvärr inte vart den befinner sig!

  • Oregistrerad
  • 2005-11-03 10:47
Ursprungligen av SwinginStan:

Jag har inte heller fått något mail, och jag kan inte följa mina ordrar, nu har iaf nanon skickats den också. Vet tyvärr inte vart den befinner sig!

Även fast du inte har fått något mail från Apple kan du spåra din frakt. Jag loggade bara in på mitt konto på Apple.se, sedan klickar du på orderstatusen, som i detta fall visar "Shipped".
När du klickat på "Shipped" kommer information bl.a om vilket företag som transporterar din nano och vilket trackingnummer din ipod har. I mitt fall var det TNT som levererade paketet. Gå in på deras hemsida (www.tnt.se) och klicka på "spåra leverans" eller något sånt.. Där skriver du in ditt trackingnummer så står det vart din iPod befinner sig samt lite mer information. Funkade i alla fall för mig

Men Apple lovade att skickade ut ett mail med "vidare information" när nanon skickats. Men det har inte dykt upp än så länge för mig!

Kan för övrigt nämna att min nano befinner sig i Hong kong nu

  • Medlem
  • 2005-11-03 14:01
Ursprungligen av Myran:

Även fast du inte har fått något mail från Apple kan du spåra din frakt. Jag loggade bara in på mitt konto på Apple.se, sedan klickar du på orderstatusen, som i detta fall visar "Shipped".
När du klickat på "Shipped" kommer information bl.a om vilket företag som transporterar din nano och vilket trackingnummer din ipod har. I mitt fall var det TNT som levererade paketet. Gå in på deras hemsida (www.tnt.se) och klicka på "spåra leverans" eller något sånt.. Där skriver du in ditt trackingnummer så står det vart din iPod befinner sig samt lite mer information. Funkade i alla fall för mig

Men Apple lovade att skickade ut ett mail med "vidare information" när nanon skickats. Men det har inte dykt upp än så länge för mig!

Kan för övrigt nämna att min nano befinner sig i Hong kong nu

Min skickades igår klockan 13:42 enligt apples hemsida ochenliogt tjejen jag ringde igår på apple.. Hon sa att ett mail inom 24 timmar skulle vara på sin plats, men mitt mail har inte kommit och lär ju inte komma heller, dom är lite lustiga där på apple. :/

Mina grejjor åker med Kuhne&Nagel samt Flextronics Logistics. Jag kan inte spåra oavsett vart ajg kollar, frustrerande som tusan! Hoppas hoppas att dne komemr snart!

  • Medlem
  • 2005-11-03 15:21
Ursprungligen av SwinginStan:

Mina grejjor åker med Kuhne&Nagel samt Flextronics Logistics. Jag kan inte spåra oavsett vart ajg kollar, frustrerande som tusan! Hoppas hoppas att dne komemr snart!

Exakt samma här. tillbehöret jag beställt åker med flextronics logistics och min nano vit 4gb åker med kuhne/nagel och ja har inte fått mitt mail och det går inte att spåra, jag är såå less. :/ hoppas den kommer snart,

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2005-11-03 14:13

Min är i Hong Kong nu iaf...hoppas den kommer till Anrhem imorn. då kanske man får den på måndag.
Jag antar att TNT inte kör ut grejer på helger...finns det kanske nåt sätt att hämta den på om dom skulle få den i helgen men inte buda ut den?

Jpuke: Ok, skönt att jag inte är ensam iallafall, fick en vision om att min nano låg och frös i murmansk eller liknande. Synd att man inte kan följa försändelsen, vore ju tråkigt om den låg på fabriken i kina och vi hoppas förgäves. Håll mig uppdaterad om statusen på din, om något ändras i tracking-infon, posta!

Ha det bra.

  • Medlem
  • 2005-11-07 12:44

Nanon påväg

SwinginStan, min har uppdaterats nu...

Activity Location Date / Time (GMT)
Shipment Picked Up (LONGZHUA, CHINA) 02 Nov 2005 21:50
Depart Terminal HONG KONG, HK, HK 05 Nov 2005 14:20

Hoppas jag får den snart. En i klassen under mig har en svart, och den va skitläcker och mindre än jag trodde, fast den vita är mkt finare LÄNGTAR!

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2005-11-04 12:24

Gah...min är kvar i hong kong...trodde den skulle ha hunnit till holland vid det här laget

Nu har det iaf hänt något.

Shipment Picked Up (LONGZHUA, CHINA) 02 Nov 2005 21:50
Står det på apples sida (Den med flygplan, kartong och lastbil)
Lite utdaterad info bara, det här är ju två dagar sedan. Kan fortfarande inte tracka med TNT eller appletrack. Trist Trist..

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2005-11-04 13:49
Ursprungligen av SwinginStan:

Nu har det iaf hänt något.

Shipment Picked Up (LONGZHUA, CHINA) 02 Nov 2005 21:50
Står det på apples sida (Den med flygplan, kartong och lastbil)
Lite utdaterad info bara, det här är ju två dagar sedan. Kan fortfarande inte tracka med TNT eller appletrack. Trist Trist..

då har säkert din kommit längre än min...på apples egna sida så står det inget under activity...

  • Medlem
  • 2005-11-04 17:56
Ursprungligen av SwinginStan:

Nu har det iaf hänt något.

Shipment Picked Up (LONGZHUA, CHINA) 02 Nov 2005 21:50
Står det på apples sida (Den med flygplan, kartong och lastbil)
Lite utdaterad info bara, det här är ju två dagar sedan. Kan fortfarande inte tracka med TNT eller appletrack. Trist Trist..

Exakt så står det på min med nu Jaa, det är ju 2 dar sedan. Samma här, exakt samma båt. Det är verkligen drygt. Hoppas det kommer snart. Jag hålelr dig uppdaterad and you do the same msn el liknande? tjaoh

  • Medlem
  • 2005-11-04 18:00

Kom också på nu efter jag precis skrivit ovanstående meddelande, att enligt tjejen jag snackade med på Apples kundtjänst så skulle det komma ett e-mail med info om tracking TNT och nummer och massa sånt, inom 24timmar efter att nanon blev skickad från fabriken. Det har snart gått 3 dagar, och det är verkligen tråkigt att dom inte håller det dom lovar. får bara hoppas att Nanon är värd det, (vilket jag tror) så det är bara att vänta.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-04 22:54
Ursprungligen av Jpuke:

Kom också på nu efter jag precis skrivit ovanstående meddelande, att enligt tjejen jag snackade med på Apples kundtjänst så skulle det komma ett e-mail med info om tracking TNT och nummer och massa sånt, inom 24timmar efter att nanon blev skickad från fabriken. Det har snart gått 3 dagar, och det är verkligen tråkigt att dom inte håller det dom lovar. får bara hoppas att Nanon är värd det, (vilket jag tror) så det är bara att vänta.

Samma här..

  • Medlem
  • 2005-11-04 23:14
Ursprungligen av Myran:

Samma här..

Det är rätt störande att de inte håller de dom lovar.

Har beställt en invisible shield iaf.

Bevaka tråden