- William WM
- Medlem ●
- Umeå
Eftersom det har diskuterats ganska livligt om en gemensam koll på MWSF 2K2 i Sthlm och det faktum att det finns en hel del medlemmar från Umeå tänkte jag att vi kanske kan dra ihop något liknande i Umeå?
Någon som skulle vara intresserad?
Även om jag tror att jag kan uppbringa en universitetssal med ström och projektor så kan det vara bra om någon kanske kan söka lite själva för alternativ om det inte skulle gå.
Nä precis, jag gillar inte korta meningar...
Kan ni inte sända en stream ifrån er event så gör vi samma sak ifrån Stockholm?
Vore lite coolt
Jag jobbar som amanuens på Informatik (samma jobb som Atrus hade förut) och kan säkert låna en sal med projektor och annat för några timmar.
Så det kanske kan bli någon sal i MIT huset.
Jag kommer, kan nog räkna med min tjej också!!
/Stefan
Klart intressant!
Jag funderar på en sak: jag har haft lite olika framgång med att få bra videoströmmar. Det verkar vara magi ibland (typ om jag hoppar på ett ben en timme innan iförd skärmdumpar av Rhapsody så kan det gå bra ;-), jag kan ha prefekt ström och en kompis på samma delnät ett kvarter bort ser ingenting. Så om nån känner på sig att dom har en klockren tur/skicklighet att få bra videoström kan det ju få styra valet av lokal.
Go Umeå!
Kanon! Jag kommer.
iBib, se till att det är den klockrent svindyra projekteorn som vaktisarna har nere på bottenvåningen. Tror det är en Sony. Den rockar hårt.
Jag kommer naturligtvis.
Jag har från min studentlägenhet haft ovanlig tur med strömmarna...har dock nyss flyttat till en annan lägenhet så vet ej om det är samma sprutt.
Naturligtvis kan vi hur som helst inte trängas i en liten lägenhet.
iBib, snacka med herr Ahlmark om han inte kan styra om lite trafik under just den tiden. Han har makten och kontakterna skulle jag gissa
Han kommer naturligtvis att komma också, annars blir jag besviken
Har dom inte uppdaterat linan för Univ nu? Dom skulle ju upp till en 1 Gbits lina ju. Skulle nog bli bra ström på en sådan.
Giga-sunet uppdateringen har gått lite slött. Det var en föreläsning om just giga-sunet för nån månad sedan och där trodde man att det skulle bli först efter jul som upgraderingen började.
Gud va kul om detta blir av! jag kommer lätt. väntar spänt på mer info om detta!
[ 11-12-2001: Meddelandet ändrat av: samul ]
Klart jag kommer om det blir något, bättre att umgås med folk som har samma val av OS, än att sitta själv hemma i rummet.
Känner mig lite ensam som Mac användare för att vara ärlig. Ment det verkar ju finnas en hel Macare här i Umeå ändå.
Jag var också lite lätt negativ i början för det verkade inte vara så många Umeå-bor som "valt rätt". Men med tiden så upptäckte man att man var långt från ensammen.
Tack vare 99mac har man hittat ännu fler.
Jag har rätt många kunder som är Macare, och några av dom är "the right stuff". Så vi skulle nog kunna skrapa ihop ett ansenligt antal.
En livesändning mot Stockholm vore också roligt, men vill vi verkligen belasta linan extra mycket då det är vår husgud Jobs som står på andra sidan Atlanten och sprider visdom?
Hmm, en tankeställare dock. Vad säger ni andra?
En livesändning mot Stockholm vore också roligt, men vill vi verkligen belasta linan extra mycket då det är vår husgud Jobs som står på andra sidan Atlanten och sprider visdom?
Hmm, en tankeställare dock. Vad säger ni andra?
Jag tror inte att bandbredden är någon flaskhals, blir det dålig kvalitet på utsändningen beror det snarare på att Akamais nät inte kan pumpa ut mer. Det är nog ingen större risk att Umnet blir särskilt hårt belastat, så det är klart vi borde ha en stream till fjollträsk.
Ja, strömningen från sthlm måste ju inte vara högupplöst och strömmande. Det kan väl lika gärna vara en enkel webbkamera.
Jag ska prata med berörda instanser så att vi kan få en bra upplevelse...
Hur går det med lokal iBib? Och lina?
Jag håller på att kolla på lite olika alternativ, i morgon så kan jag ge lite mer besked.
Skapades ursprungligen av: gubben:
Hahaha måste få skratta lte åt "fjollträsk" inlägget.....Nu ska vi vara snälla med våra bröder i söder. )
Va? Men det heter väl Fjollträsk? Stock-holm, det låter ju rent oanständigt! Nä, anständighet bitte! Tokholm har jag också hört att det finns en stad som heter...
Finns det något bättre än att titta på en keynote. Vräka i sig popcorn. Titta på de uttjatade Photoshoptesterna. Och vänta på "Wait, there´s one more thing"?
Jag kommer. Med popcorn.
Nån som raderat mitt inlägg? Kanske var jag. *still cursing these clumpsy fingers*
Popcorn och en stor stark. Men kan bli lite liv om man tar med sig alkoholhaltiga drycker in i en hörsal
Plus...vem vill vara dimmig då Jobs talar?
Ett par öhl gör alltid bra, i dimman kan man ju t.o.m. möta Steve Jobs! Han brukar stå inne i städskrubben, där bakom den rosa elefanten.
Vadå, finns inte rosa elefanter? Alla jag sett har varit det
Det är kanske så att man måste vara lite "dimmig" för att förstå vad karln pysslar med... ( jag syftar på allt det som vi vill ha, men inte får )
Jag bör väl erkänna att jag bröt upp en stor stark förra keynoten..släckte i rummet och poppade popcorn. Strömmningen var perfekt, och allt var frid och fröjd. Har faktiskt inte kännt någon större njutning liknande den sedan dess.
En Lapin skänker frid, och ökar njutningen av Jobs.
Problemet menar jag är att om man är flera som ska knäcka upp en Lapin...så är det lätt att fler än en burk tömms in i ens system. (mänskliga systemet alltså
Då inträder det dimtillstånd som gör att man kanske missar viktiga detaljer...som att en G5:a släpps eller att iPod skeppas iväg gratis
Jag har inte lyckats få något besked idag om hur vi ska göra. Men jag kan inte tänka mig att det är något större problem.
Återkommer med mer info i början av nästa vecka.
Vad är den exakta tiden för keynoten? Jag orkar inte räkna efter själv utan tänkte att någon av er kanske visste.
Inledningstal av Steve Jobs startar....
från Macpressen......
– Vi arbetar hårt med att göra MacWorld Expo i januari till den mest intressanta mässan någonsin, sa Steve Jobs enligt mässarrangören IDGs pressmeddelande.
Steve Jobs förväntas äntra podiet kl 18:00 den 7 januari svensk tid och tala i cirka två och en halv timme.
Förra MW tog jag ledigt från jobbet på eftermiddagen så jag skulle kunna se.. Tjejen hade köpt en flaska vin och satt med och såg.. Inte illa.
/Stefan
Om detta skall genomföras så bör man kanske kontrollera med Apple om det inte finns strömmar man kan koppla upp sig på som inte är så överbelastad som den offentliga.
Jag gissar att de har en offentlig, en icke offentlig och en hemlig med riktigt låg belastning och hög kvalite.