Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MWSF 2002 i Umeå

Tråden skapades och har fått 78 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Österåker
  • 2001-12-15 11:21

När? Var? Hur? Jag hakar på. Hohoo! Det finns alltså fler i Umeå som inte har fastnat i djävulens klor.

Jag gissar att det skulle bli tungt att fixa en egen ström, men det är klart att man kan försöka. Vem rackarns ska man tala med?

Hmm, hur är det med satellitsändningen?

Är den kodad, eller vad gäller?

Hur går det med planerna? Jag och min tjej är helt klart med. Säg bara tid och plats och om ni behöver hjälp med något.

/stefan

Den är inte kodad som jag förstått det. Men som hr Björnström nämnt tidigare så använde Apple utrustning för 70 000 spänn då dom tog ner satellitsändningen i Stockholm sist...
Hmm...undrar dock om inte Univ redan har schysst satellitmottagare.

• Oregistrerad
  • 2001-12-17 16:39

Jag är också med om det blir något!

PS. Daniel: Det finns fler AASP i Umeå - Grafit AB som finns i Skellefteå, Luleå och Umeå är AASP (även om Apple bara listat Skellefteå-kontoret).

Jag upptäckte det igår. Är det inte så att de inte blev AASP förrän riktigt nyligen här i Umeå? Är inte säker på det men så hade jag uppfattat det

Tyvärr måste jag meddela att det verkar svårt att anordna arrangemanget hos oss. Vi måste hyra salar och en projektor, och det verkar vara svårt.

Så är det någon som har några alternativ så förevisa dom gärna.

Jag ska dock fortsätta att undersöka om det går på något sätt, men det verkar som sagt svårt.

Alla är välkomna till vår visning i Stockholm. Det är nu 100% klart att vi kör, lokalen är bokad osv.

Vi har väldigt goda nyheter vad gäller själva sändningen - imorgon mailar vi alla medlemmar och berättar mer...

Den 10 gjorde jag ett inlägg men ingen av er tycks ha tagit någon notis av den.
Nu har jag tappat intresset

• Medlem
  • 2001-12-19 22:24
Citat:

Skapades ursprungligen av: Micke W:
Den 10 gjorde jag ett inlägg men ingen av er tycks ha tagit någon notis av den.
Nu har jag tappat intresset

Nämen! jag hade missat det, det var korkat! Vad är det för lokal? Jag är jätteintresserad! Det finns projektor och så eller?

iBib, måste man verkligen boka en sal? finns det ingen man kan använda utan att boka?

Jag hadeoxå i hasten missat ditt inlägg Micke.Jag är verkligen intresserad. Hoppas du återfår intresset.

/D

Citat:

Skapades ursprungligen av: samul:
[BiBib, måste man verkligen boka en sal? finns det ingen man kan använda utan att boka?[/B]

Nja, det är egentligen så att vi måste hyra salen, inte bara boka. Det är klart att man kan smita in i en sal, men vi måste fortfarande hyra en projektor...

Hoppas att vi kan hitta någon lokal, synd att Micke verkar ha tappat intresset. Finns det någon annan lokal?

Skämt åsido!
Visst har jag tillgång till lokal. Projektorer har vi flera och 100 Mbit/s till UMU/Norrnod.
Frågan är bara om jag hinner/orkar ordna. Måste fundera...

MINERVASKOLAN

Citat:

Skapades ursprungligen av: Micke W:
Skämt åsido!
Visst har jag tillgång till lokal. Projektorer har vi flera och 100 Mbit/s till UMU/Norrnod.
Frågan är bara om jag hinner/orkar ordna. Måste fundera...

MINERVASKOLAN

Om du behöver hjälp på något sätt så kan jag mer än gärna hjälpa till.

Ja Micke. Du vet att jag gärna hjälper till också ifall du vill. Med vad som helst.
Vore riktigt roligt om vi kunda samla ihop ett ansenligt antal Mac-användare.

//D

• Oregistrerad
  • 2001-12-21 10:17

Daniel: Vet inte, är rätt så ny på företaget. Men jag tror vi har varit AASP i cirka ett år!

Trevligt Rah. Välkommen till Mac-gänget i Umeå.

• Medlem
  • 2001-12-21 11:44

något nytt om lokal och så?

Ringde Micke på Minerva. Han visste inte säkert. Beslut skulle tas efter jul.
Klart förståerligt, ganska mycket att göra på en mer personlig nivå så här runt helgerna.

Ifall denna utmärkta idé inte skulle funka...har nån något annat förslag?
Gnugga geniknölarna nu, alla vill vi åtnjuta detta tillsammans eller hur?

Det skulle vara så ruskigt kul att få träffa er allihopa och och ha en riktigt fin kväll tillsammans.

• Medlem
  • Österåker
  • 2001-12-23 15:10

I morgon är det julafton och jag vet att tomten kommer med minst ett paket till var och en. God Jul Mac-Ume!

God Jul på er alla.

But wait! There´s one more thing...
Steve Jobs keynote vid Macworldmässan i San Fransisco den 7:e januari var det.
HUMlab vid Umeå universitet är nu bokat för ändamålet. Alla är varmt välkomna.
Det kostar ingenting och det finns en fin projektor där. Det finns gott om plats och det kommer gissningsvis att avslöjas spektakulära produkter under kvällen - vi kommer garanterat att få se en riktig show från San Fransisco.
Ju fler som kommer desto roligare. Och för att få ett grepp om hur många som kommer får ni gärna höra av er till macke@mac.com

Så, God Jul och varmt välkomna den 7:e.

/Markus m.fl.

Mer information kommer i dagarna.

Åhh vad mysigt, det ser jag fram emot

HumLab är klart bästa datorhörnan på Universitetet!

God Jul

Ok, då är den stora frågan: Är det någon webcast? Eller är det bara sat. sändning? Vart är Hum. Lab?

/Stefan

HUMlab ligger på källarvåningen i Samhällsvetarhuset, precis under bibloteket (UB). Det sitter en stor och fin neonskylt vid ingången.

• Medlem
  • 2001-12-25 01:34

Hmmm Stockholm-Umeå.... Sundsvall ligger i mitten, lika långt åt båda hållen!!! Nä det får bli som förra gången, Chips bira och i glada vänners sällskap hemma på 20" och ADSL stream...

Insulin, en webbsändning är nog att räkna med. Uppgifter från Apple kommer nog till veckan.

Önskar jag vore hemma i Umeå nu, jag hade gärna kommit dit! God Jul allihopa..

Jon är du f.d. Umeå bo? Att umeå är en sådan Macmetropol..
Ja dom borde lägga ut en sida för webcast nu, börjar bli orolig. Vill inte missa det.

/Insulin

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2001-12-26 10:22

Nu börjar det kännas i magen att något är på gång. Skall bli oerhört spännande och se vad dom släpper för bomb, det skall dessutom bli roligt att få träff er alla här i Ume ocg få anskiten till namnen.
Just nu längtar jag annars mest efter att få hem min iPod, det är inte bra att Apple har leveranstider i samma liga som biltillverkarna.

Bevaka tråden