Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Död pixel på iPod G5

Tråden skapades och har fått 115 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av simonklinga:

Jag vill också ha TOTALT nytt!

EDIT: Tar UPS-killen med sig min iPod när han kommer eller måste jag ringa och boka hämtning. Har läst lite olika på olika sidor.

patrikbrann: ringde du Teknisk support på 0771 199 519?

MVH Simon K

Jag måste tillägga att UPS är ruskigt snabba! De har redan skickat paketet. Hoppas jag får det i morron eller i över morgon så jag kan få min iPod i nästa vecka. Jag älskar allt som apple har att göra med.

Nej jag ringde på 020 120 9971
tryckte 1 och väntade tills det svarade!

Heh, det är så retur fungerar du vet

________________________________

Teknisk support: 0771 199 519

http://www.apple.com/se/contact/

Ni får TOTALT nytt, apple reparerar inte den typen av fel, alldeles för dyrt.

Offtopic: Eindpeng och patrikbrann, ni är mina vardagshjältar. Ni svara snabbt och rakt på sak.

Tack!

Tack, det värmer

Ja det kan man lunt säga att det gör =D
<3

.... (hämtar/lämnar UPS era? .. för mig är det iaf TNT som sköter detta)

Samma här, och TNT är även apples val av bud. Händer dock att olika budifrmor kommer, men de samarbetar antagligen med TNT på ett eller annat sätt. För snabbast leverans rekryterar TNT de budfirmor som finns närmast. Hos mig hämtar/lämnar alltid HKExpress t ex.

ahaa, ja då förstår jag precis!

.. Dom kommer innan kl 4 idag och hämtar min iPod för övrigt ^^

Min tomma låda kom till Västerås klockan 0700 i morse så jag kanske kanske får den idag:D annars blir det i morron!

Lämnar de lådan och hämtar iPoden på samma gång, eller måste man ringa och beställa tid för hämtning?

Allt sker med automatik.

För mig gav de mig en ny iPod och hämtade min gamla dagen efter ^^

Nu kommer killen och hämtar min!

EDIT: Nu är den hämtad...:D

EDIT2: UPS? Varför inte TNT?

Trevligt! Både apple och TNT brukar vara riktigt snabba när det gäller retur.

Eindpeng: Hur kommer den tillbaka? I orginal kartong utan hörlurar, sladdar och sånt eller med?

EDIT: Tack Eindpeng!

Du får en ny, ingen skillnad på den och den du fick först.

Alltså, en helt vanlig retailförpackad iPod.

Precis, Idag va killen här o hämtade.. Han tog lådan med hörlurar o allt... (jag fulade mig och behöll klistermärkerna, hihi)

Sen ca 2 timmar efter han varit här så fick jag ett mail om att den nya ipoden är på väg!
Såå skönt när saker bara fungerar!

.. Händer ofta för ig att allting skiter sig totalt =( .. Men inte nu verkar det som

//Mvh Patrik

Jag fick behålla hörlurarna och allt, men jag har inte fått nåt mail om en ny iPod:confused:

Om någon vill veta så kommer TNT Express med min nya ipod redan ikväll!

Ursprungligen av patrikbrann:

Om någon vill veta så kommer TNT Express med min nya ipod redan ikväll!

Har den kommit än?:)

Ringde apple och de sa att den kommer om senast tio arbetsdagar...

Jag måste ringa apple! Jag har fortfarande inte fått något mail om en ny ipod!

Ring direkt, inget kan hända!

Ringde nyss. Killen sa att podden hade kommit in till applecenter, men de hade inte skickat ut någon ny va han kunde se. Så den ligger väl och väntar, får garanterat en ny i nästa vecka sa han.

När jag sa att patrikbrann (läs en klille) skulle få den idag blev han skitförvånad och skrek VA?!?!? i örat på mig, som om det var något konstigt med det.

fan va lol,,,
dom hämtade min igår, jag fick en ny idag.. kl 18.01 kom det en tjej med den..
Kan de ha att göra med att jag bor 5 minuter från Arlanda eller nått?
hehe

..förresten så ville dom ge podden till mig redan kl 15.00, men jag var ej hemma då så jag sa att dom skulle komma senare.
Och som sagt, den kom senare,
Den ligger nu på laddning framför mig!
Med gravyr o allt!

Tycker synd om dig som måste vänta =//

Tack för omtanken:D Förstår mig inte på apple. Jag ringde teknisk support och de hänvisade mig till retail och där blev jag kopplad till tek supporten igen och då till en norskbrytande kille som mumlade allt med grov brytning. Fattade inget. Först sa han att det skulle ta två till tre veckor då sa jag att en kille hade precis samma fel som jag och vi la våra service beställningar ungefär samtidigt. Båda iPodarna hämtades igår och han (patrikbrann) fick sin idag. Det var konstigt tyckte han och gick iväg och snackade med en tjej på retail och hon sa visst nåt om högst tio arbetsdagar. Då fortsatte jag pressa norsken och fick ur han att jag skulle få ett tracking nummer imorron eller på måndag. Hoppas den kommer i nästa vecka.

MVH Simon K

Fan va najjs Simon

Kanske inte tar så jätte lång tid då =D
Verkar dock som alla på Apple Inc. inte har så stor koll =p
Jag blev iaf nöjd detta va den absolut bästa service jag någonsin fått när det gäller köp av saker =D

//Mvh Patrik B

så där nu är den på väg (nästan). Den hade hamnat på lite villovägar i köln (min trasiga altså). Applesupport är helt otroliga. Har snackat med säkert 7 olika personer på de senaste tre dagarna och ALLA har sagt olika saker. Men det har ändå gått förhållandevis snabbt, inte ens en hel vecka och dessutom nyår i mellan. Nästa gång jag upptäcker en död pixel RINGER jag apple och jag rekomenderar också andra med liknande problem att RINGA, inte felanmäla via internet..

En liten grön jäkel rätt långt nere, stör mig inte så mycket, men det är irriterande att veta att jag har en ^^

Ursprungligen av k0rkad:

En liten grön jäkel rätt långt nere, stör mig inte så mycket, men det är irriterande att veta att jag har en ^^

Jag hade ungefär samma sak fast en vit högt upp. Du har i princip rätt till en ny. Men om du ska skicka in den, vilket går snabbt - egentligen - RING apple.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-03 03:41

Tre döda

Hej, jag tror jag har tre döda pixlar. De är vita och man kan se dom om skärmen är svart eller mörk, tex. när man laddar en film. Men man ser de bara om man kollar i ett speciellt läge fast detta läge ungefär det som man håller den i när man tittar på film. Tror ni detta räcker för att reklamera och få en ny???

Ursprungligen av fahl:

Hej, jag tror jag har tre döda pixlar. De är vita och man kan se dom om skärmen är svart eller mörk, tex. när man laddar en film. Men man ser de bara om man kollar i ett speciellt läge fast detta läge ungefär det som man håller den i när man tittar på film. Tror ni detta räcker för att reklamera och få en ny???

Reklamera, du har betalat mycket pengar för iPoden och vill ju att den ska vara perfekt. RING, gör ingen felanmälan via internet.

Norrmannen äger f.ö

Bevaka tråden