Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går det att "skrivskydda" iPodens innehåll?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska ut och resa i 18 veckor alldeles snart och det vore en total tragedi ifall min iPod råkade av misstag sättas i hårddiskläge eller ifall innehållet på något annat sätt tas bort...

Går det på något sätt att skrivskydda innehållet på iPoden så att detta inte behöver hända?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-06 17:55

koppla inte in den till en dator?

Ursprungligen av xtrem:

koppla inte in den till en dator?

Jag menar mer så att det inte kan hända att den kan sättas i hårddiskläge, för ifall den görs det (jag råkad göra det utav misstag en gång utan att jag ens hade nån aning om funktion) så måste man ju ta bort hela bibloteket för att få den att fungera igen..

Ursprungligen av addeanton:

Jag menar mer så att det inte kan hända att den kan sättas i hårddiskläge, för ifall den görs det (jag råkad göra det utav misstag en gång utan att jag ens hade nån aning om funktion) så måste man ju ta bort hela bibloteket för att få den att fungera igen..

haha, nä det behöver man inte :rolleyes: gör bara en soft reset (håll inne play och meny).

Ursprungligen av Se[BBB]e:

haha, nä det behöver man inte :rolleyes: gör bara en soft reset (håll inne play och meny).

En "soft reset"? Reset betyder ju återställning så du menar att den återgå till fabriksinställningen, d.v.s. helt tom eller?

nej, allt finns kvar i ipoden, men den startas om.. om jag har fattat rätt:P

Ursprungligen av addeanton:

En "soft reset"? Reset betyder ju återställning så du menar att den återgå till fabriksinställningen, d.v.s. helt tom eller?

Det är som wezztar säger. iPoden startas bara om och är sedan som vanligt. Absolut ingenting försvinner.

Hårddiskläget är bara ett läge där datorn KAN skriva och läsa filer på iPoden. Det går snabbt att ta sig ur med en soft reset. Själv brukar jag ofta använda hårddiskläget för att lägga över filer på iPoden och flytta till en annan dator. Sedan kan jag lyssna på musik helt vanligt fast att jag har filer på den.

Ursprungligen av Se[BBB]e:

Det är som wezztar säger. iPoden startas bara om och är sedan som vanligt. Absolut ingenting försvinner.

Hårddiskläget är bara ett läge där datorn KAN skriva och läsa filer på iPoden. Det går snabbt att ta sig ur med en soft reset. Själv brukar jag ofta använda hårddiskläget för att lägga över filer på iPoden och flytta till en annan dator. Sedan kan jag lyssna på musik helt vanligt fast att jag har filer på den.

Jaså kanon, tack så hemskt mkt för hjälpen alla inblandade

1
Bevaka tråden