Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ang iPod Nanon!!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena alla iPod älskare här...

Jag har en iPod Nano liggandes under granen fint inpackad som väntar på att få bli öppnad av mig imorgon kväll efter Kalle Anka och en god jul middag hehe

Jag har aldrig testat Nanon själv eller ens kollat i den i butik, önskade mig bara den för alla talar så gott om den, aldrig ens använt iPod tidigare

Nu till min stora fråga:

Fråga 1:
Hörlurarna man får med är de såna här In-Ear Hörlurar som går "in" i öronen eller är det såna här vanliga runda jobbiga som bara trillar ut? Och om man lyssnar på ENBART "Trance/Progressive" som jag gör, duger de ens då de som medföljer?

Fråga 2:
Får man med nåt fodral eller nåt för att stoppa in Nanon i för att skydda mot repor och smuts? Eller är det bara dösnack? Någon som kan visa hur detta fodralet ser ut och förklara närmare?

Fråga 3: Mappar man gör i iTunes (använder redan iTunes så jag är van) kan dessa mapparna åka in i iPoden och spelas därefter? ... Hoppas ni förstår vad jag menar, eller är allt en endaste stor mapp med 1000 låtar typ? Kan ju bli litta jobbigt och hitta låten man vill lyssna på då..... (om man nu är ute efter en speciel låt)

Vore enormt tacksam för svar.......

God Jul
/ Nicolai

Visst ja en fråga till......!!!

Hörde att man kan BARA sätta in "KÖPT" musik från iTunes i sin iPod stämmer verkligen detta?? Jag menar jag har ju en 1000 tals låtar i datorn som är nedladdat "gratis" ja ni hajar DC++ och sådant typ, använder dock inte nedladdnings program mer då jag tycker jag hittar allt jag behöver på iTunes Music Store...

Men hur gör jag då med all musik som inte är köpt går den och slänga in i sin iPod?
Och musiken från CD-Skivor som jag bränner in i datorn går den osså att slänga in i sin iPod??

Ha det gött!!

Ursprungligen av anjuna_beats:

Visst ja en fråga till......!!!

Hörde att man kan BARA sätta in "KÖPT" musik från iTunes i sin iPod stämmer verkligen detta?? Jag menar jag har ju en 1000 tals låtar i datorn som är nedladdat "gratis" ja ni hajar DC++ och sådant typ, använder dock inte nedladdnings program mer då jag tycker jag hittar allt jag behöver på iTunes Music Store...

Men hur gör jag då med all musik som inte är köpt går den och slänga in i sin iPod?
Och musiken från CD-Skivor som jag bränner in i datorn går den osså att slänga in i sin iPod??

Ha det gött!!

Självklart kan du lägga in låtar du laddar ner, bara de är i rätt format (.aac eller .mp3).
Ja, du kan rippa skivor i iTunes som du sedan kan lägga över till nanon.

Grattis till din nano!
1. Nja, de ramlar ur ganska lätt, så du bör kanske satsa på ett par andra lurar. Kolla i testlabbet, de har gjort en del hörlurstester.
2. http://www.ipod.se/forum/showthread.php?t=52445&highlight=fodral+till+nano
3. I iPoden sorteras musiken på ett smidigt sätt som gört det väldigt enkelt att hitta den låten man vill spela (orkar inte förklara, men du kommer att förstå imorgon).

Tackar så mkt då har jag förstått det mesta... får väl tillbringa hela kvällen med min iPod då imorgon (Vem hade inte gjort det??) hehe

Synd bara att jag natar att jag lär få behöva ladda den ett tag innan jag kan använda den.... Lika smärtfullt som när man fått en ny mobil och veta att fan man äger den, man har den i handen men jag kan inte använda den på minst 10h.... Livet är tufft (haha dagens i-Lands problem)

Tackar så mkt då har jag förstått det mesta... får väl tillbringa hela kvällen med min iPod då imorgon (Vem hade inte gjort det??) hehe

Synd bara att jag natar att jag lär få behöva ladda den ett tag innan jag kan använda den.... Lika smärtfullt som när man fått en ny mobil och veta att fan man äger den, man har den i handen men jag kan inte använda den på minst 10h.... Livet är tufft (haha dagens i-Lands problem)

Hehe.. Ja, men det tar ju trots allt bara 4 timmar - under tiden den laddar kan du ju rätta till id3-taggarna och göra lite spellistor.

Men iD3 taggarna har man ju redan fixat i iTunes då borde de väl va exakt likadana i ipoden... jaja jag får klura ut sådant sj, hoppas inte att det är komplicerat att använda den

Men iD3 taggarna har man ju redan fixat i iTunes då borde de väl va exakt likadana i ipoden... jaja jag får klura ut sådant sj, hoppas inte att det är komplicerat att använda den

Ah, okej Det är ju inte alla som har det och sen blir förbannade när de märker att grejerna ligger helt fel i iPoden.. God jul på dig förresten och lycka till med din nano

Du, det är nog inga problem Det är nästan så att farmor skulle kunna kirrar det!

Jag tackar så väldans mycket för er hjälp
Jag tror nog snart att Nanon är världens bästa Mp3 spelare haha för de som bara ska ha den för lite musik när man pendlar 3h varje dag till o från jobb.... vet inte om jag fått 2 gbaren eller 4 gbaren, men antar väl att 2gbaren duger PERFEKT för en sådan filur som mig trots att mina låtar är i snitt 8 mb stora (pga min musik smak trance o progressive)

Men tack igen och god jul , gott nytt år!!

btw.... Har varit inne på Teknikmagasinet (Älskar verkligen den butiken) skulle kolla efter en iRemote som jag sett i deras nya katalog men den passade inte till nanon (men struntsamma)

Huvudfrågan här är:

TM säljer Silikonfodral till alla iPods inklusive Nanon (för "endast" 99:- styck) Visst det blir billigare om man köper ett 5-pack från Applestore, men är man bara intresserad utav en så kan man köpa på TM styckvis.....
Men är det någon här som använder såna här Silicon fodral till sin Nano??
Hur mkt skyddar de? Borde väl skydda mer mot displayer som pajar utan att man tappat den, repor o annat skit, och haha om man tappar den i marken borde den väl bli mer skyddad och framför allt inte få några bucklor i den som visar att den blivit tappad även om displayen spricker, för då bör ju garantin gälla, kan de inte hitta buckla så är den inte tappskadad "TYP"

Vore tacksam för svar.... så ni som har silicon fodral skriv vad ni tycker om dem

Anser att tråden kan låsas nu!

Anser att tråden kan låsas nu!

Trådar som det inte varit liv i över 1 månad brukar "dö ut" av sig själva, behöver inte bli låsta av ingen anledning. Samma svar ger jag till dom andra trådarna du väckt liv i igen
BTW, läste att du inte var riktigt nöjd med Nanon och att du funderade på en mini?
Gav dig en jämförelse från Pricerinner i en annan tråd, så check it out.

1
Bevaka tråden