Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasig Nano?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Idag när jag vaknade var jag sugen på lite Iron Maiden men till min förvåning så vägrade nanon att starta. Jag kolla så att hold knappen inte var i, den var på vit. Jag testade om nanon ihuvudtaget reagera på någon knapp, men icke.. Så jag skulle se om det var fel på batteriet och stoppa in den i ström adaptern. Men inget hände. Inget kom up på skärmen och den reagera inte alls, stendöd. Mitt sista hopp var att datorn skulle känna av ipoden men det hoppet smulades sönder....

Jag har trott att nanon hade ganska bra kvalitet men jag har bara haft den i 5 dagar(Fick den på julafton) i pedantisk behandling. Vart i fodralet hel tiden då den inte andvänds och behållt plasten på framsidan, den har inte en ända repa! Och så går den sönder!

Det kan ju inte vara acceptabelt att en nano ska gå sönder efter 5 dagar man borde ju kunna kräva någon ersättning, eller?

Jag har också en garanti fråga för jag måste ringa till apple och klaga. Vad är det som är garantin på nanon? Jag har lappen som följde med på lådan som den levererades i och en betalningsbekräftelse. Men jag är osäker men jag tror jag har hört att serie numret är garantin? Måste man registrera sin ipod för att garantin ska gälla?

Nä man behöver inte registrera sig. Det är serienumret som gäller. Bara ange det så får du en ny nano.

Varför ska man registrera sin ipod då? Om man inte vinner något på det?

Dessutom tror ni man kan få någon sort ersättning av apple för den gick sönder så fort. Tänkte på alla som har fått någon ersättning av att leveransen tagit så lång tid, så är det här nästan värre. Men man har ju redan öppnat den och betalat så de skiter väll i en nu...

Nvm jag fick igång den igen med menu+mittenknapp. Såg det tipset i en annan tråd till G5an

• Oregistrerad
  • 2005-12-29 13:09

så du läste aldrig i manualen?
smart

Jag hade samma problem imorse, tur att jag slapp skriva en egen tråd tack för hjälpen!

Ursprungligen av Dava:

så du läste aldrig i manualen?
smart

Bla bla bla

Fast fick man inte bara en snabbstart manual med ipoden? Fast jag öpnna inte påsen med hörlurarna och dockan, kanske låg där i. :rolleyes:

Fast jag undrar fortfarande vad tjänar man på att registrera sin apple produkter på apple.se?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-29 14:57

officiellt så måste att felanmälningar gå via apple.se och därmed så måste man registrera sig för att kunna göra en felanmälan.

det finns inga nackdelar med att registrera dig. allt blir mycket lättare om något skulle hända.

Gurra_89: RTFM, läs våra FAQ och använd SÖK!!!!

• Oregistrerad
  • 2005-12-29 16:21
Ursprungligen av Gurra_89:

Hej!
Idag när jag vaknade var jag sugen på lite Iron Maiden men till min förvåning så vägrade nanon att starta. Jag kolla så att hold knappen inte var i, den var på vit. Jag testade om nanon ihuvudtaget reagera på någon knapp, men icke.. Så jag skulle se om det var fel på batteriet och stoppa in den i ström adaptern. Men inget hände. Inget kom up på skärmen och den reagera inte alls, stendöd. Mitt sista hopp var att datorn skulle känna av ipoden men det hoppet smulades sönder....

Jag har trott att nanon hade ganska bra kvalitet men jag har bara haft den i 5 dagar(Fick den på julafton) i pedantisk behandling. Vart i fodralet hel tiden då den inte andvänds och behållt plasten på framsidan, den har inte en ända repa! Och så går den sönder!

Det kan ju inte vara acceptabelt att en nano ska gå sönder efter 5 dagar man borde ju kunna kräva någon ersättning, eller?

Jag har också en garanti fråga för jag måste ringa till apple och klaga. Vad är det som är garantin på nanon? Jag har lappen som följde med på lådan som den levererades i och en betalningsbekräftelse. Men jag är osäker men jag tror jag har hört att serie numret är garantin? Måste man registrera sin ipod för att garantin ska gälla?

Har du den i fodralet när du laddar?

Ursprungligen av beovox:

Har du den i fodralet när du laddar?

Nej, värme ska ju inte vara bra för batteriet.

Till Xtrem: Jag trodde inte det här var ett så vanligt problem som det verkar vara. Dessutom undra jag om man skulle få någon ersättning om den var trasig och varför man skulle registrera. Så allt blev bakat i samma tråd.

1
Bevaka tråden