- Muppo
- Medlem ●
Det var som fasen!
Nu kom mina lurar, hade glömt bort att kolla brevlådan och där låg dem
Fick du dom i brevlådan utan att skriva på?? Det ska inte kunna hända.. Coolt!!
Va fasen? Hehe, allvar? Ni var inte hemma då eller när de kom med budet, eller var ni "inte" hemma och gömde er under bordet och var rädda för UPS?
However, ni menar att man inte alls måste vara hemma? Men, ringer de inte till er då?
Hade bara skrivit in mitt hemnummer. Trodde att nån av föräldrarna skulle vara hemma och fixa det som sist, men tydligen struntade dom i att ta emot namnteckning. Tror att UPS fuskar lite, för när man titta på deras hemsida och söker efter transporten av lurarna så står det "package signed by Pihlsgard" vilket är mitt efternamn som stod på paketet. Är det inte så att UPS och de andra budfirmorna får extra betalt för att ta emot namnteckning vi leverans?
Antagligen. Smart att bara skriva in sitt hemnummer. Små paket som tex paketet med iPod lurarna kanske de inte bryr sig om, och lägger i lådan bara. Men när min pyttelilla dator kom (lådan var 3 mjölkpaket stor) så tog de tillbaka den och ville att jag skulle höra av mig om nästa leverans. Samma med min iPod.
Men då är det bara att beställa lurar då, även om man inte är hemma!
ÖÖÖH NEJ! De vill visst då ha mina hörlurar i byte, jag köpte min Nano igår.... Redan knastrar lurarna och allt möjligt oljud kommer ifrån de.... Nu har jag följt instruktionerna här för att beställa nya, och de vill ha 246 kr om jag inte skickar tillbaka lurarna inom 10 dagar från att jag fått mina nya!!!
Inte för att jag har några problem med att skicka iväg lurarna för de är konstiga, MEN varför skriva att man inte behöver skicka in de när Apple skriver detta själv???
Ta er en titt själva vet jag!!
ÖÖÖH NEJ! De vill visst då ha mina hörlurar i byte, jag köpte min Nano igår.... Redan knastrar lurarna och allt möjligt oljud kommer ifrån de.... Nu har jag följt instruktionerna här för att beställa nya, och de vill ha 246 kr om jag inte skickar tillbaka lurarna inom 10 dagar från att jag fått mina nya!!!
Inte för att jag har några problem med att skicka iväg lurarna för de är konstiga, MEN varför skriva att man inte behöver skicka in de när Apple skriver detta själv???
Ta er en titt själva vet jag!!
Öhhmm? Det vet jag inget om..
Men har jag fått något sådant papper?? Nej eftersom jag inte har beställt och fått några nya hörlurar (har som sagt bara haft min nano 1 dygn) GÅ igen om en ny beställning på hemsidan (behöver givetvis inte klicka på slutför) men kolla så får ni se när ni kommer till betalningen....
asså okej!!! Men nu "sög" jag på det här metallgrejen på luren nätet eller va d kallas för som visade uppmanade en att göra vid knaster och nu har jag GoPodat den med (Dvs tagit bort ljudspärren) och ljudet är perfekt och klart utan knaster!!
När jag beställde lurar stod det klart och tydligt vid betalningsdelen i beställningen att jag inte skulle behöva betala eller skicka tillbaka någonting. Stod det samma när du beställde dina lurar du fick skicka tillbaks/betala för? Bara en fråga, vad är problemet med att skicka tillbaks dom, de VAR ju sönder?
Kan det vara något om att du bara haft din Nano i en dag, tänkte på om det känner av det när man skriver in numret som finns på baksidan av iPoden..
Kan ligga i nåt du säger, men ändå osannolikt, jag menar det finns ju folk som haft problem med sin iPod direkt efter att de packat upp den första timmen liksom!! Ska Apple hindra de från reparationer då eller? Genom att betala en vansinnes summa??
Asså ni verkar uppenbarligen inte ha förstått vad jag skrev....Jag SKULLE beställa nya för att mina knastrade.... Då stod det innan jag skulle slutföra "ordern" eller vad man kan kalla det för, att de ville ha mina kreditkortsuppgifter och att de skulle dra 246 kr om jag INTE returnerar mina gamla inom 10 dagar från att jag fått de nya hörlurarna, nej jag har inga problem med att ge tillbaka mina gamla lurar, skall de returneras så skall de ju det, men de VAR i sönder, fixade problemet med att "suga" på nätet vid den högra luren och ta bort ljudspärren på iPod med GoPod..... Men jag blir bara förvirrad när vissa säger si och andra så......
Kan någon annan vara JÄTTE Schysst och se om NI osså ska uppge era kreditkortsuppgifter för att de "e.v ska dra 246 kr från en" Och "låtsas" genomföra en order bara du inte klickar på slutför, ellerja såvida du inte har problem med dina lurar förstås
Jag har till er information inte beställt nya eftersom mina funkar utmärkt nu!
Mina pajade helt på ena luren, knappade in lite adressuppgifter, vad felet va och poff låg det ett serviceärende hos apple. 2 dagar sen fick jag en UPS lapp i brevlådan om att dom försökt leverera och dagen efter hade dom lämnat det hos grannen. Smidigt som fan
NEJ NEJ NEJ
Apple tar inte stickprov, anledningen att det står att det kommer kosta är
1, han ligger utanför garanti eller garanti uppgifter saknas i systemet.
2, han vald In ear hörlurar och dom är return required på, de han ska välja är "Earbuds (Included with ipod)
skulle man utnyttja tjänsten så lagras varje beställning du gör på ditt serie nummer, och vid för många beställningar så gör dom en mauell granskning så är inte att rekomendera
Hur kan jag ligga utanför garanti tiden??? Fick min jäkla Nano i onsdags!!!! Har de inte reggat mig ännu?? Eller har det med att jag loggade in på MITT apple konto och skrev in produkten när det var via min polares konto jag beställde den? Borde jag logga in på hennes Apple login och beställa nya?? Anledningen till varför jag beställde via hennes account är pga att hon har studentrabatt inte jag stackare som jobbar o sliter
Det funkade nu .... råkade klicka på fel hörlurar, det är tydligen EarBud lurarna man ska "reklamera" de som ingåre i paketet ju!!! De gick igenom beställningen och de sa inget om att de ville ha mina gamla, men kanske står det så i brevet när man fått de nya lurarna i nästa vecka...!!
Det funkade nu .... råkade klicka på fel hörlurar, det är tydligen EarBud lurarna man ska "reklamera" de som ingåre i paketet ju!!! De gick igenom beställningen och de sa inget om att de ville ha mina gamla, men kanske står det så i brevet när man fått de nya lurarna i nästa vecka...!!
Nej, det är ju bara ett vanligt standardbrev dem skickar ut så det står inte så med 90% säkerhet.
Så nu, efter allt prat, är det ingen som egentligen har misslyckats med att beställa nya?
Blir till att beställa nya nu, då de gamla (bara 3-4 veckor) börjat knastra. Hur är det nu, måste man vara hemma när de kommer?
Jag tror inte det, av vad de andra säger. Om man vill vara 100% på att få dom när man vill kan man nämna sin skola/jobb som arbetsplats, då åker de dit.
Beställt nya nu, den 26 21:30 , får se hur lång tid det tar, den här gången ska jag inte vara hemma.