Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipoden startas inte

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Jag har en ipod video 30 gb. Och nu efter senastete updaten så startar den inte. Jag gjorde som man skulle allt laddades osv osv. sen när updaten va klar så stängdes poden av. Sen gick det inte att starta den!
Och nu går den itne att starta, den får inte kontakt via itunes, och det går inte att starta om den via meny+mittenknappen. Vad kan felet vara?

Tack på förhand

Min gjorde precis detsamma när jag uppdaterade till senaste uppdatern, det enda som händer när jag startar den är att det kommer upp en mapp med utroppstecken och en adress för support på iPod, har gjort allt som står att man skall göra så nu återstår bara inskickning av "möget"...

testa återställa ipoden igen,
dom kommer inte ta imot den på något reperations center med tanke på att detta är ett mjukvaru fel och limited warranty är för hårdvara

Ursprungligen av Darkis:

testa återställa ipoden igen,
dom kommer inte ta imot den på något reperations center med tanke på att detta är ett mjukvaru fel och limited warranty är för hårdvara

Förlåt om jag är dum men hur återställer jag den?

ipod updater

Har typ försökt 15ggr med samma resultat, vill dom inte laga den får dom väl behålla skräpet:mad:

Ursprungligen av Marcus F:

ipod updater

Ok. men de går inte eftersom ipoden inte får kontakt med datorn.
Jag ringde ONOFF där jag köpte den idag. dom sa iaf att jag skulle komma in med den och så skulle dom skicka den till apple service eller nått sånt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-25 22:11

besök apples hemsida och skicka den på service där igenom istället. lär gå fortare än via onoff

Min podd gjorde likadant efter att jag uppdaterat den! Sen vägrar uppdaterarn att återställa skiten. kommer aldrig mer uppdatera..

Det hände mig också att när jag startade iPoden så kom det ett "utropstecken" med adressen till iPod support.

Det jag gjorde var att (på PC) Kontrollpanelen->Administrationsverkty->Datorhantering->Diskhantering.

Sedan tog jag bort Partitionen på iPoden och formaterade om dess hårddisk. Formateringen tar ca 2 h sedan kopplade jag den datorn och körde uppdateringen.

Uppdatern var inte mitt problem från början (Skulle försöka mig på att installera iPodLinux på min G5). Var också rädd för att behöv skicka den på service men detta fungerade utmärkt.

ipodlinux?????

Hände samma sak för mig, har bara haft den i 1 dag

E de inte bara att koppla den till en laddaren? Det fick jag iaf göra efter jag uppdaterade min..

Ja, jag fattar inte varför jag tvunget skulle göra det :P. Men omformateringen löser nog de flesta problem. Får ju ofra ett par minuter för att lägga in låtarna igen men det får man ta.

Jag löste problemet

1
Bevaka tråden