Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad har du lämnat in/skickat iväg din nano för?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja!
Skickade iväg min kära nyinförskaffade nano härom veckan för att den betedde sig skumt..gick inte att stänga av, tappade låtar och visade ett meddelande om att jag "inte kunde använda firewire" utan att ens ha den inkopplad. (!?!?)
(Har tagit med den till närmsta applecenter där även dom konstaterade att den va skum)

Vad har ni haft för problem med era nanos som krävt service?

Min nanos skärm gick sönder, tog 2 mån innan jag fick tillbaka den men fick 4 gb istället för 2 gb som kompensation.

Nice! Där känade du 500kr:D jag lämnade in min för att den var ''sten död'' som det stod som anleding på garanti pappret

• Oregistrerad
  • 2006-02-14 19:50

hade ni varit smarta hade ni köpt mini, aldrig några problem.
nästan aldrig...

• Medlem
  • 2006-02-14 21:33
Ursprungligen av Dava:

nästan aldrig...

iPod mini is the shit!
synd bara att de tog bort den istället för att förbättra den.

• Medlem
  • 2006-02-14 21:54
Ursprungligen av Dava:

nästan aldrig...

Kan inte hålla med. Innan jag införskaffade nano så hade jag 2 st ipod Mini inom loppet av 2 veckor och båda gick sönder. Först dog den bara "sten död". På den andra så försvann kontrasten, man såg inte vad som stod på displayen, så nej iPod mini is not the shit.

P-eel

anledningen att jag skaffade nanon var just att minin är liite för stor för att hänga o slänga runt halsen...

hoho! nu verkar den snart va påväg tebax...
(repair status på apple.com)

Step 1 - Request
Product received (13-Feb-2006)

Step 2 - Service
Issue identified (14-Feb-2006)

Step 3 - Return
Product replacement pending (14-Feb-2006)

Jag har haft min Nano sedan den 18:e Januari - 06

Ända sen början har det varit nån slags konstigt regnbågs effekt på skärmen, man såg det som tydligast när man hade på sina sol brillor.

Batteriet höll MAX 8h och inte de utlovade 14h som Apple påstår att Nanon har.

Vilket fall som helst, jag ringde Apple Supporten som gav mig ett Case nummer och hänvisade mig till en butik i Malmö där jag skulle lämna in den, detta gjorde jag i onsdags den 8:e Mars - 06, idag ringde de och sa att jag kan komma och hämta min NYA iPod Nano (10:e Mars)

Detta kallar jag service.... 2 dagar sedan jag lämnade in den och jag får en sprillans ny!!

Jag kan inte säga annat än att jag verklige älskar Apple!

Nu ska jag iväg och hämta min nya orepade Nano.... som jag ska vårda ömt, inte så som jag vårdade min förra

Ha det gött allesamman!

EDIT: Efter att ha hämtat min nya iPod insåg jag att denna iPoden var lika jävlig och åker tillbaka imorrn på service (Var inne på servicestället idag med iPoden och nu vill de ha min USB kabel för att titta på).... så nu är jag MINST sagt jävligt irriterad på kvaliteten på Apples prylar....!! För jag måste dit imorrn IGEN för att lämna kabeln....

Kan man inte kräva pengarna tillbaka??

• Medlem
  • 2006-03-10 16:02

Skickar min idag, skärmen har fått en stor blaffa på sig av någon konstig anledning... Får se när den hittar hem igen=(

Min Nano tvärdog plötsligt. Sitter i en Universal Dock jag skaffade i fredags och är kopplad till stereon. Det bara knäppte till mitt i en låt. Jag har provat att hålla inne mittenknappen samt menyknappen men inget händer.

Hur gör förresten Apple när man har graverat namn? Får man en med samma gravering vid utbyte?

1
Bevaka tråden