Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Creative vs ipod video

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

hej alla ipod fans ^^ jag hörde att nån ny creative kommer komma så nu över till min fråga tro ni att ipod 5 g kommer fortfarande vara det hetaste eller ? har creative nåt som ipod inte kan eller har ipod nåt som inte Creative har ? skulle bli jätte glad för svar

Japp.. Creative är en nästan dubbelt så tjock 30Gb kostar 3500kr..

Ursprungligen av allebaggen:

Japp.. Creative är en nästan dubbelt så tjock 30Gb kostar 3500kr..

så det är den enda skillnaden eller ?

"Creative är en nästan dubbelt så tjock 30Gb kostar 3500kr"
Typiskt omoget fanboysvar, inte oväntat iofs.

Det verkar vara en mycket kompetent spelare. Förutom att den är tjockare, så verkar den från början ha ett system som ger användaren tillgång till spelarens fulla potential. Dvs Creative "cripplar" inte sina grejer för att suga ut slantar som Apple gör. Dessutom har den radio, inget jag saknar på min ipod iofs. Skärmen är enligt Cnet.com bättre än ipodens. Vad jag har förstått brukar Creative slå nästan alla på fingrarna när det kommer till ljudkvalitet också.

så, det var väl vad jag kom på just nu

/P

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-03 07:22

batteri tiden är oxo bättre på creative

  • Medlem
  • 2006-03-03 12:15

Har ni sett Jens of Swedens nya då ? Ser i mina ögon ut som en iPod kopia !

men är creative bättre än ipod då eller ?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-03 15:48

bror p va man tycker,,
ipod e ruggit mkt, syggare och mindre

Ursprungligen av troy100:

bror p va man tycker,,
ipod e ruggit mkt, syggare och mindre

men var har ipod som inte creative har och var har creative som inte ipod har ?

Ursprungligen av CREATOR:

men var har ipod som inte creative har?

iTunes

Ursprungligen av petern:

iTunes

inget mer eller ?

  • Medlem
  • 2006-03-03 16:12

iPoden har den enkelheten som ingen annan spelare har, enkla menyer osv. snyggast design.

Ursprungligen av Muppo:

iPoden har den enkelheten som ingen annan spelare har, enkla menyer osv. snyggast design.

oki men om vi säger så här om man har en ipod 5g 30 gb men har typ 1 vecka öppetköp kvar tkr ni man ska lämna tillbacks ipod och köpa creative eller fortsätta njuta av sin ipod

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-03 17:13

iPod har rugit mycket tillbehör

klickhjulet som är fantstiskt, ärligt talat så är att ipoden är tunnare rätt viktigt, skulle inte tro att man kan ha jeans och creativen i jeansen.

Ursprungligen av datorn:

klickhjulet som är fantstiskt, ärligt talat så är att ipoden är tunnare rätt viktigt, skulle inte tro att man kan ha jeans och creativen i jeansen.

oki men har ipod nåt emr funktionsmäsigt som tex bättre skärpa på skärmen och sånt ?

ingen aning, har inte använt creativen men det är inga problem på ipodens skärpa på skärmen. Jag läste någonstans att creativens styrgrej ska vara sämre än ipodens, vad slår apples klickhhjul?

IPoden har ju stöd för smarta spellistor från iTunes. Det finns massor av tillbehör och de är väldigt snygga. Förmodligen så är det bättre kundservicehos Apple oxå. Och sen så tror jag inte du kan hitta ett Creative-forum i likhet med det här om nåt skulle trassla

Ursprungligen av Marcus F:

IPoden har ju stöd för smarta spellistor från iTunes. Det finns massor av tillbehör och de är väldigt snygga. Förmodligen så är det bättre kundservicehos Apple oxå. Och sen så tror jag inte du kan hitta ett Creative-forum i likhet med det här om nåt skulle trassla

det har du rätt i ^____^

men jag tro det är också 100 ggr bättre kvalitet på ipod och mkt bättre skärpa på tex när man ser på video än på creative èller var tro ni ?

  • Medlem
  • 2006-03-03 19:29

Jag har tittat på min kompis iPod G5 när harn tittat på film, det är absolut inga problem med skärpa eller ljusstyrka, knivskarp skärm.

Mupo har helt rätt eller det är lite svårt att se om det är någon mörk film men bara när det är mörkt, alltså riktigt mörkt.

CREATOR har du mac eller pc?

Ursprungligen av datorn:

Mupo har helt rätt eller det är lite svårt att se om det är någon mörk film men bara när det är mörkt, alltså riktigt mörkt.

CREATOR har du mac eller pc?

PC ^^

Båda har väll liknade skärmar..
+ iPoden har bättre menyer (klickhjulet)
+ Snyggare
- Lite mer känslig än Creative
+ iPodens program (iTunes) som överför musik är bättre

Creativen är bättre för att den kan spela upp filmer lite lättare = klarar mer format

men om vi säger så här var hade ni tagit ipod video 30 gb eller den creative jag hade lätt tagit ipod ^^ ångra inte en sekund att jag köpte min 30 gb ^^

Ursprungligen av CREATOR:

men om vi säger så här var hade ni tagit ipod video 30 gb eller den creative jag hade lätt tagit ipod ^^ ångra inte en sekund att jag köpte min 30 gb ^^

Snälla, använd punkter. Om jag uppfattade det rätt så undrar du vilken vi andra hade valt?
Jag hade valt iPoden tack vare dess design, minnet, iTunes och klickhjulet. Och kanske lite för att det är Apple istället för Creative. Lite mer prestige.

Läs senaste M3. Där testar de nya creativ ingående och jämför med ipod.

Ursprungligen av neoperl:

Läs senaste M3. Där testar de nya creativ ingående och jämför med ipod.

vilken tkr dom är bäst (väldigt nyfiken:cool: )

  • Medlem
  • 2006-03-04 14:34
Ursprungligen av CREATOR:

vilken tkr dom är bäst (väldigt nyfiken:cool: )

Njaa, i testet säger dom Creative (pga bättre skärm, klarar fler typer av video, batteritid samt funktioner), men läser man Peter Sjödin (han som gjort textet) krönika i början av ljud-avdelningen så säger han att han ändå skulle valt en iPod (pga design, enkelhet, iTunes osv.)

Ursprungligen av CREATOR:

tro ni att ipod 5 g kommer fortfarande vara det hetaste eller ?

Du undrar om den kommer att vara den "hetaste". Vet inte riktigt vad du menar men iPoden kommer iaf ha betydligt mer status än creative-spelaren.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-04 17:24
Bevaka tråden