- CREATOR
- Medlem ●
hej alla ipod fans ^^ jag hörde att nån ny creative kommer komma så nu över till min fråga tro ni att ipod 5 g kommer fortfarande vara det hetaste eller ? har creative nåt som ipod inte kan eller har ipod nåt som inte Creative har ? skulle bli jätte glad för svar
Japp.. Creative är en nästan dubbelt så tjock 30Gb kostar 3500kr..
"Creative är en nästan dubbelt så tjock 30Gb kostar 3500kr"
Typiskt omoget fanboysvar, inte oväntat iofs.
Det verkar vara en mycket kompetent spelare. Förutom att den är tjockare, så verkar den från början ha ett system som ger användaren tillgång till spelarens fulla potential. Dvs Creative "cripplar" inte sina grejer för att suga ut slantar som Apple gör. Dessutom har den radio, inget jag saknar på min ipod iofs. Skärmen är enligt Cnet.com bättre än ipodens. Vad jag har förstått brukar Creative slå nästan alla på fingrarna när det kommer till ljudkvalitet också.
så, det var väl vad jag kom på just nu
/P
men var har ipod som inte creative har?
iTunes
iPoden har den enkelheten som ingen annan spelare har, enkla menyer osv. snyggast design.
oki men om vi säger så här om man har en ipod 5g 30 gb men har typ 1 vecka öppetköp kvar tkr ni man ska lämna tillbacks ipod och köpa creative eller fortsätta njuta av sin ipod
klickhjulet som är fantstiskt, ärligt talat så är att ipoden är tunnare rätt viktigt, skulle inte tro att man kan ha jeans och creativen i jeansen.
oki men har ipod nåt emr funktionsmäsigt som tex bättre skärpa på skärmen och sånt ?
IPoden har ju stöd för smarta spellistor från iTunes. Det finns massor av tillbehör och de är väldigt snygga. Förmodligen så är det bättre kundservicehos Apple oxå. Och sen så tror jag inte du kan hitta ett Creative-forum i likhet med det här om nåt skulle trassla
IPoden har ju stöd för smarta spellistor från iTunes. Det finns massor av tillbehör och de är väldigt snygga. Förmodligen så är det bättre kundservicehos Apple oxå. Och sen så tror jag inte du kan hitta ett Creative-forum i likhet med det här om nåt skulle trassla
det har du rätt i ^____^
men jag tro det är också 100 ggr bättre kvalitet på ipod och mkt bättre skärpa på tex när man ser på video än på creative èller var tro ni ?
Båda har väll liknade skärmar..
+ iPoden har bättre menyer (klickhjulet)
+ Snyggare
- Lite mer känslig än Creative
+ iPodens program (iTunes) som överför musik är bättre
Creativen är bättre för att den kan spela upp filmer lite lättare = klarar mer format
men om vi säger så här var hade ni tagit ipod video 30 gb eller den creative jag hade lätt tagit ipod ^^ ångra inte en sekund att jag köpte min 30 gb ^^
Snälla, använd punkter. Om jag uppfattade det rätt så undrar du vilken vi andra hade valt?
Jag hade valt iPoden tack vare dess design, minnet, iTunes och klickhjulet. Och kanske lite för att det är Apple istället för Creative. Lite mer prestige.
vilken tkr dom är bäst (väldigt nyfiken:cool: )
Njaa, i testet säger dom Creative (pga bättre skärm, klarar fler typer av video, batteritid samt funktioner), men läser man Peter Sjödin (han som gjort textet) krönika i början av ljud-avdelningen så säger han att han ändå skulle valt en iPod (pga design, enkelhet, iTunes osv.)
tro ni att ipod 5 g kommer fortfarande vara det hetaste eller ?
Du undrar om den kommer att vara den "hetaste". Vet inte riktigt vad du menar men iPoden kommer iaf ha betydligt mer status än creative-spelaren.