jag tycker att 128 kbps är omotiverat låg kvalité när man betalar för något..
har köpt några enstaka låtar och album från itms men bojkottar till alla (eller iaf dom flesta) av dessa punkter uppfylls:
* Minst 192 kbps - Varför ska köpt musik ha sämre kvalite än den genomsnittliga piratnedladdningen?
* Inget DRM. Varför ska köpt musik vara sämre än illegalt nedladdad? Har jag köpt den vill jag kunna spela den på olika datorer och mediaspelare i all framtid. Inte bara iTunes/ipod och inte bara fem olika enheter.
* Köpt musik ska gå att ladda ner igen. Iaf två-tre ggr. Har man betalat ska man inte behöva riskera att förlora tusentals kronor på en hårddiskkrasch.
* Gamla album i mp3format ska inte kosta 99 kr... Det kostar dom inte ens i butikerna och mp3filer borde inom alla rimligheter kosta en bra bit mindre än den riktiga cdn. Det är trots allt mycket mindre distrubutionskostnader och mellanhänder.
Till någon vettig onlinetjänst dyker upp rippar jag CDs och fildelar...
Jag tycker att det är konstigt att inte fler band & grupper eller skivbolag har försäljning av mp3s direkt på sina hemsidor. Skulle gärna stödja en del grupper men jag tänker inte köpa skivan på itunes för att sedan slänga den och ladda ner en torrent i ordentligt kvalite.....