Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hjälp med videora!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-09-01 16:04

ok, jag fattar INGET av videora. jag har lyckats få igång den några gånger.. och när filmen har laddat typ 80% så försvinner den. jag hinner aldrig konvertera den helt innan den är borta!
så jag vill nu ha hjälp.. antingen så berättar någon, med detaljer, hur man gör! ska man välja något speciellt på SETUP?
eller så kanske det finns en vänlig själ som har det väldigt lätt med videora eller något annat konverteringsprogram, så att jag kan skicka dom filer jag vill ska konverteras och så hjälper du.
jag är 13 år och därför väldigt dålig på sånt här med datorer. speciellt när det bara står på engelska!
snälla hjälp.

får du nåt felmeddelande typ error:blablabla?

Kolla så att det finns tillräckligt med plats på hårddisken och ha inte för många program igång samtidigt...

Normalt sett ska du i convert välja "Transcode new video". Välj sedan vilken fil du vill göra om. I rutan bredvid, där det står "new transcoding job" väljer du t ex inställningen "MPEG-4/320x240/768kbps Stereo/128kbps" och trycker start.

  • Medlem
  • 2006-09-01 20:15

Använd Jodix dvd to ipod conerter funkar klockrent.

  • Medlem
  • 2006-09-01 23:25

tack för svaret gocharlie, men det funkade inte. jag tror att det är nåt fel i min dator.. det är inte första gången nåt krånglar!
och tack bipen, jodix funkade utmärkt!

  • Medlem
  • 2010-03-12 16:47

Packa upp rar filer

Hej jag är en ny användare av Mac och har försökt att packa upp rar filer i både unrarx och the unarchiver men får ett fel meddelande i slutet varje gång att filen är för stor vad gör jag för fel?:'( tacksam för svar

Ursprungligen av bipen:

Hej jag är en ny användare av Mac och har försökt att packa upp rar filer i både unrarx och the unarchiver men får ett fel meddelande i slutet varje gång att filen är för stor vad gör jag för fel?:'( tacksam för svar

Du har väl en FAT-formaterad HD och filer större än 4GB.

  • Medlem
  • 2010-03-12 16:50

Ja går det inte då eller:(

Ursprungligen av bipen:

Ja går det inte då eller:(

Du kan inte ha en fil som är större än 4GB på en FAT-volym.

Du kan däremot flytta RAR-arkivet till en volym som inte är FAT, eller bara välja att packa upp på en annan volym som inte är FAT.

  • Medlem
  • 2010-03-12 16:58

Ok tack så hemskt mkt för svaret du menar flytta rar filerna från den externa hd:n till macen å packa upp sen??

Precis.

1
Bevaka tråden