Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nja till nya Nano?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-09-12 23:46

Ännu mindre än första generationen. Nytt läckert aluminiumskal – i fem färger –.som i klassiska Mini. Dubbelt så mycket minne i största modellen –.8GB –.till ungefär samma pris. Och upp till 24 timmars batteritid. Skarpare display. Bättre hörlurar. Nya smarta sökfunktioner. Och gapless playback.

Nya Nano innehåller många efterlängtade nyheter och när man läser om dem vill man ofta ropa "Äntligen!" och "Det var fan i mig på tiden!" Inte minst det nya tåligare skalet, gapless playback (nu är det kul att höra på liveskivor!) och den förbättrade batteritiden. Äntligen är den i nivå med de bästa konkurrenterna.

Men fortfarande väljer alltså Apple att i-n-t-e ha inbyggd FM-radio i Nano –.och så vitt jag kan se inte heller i någon annan iPod. Idiotiskt! Det går inte heller att se rörliga bilder i Nano. Tanken är självklart att Nano inte ska konkurrera med nya video-iPoden, men kom igen… vem skulle komma på tanken att kolla in en långfilm på Nanons ynkliga skärm?! Och inspelning? Yeah, right…

Trots kritiken – jag vet en person som under onsdagen åker till närmaste Mac-butik och bokar in en ny Nano. Antagligen blir det en 8GB. Whaaat…? Finns bara i svart?! Hmmmm…

Jo, jag hade velat ha den i silver själv, men jag har väntat nära tolv månader på en 8Gb (något som hade större kapacitet än min 5Gb 1G, men mycket mindre formfaktor), så jag får väl vänja mig vid att ha en svart pryl, när mina andra är vita eller silver...

"Black is the new white", n'est pas?

Vad är det för mått på den Nano G1 samt vad är det för mått på Nano G2? Är den nya mindre :S

  • Oregistrerad
  • 2006-09-17 14:22

Tunnare!

Har inte kollat in måtten och jämfört, men den nya ska i alla fall vara tunnare. Annars kunde de hellre kapat lite på höjden…

EDIT: Nano 1G har måtten 90 x 40 x 7 mm och väger 42 gram. Nano 2G har måtten 90 x 40 x 6,5 mm och väger 40 gram. Yehaaah, den nya är alltså 0,5 mm tunnare och 2 gram lättare… Verkar inte som om jag behöver byta fodral, alltså.

Tydligen ska hörlursporten vara lite annorlunda placerad, så du kanske får krångel med fodralet ändå :S

  • Oregistrerad
  • 2006-09-17 16:46
Ursprungligen av Panders:

Tydligen ska hörlursporten vara lite annorlunda placerad, så du kanske får krångel med fodralet ändå :S

Hmmmm… om det är så garanterar jag att Steve Jobs bestämt det. Bara för att Apple ska tvinga på folk nya kondomer… greed is good!

  • Medlem
  • 2006-09-17 17:49

Vad är gapless playback för något?

  • Oregistrerad
  • 2006-09-17 17:59
Ursprungligen av Hung:

Vad är gapless playback för något?

En av de mest efterlängtade nyheterna någonsin i iTunes – vid uppspelning kan du välja bort skarvar mellan låtarna. Perfekt om du lyssnar på en liveplatta – med skarvar förstörs ju upplevelsen totalt…

1
Bevaka tråden