Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Formatera i windows??

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jahapp, efter att ha öppnar iPoden, dragit ur och satt i kontakten igen och stängt den så funkade den ju bra i en månad eller två.
Men nu har den börjat att hacka igen
Återställde den i iTunes och då funkade det fint. I en vecka.
Antar att det behövs lite mer än så.
Min kära bror tänkte att jag kunde formatera den i windows. Försökte med det innan vi öppnade den den där gången, men då gick det inte.
Nu tryckte jag på starta, men så kom min bror på att då kanske den tar bort precis allt, all programvara också. Kan det vara så?
Någon som formaterat sin iPod i windows? (Högerklicka, formatera)
Vill inte hålla på att leta ny hårddisk och så, fatta om det ändå inte funkar, om man köper fel...
Vill ju att den ska funka som för två år sedan
Eller nja, riktigt två år är den kanske inte än, men snart...
/Sara

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-10-27 18:57

Ja, en formattering i Windows raderar även iPodens programvara, men den läggs ju in igen via iTunes så det ska inte vara någon fara.

Vad är det för problem du har, förresten?

Är det så, säkert? Har du provat nån gång?
Det hackar i låtarna och byter man låt tar det några sekunder innan den börjar spela, den står liksom på 0:00 en stund innan det börjar ticka på.
Tror det kan vara ett hack i disken, men jag vet inte säkert. Hur tar man reda på det liksom...

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-10-27 20:47

Koppla in iPoden till datorn (Windows), gå sedan till Utforskaren eller Den här datorn. Högerklicka på din iPod, välj Egenskaper. Under fliken Verktyg, kör felkontrollen och klicka för bägge alternativen.

Då kontrollerar Windows att disken i iPoden är ok, och finner den problem så försöker den reparera den.

Och nej, jag har inte testat det själv, men är absolut säker på att det ska fungera.

Lyssnade på musik när jag åkte hem från Göteborg i torsdags, och nu vill den inte bli högerklickad på ens. Allt blir segt och sen blir det "programmet svarar inte" om den här datorn...
Jag vill ju att det ska funka ju

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-10-30 19:18

Har du gjort en felkontroll på disken i iPoden, som jag skrev tidigare?

går inte ens att högerklicka

1
Bevaka tråden