Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ansökan om nytt användarnamn

Tråden skapades och har fått 175 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2007-01-09 22:21
Ursprungligen av imported_Evol:

Jag vill byta mitt namn till Evol och om det är upptaget vill jag heta Evoleus!

Är detta du:
http://www.99.se/medlemsprofil/evol/

Ursprungligen av Baron:

Nej det är inte jag! Jag hade en användare på ipod99 som hette Evol och en på mac99 som hette Evoleus!

Då Evol redan är upptaget får du som efterfrågat namnet "Evoleus" istället. /Christofer

  • Medlem
  • Stigtomta
  • 2007-01-13 09:59

Då tolkar jag det som att ni kommer att ta hand om mitt problem ... kanske i helgen...

Se kommentar ovan. /Christofer

  • Medlem
  • 2007-01-09 22:49
  • Oregistrerad
  • 2007-01-10 08:31

Hej! Byt mig från "imported_Spiro" till mitt gamla "Spiro". Medlemsnummer: 91005
Tack!
-I

Ursprungligen av imported_Spiro:

Hej! Byt mig från "imported_Spiro" till mitt gamla "Spiro". Medlemsnummer: 91005
Tack!
-I

Det finns en annan Sprio. Se följande inlägg

  • Oregistrerad
  • 2007-01-10 21:41

jag vill byta till mitt gamla: tomers

Ursprungligen av imported_tomers:

jag vill byta till mitt gamla: tomers

Följ instruktionerna här.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-10 17:54

Tja!

Det är jag som är reSet på alla 99 forum....

kanske går att slå ihop dom då?

Fixat

  • Medlem
  • Köping
  • 2007-01-10 18:10

Hej

Jag skulle vilja heta Evil

OK - ohennig

  • Oregistrerad
  • 2007-01-10 18:52

Hej jag vill heta Hermes

En lite uppmaning:
Alla ni som har dubbla konton (ett med imported_ framför och ert "vanliga"), skicka ett mail till info@99mac.se och rapportera det där.

MEN - skriv ner ALLA e-postadresser som ni någonsin kan tänkas ha använt för i er kontakt med 99-sajterna. Förresten ta med alla adresser ni någonsin använt. Glöm inte FÖR- och EFTERNAMN, samt var ni BOR.

Det underlättar väldigt mycket när vi ska försöka luska rätt på vem som har rätt till vilket konto. Särskilt i fall som "imported_charles" kontra "imported_Charles" - och vi vill inte slå samman två konton som inte hör ihop för då är det nästan omöjligt att ångra.

Vi är inte intresserade av att behålla uppgifterna på något sätt, men jag har i ett flertal fall lyckats knäcka ett par nästan omöjliga fall då användarnamnen varit förvillande lika genom att samla in så mycket info som möjligt. Det är bara det att det krävt ett flertal mejl fram och tillbaka, vilket tar tid. Vis av erfarenheten ber jag om det redan nu innan ni börjar mejla - allt för att det ska gå så snabbt och smidigt som möjligt.

mvh
ohennig

Ni kvarvarande som har dubbla konton och kan logga in på båda kan göra en sak för att underlätta sammanslagningen. Gå in och lägg samma avatar på dem så ser vi direkt om det är samma användare som ligger bakom.

Namnbyte

Hej, jag skulle vilja byta namn till

Polluxsynth

mvh,

/Ricard

OK - ohennig

Jag vill att ni slår ihop mina användare.. vill heta "jonas c" framöver.

Fixat. /Christofer

  • Medlem
  • Stigtomta
  • 2007-01-10 23:37

Hm, nu har jag försökt både på jobbet och hemma och logga in med de uppgifter som ni skickade mig i mejlet. men det funkar inte. Däremot så verkar det funka att logga in med mitt gamla namn + lösen (vilket jag nu gjort). Märkligt. Hur som haver byter jag gärna användarnamn till Conny Depp och vill såklart slå ihop mina tidigare konton på 99mac och 99music (hette tidigare Conny W). Kan hända att jag även hade konto på Pod-sajten men där har jag nog inte skrivit något direkt och om jag hade det så hette jag nog Conny W där oxå. Om det går behåller jag gärna mitt gamla lösenord.

Kontaktad för mer info. /Christofer

Det verkar precis som om att mac-forumet's namn har prioritet över musikforumets. Utan att själv va drabbad tycker jag att det suger k#k! Varför då? Jo det minst aktiva forumet ska väl förihelvete inte sabba för det större???
Är det bara för att sälja annonsplats att hela forumet ska osa mac-as?

Svavel och krutrök!

Uppdatering Fredag 12:e Januari 12.00

- Mängden supportfrågor, buggrapporter och önskemål om nya funktioner är rätt stor just nu och som ni vet har vi inte någon anställd personal utan alla jobbar frivilligt på fritiden med 99.se.

- Jag kommer sammanställa buggrapporterna i en separat lista och prioritera denna inför helgens arbete.

- Helgen närmar sig och vårt mål är att alla stora buggar ska vara lösta efter helgen (dvs 1 vecka efter lanseringen).

- Vi har köpt in ett nytt supportsystem som bättre tar hand om den här typen av lösningar där varje ärende får ett ärendenummer. Det blir mycket mer överskådligt på det sättet. Mitt mål är att det ska vara i drift efter helgen. Dyrt men vad ska man göra?

Jag vill inte att någon ska känna sig övergiven på något sätt. Vi behöver bara lite tid att dra igenom alla förfrågningar som kommit in på kort tid. Adminteamet består bara av några personer och vi har nog passerat 1000 ärenden sedan i måndags.

Trevlig helg på er alla!
(jag vet vad jag ska göra)

Ursprungligen av Björnström:

Uppdatering Fredag 12:e Januari 12.00

- Mängden supportfrågor, buggrapporter och önskemål om nya funktioner är rätt stor just nu och som ni vet har vi inte någon anställd personal utan alla jobbar frivilligt på fritiden med 99.se.

- Jag kommer sammanställa …


Jag vill inte att någon ska känna sig övergiven på något sätt. Vi behöver bara lite tid att dra igenom alla förfrågningar som kommit in på kort tid. Adminteamet består bara av några personer och vi har nog passerat 1000 ärenden sedan i måndags.

Trevlig helg på er alla!
(jag vet vad jag ska göra)

Hej alla!
Speciellt Björnström och hans "mannar"

Ni gör ett underbart fint jobb. Det är helt klart en källa till kunskap som inte går att finna någon annann stans.

Det får bli en uppgradering av medlemsskapet snarast …

Lev väl
//tm

Koolt! Nu får jag äntligen vara med och leka igen. Det är uppenbart att vi pc-användare är lågprioriterade i dessa tider. Men det ordnade sig ju till slut. Nu ska jag ut och bli kompis med nya gränssnittet. Tjohoo!

  • Medlem
  • 2007-01-16 19:34

Hej
Tar gärna tillbaka mitt gamla 99mac namn, Stina
Tack på förhand!

Ursprungligen av ministini:

Hej
Tar gärna tillbaka mitt gamla 99mac namn, Stina
Tack på förhand!

Är detta din gamla användarprofil? http://www.99.se/medlemsprofil/stina/ Förutsatt att det fanns en dubblett bör denna ha kommit ifrån 99mac. De registrerade uppgifterna verkar dock inte stämma överens.

  • Medlem
  • 2007-01-18 19:06
Ursprungligen av Christofer:

Är detta din gamla användarprofil? http://www.99.se/medlemsprofil/stina/ Förutsatt att det fanns en dubblett bör denna ha kommit ifrån 99mac. De registrerade uppgifterna verkar dock inte stämma överens.

Nej det där är ju inte jag...när jag gjorde en sökning på en tråd som jag vet jag startade så fick jag upp Stina och så klassikern n/a inlägg, och mitt namn är inte heller klickbart...
http://www.99.se/itunes/75883-aer-det-foersta-har-koept-pa-itunes-musicstore.html?highlight=itunes+k%F6pt+f%F6rsta

Där är tråden...

Mitt namn!!!

Fixat. Då den andra Stina endast varit inloggad några minuter efter sin registrering i september -05 och varken gjort något inlägg eller besökt forumet igen så kan du få ta över namnet. /Christofer

  • Medlem
  • Linghem
  • 2007-01-18 20:33

Jag hette kanel på ipod.se också, så jag vill ta bort imported_
Tack.

Ursprungligen av imported_kanel:

Jag hette kanel på ipod.se också, så jag vill ta bort imported_
Tack.

Det finns redan en aktiv användare vid namn "kanel", senast inloggad i dag (http://www.99.se/medlemsprofil/kanel/). Har du något alternativt användarnamn du skulle kunna tänka dig att använda?

  • Medlem
  • Linghem
  • 2007-01-18 21:33
Ursprungligen av Christofer:

Det finns redan en aktiv användare vid namn "kanel", senast inloggad i dag (http://www.99.se/medlemsprofil/kanel/). Har du något alternativt användarnamn du skulle kunna tänka dig att använda?

Darn. Jag sökte på kaylee förut och fick ingen träff. Så går det bra byter jag gärna till det.

Fixat. /Christofer

Är jag ignorerad eller finns det ingen möjlighet att få användarnamnet jag först begärde?
Vore intressant att veta hur landet ligger...

Ursprungligen av -Baltazar-:

Är jag ignorerad eller finns det ingen möjlighet att få användarnamnet jag först begärde?
Vore intressant att veta hur landet ligger...

Med tanke på att användaren har gjort inlägg, och varit inloggad i slutet på september förra året så är detta lite för mycket för att vara ett undantagsfall. Du skulle kunna prova att kontakta användaren via PM och fråga om det går att göra upp. Alternativt om du har något annat namn du skulle kunna tänka dig att byta till?

Ursprungligen av Christofer:

Med tanke på att användaren har gjort inlägg, och varit inloggad i slutet på september förra året så är detta lite för mycket för att vara ett undantagsfall. Du skulle kunna prova att kontakta användaren via PM och fråga om det går att göra upp. Alternativt om du har något annat namn du skulle kunna tänka dig att byta till?

Jag ger väl upp då, han har valt att inte ta emot pm via epost, och om han inte varit inloggad på ett halvår antar jag att chanserna att han ska se meddelandet är små.

Kalla mig konservativ, men hela den här 99.se omstyrningen känns ganska onödig och det har knappast förbättrat något, eller gett mig några nya funktioner jag har nytta av.
Jag märker själv att 99musik (eller 99.se/musik) är en sida jag inte besöker lika ofta längre. Får se om det blir någon bättring på utseendet istället för den här sterila tråkiga looken.

jgb: 99musiks moderatorer is (still) the shit - Det ända man kan glädja sig åt i den här nya 99-åldern.

Nu ska jag sluta gnälla.

  • Medlem
  • 2007-01-19 20:47
Ursprungligen av -Baltazar-:

Är jag ignorerad eller finns det ingen möjlighet att få användarnamnet jag först begärde?

Instämmer, vad hände med mitt mail som skickats till "databastrollkarlarna"?

kort repris:
Ma (ca 1200 99mac-inlägg)
+ avart (ca 700 99musik inlägg, dock ej de två nyaste, det finns en "ny" avart med tre inlägg - som bett om namnändring och en "gammal" med n/a inlägg som är jag)
= avart på 99.se (skrev "ma" i mailet, men jag velar runt lite och kör helst på det mest passande... )

Senast redigerat 2007-01-19 21:06
Bevaka tråden