Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99.se - buggrapporter

Tråden skapades och har fått 171 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Uppdatering:
Problemet är löst, i alla fall i min ände. Efter att jag nollställt modem/router samt rensat cacher (webbläsare samt lookupd) så fungerar 99.se för mig som det ska.

Sidorna serveras nu från olika servrar, förut serverades samtliga från cobraking.

  • Medlem
  • 2007-01-22 17:05

En riktig succee denhär uppgraderingen.

"In order to accept POST request originating from this domain, the admin must add this domain to the whitelist."

Tror ärligt talat jag tar och lägger ner 99 för gott.

  • Medlem
  • 2007-01-22 17:10

BMX: Vilken site går du till när du får det meddelandet? www.99musik.com, www.99musik.se eller www.99.se?

I och med att Katzenjammer är Plus så kan han läsa det, och det var honom som det var riktat till.
Men jag håller med, det var lite dumt.

Om man använder adressen http://www.99musik.se så går det inte att logga in. "In order to accept POST request originating from this domain, the admin must add this domain to the whitelist."

Men det funkar om man använder www.99.se.

Ursprungligen av Stefan:

Om man använder adressen http://www.99musik.se så går det inte att logga in. "In order to accept POST request originating from this domain, the admin must add this domain to the whitelist."

Men det funkar om man använder www.99.se.

same here!

WinXP, Firefox (Tele2 Kabelbredband 512 kbit/s )

Forumet är stundtals så segt att jag knappt kan använda det. Vi snackar om minuter för att redigera eller posta inlägg. Just nu rullar det på ok, men det är inte ofta.

  • Medlem
  • 2007-01-22 20:49

Cacheinställningarna för diverse javascript och annat verkar vara väldigt snåla, de tyngsta bitarna när man laddar en sida får man alltid ladda ner igen.

Dagens tips för att kolla det hela: Kör en loggande proxy eller liknande. http://www.fiddlertool.com/fiddler/ är prima om man lirar Windows.

Finns det en orsak till inställningarna, eller går det att ändra till något som gör att sidorna går snabbare att ladda? En enskild sida med inlägg och annat går snabbt upp i ca 0,5 MB att ladda hem. Per enskild sida. Kollar jag på ett annat forum så tar motsvarande sida ca 0,1 MB att tanka hem.

Rubriken på rss-strömmen för bara mac delen är "99.se - 12,13,16,17,18,20,21,22,25,27,28,29,30,31,41,42,46,50,52,57,62,75,78,
79,80,84,88,90,91,92,117,118,119,133,136,143,149,151,153,156,160,
161,163,164,166,167,175,322,323,346,347,348,349" och det är samma trassel på de andra delforumens rss-er.
(La in några mellanslag för att inte få en jättelång rad.)

Det är ju inget jättestort problem, men det skulle vara trevligt om det gick att ordna.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-01-24 19:50

En mindre bugg, men mycket irriterande (kanske har rapporterats förut):

När man gör en sökning och inte får några resultat så står det ingenting, man kommer bara tillbaka till avancerad sökning. En liten "tyvärr inga träffar" eller liknande vore bra för att slippa förvirringen.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-01-25 14:32

Också en mindre bugg, men ack så naggande:

När man får ett PM så får man "popup" med frågan om man vill gå till sin inbox eller öppna meddelandet. Det som irriterar mig är att båda svaren öppnar ett nytt fönster. På 99musik kunde man förr välja om man ville öppna i ett nytt fönster eller inte, och den funktionen skulle jag nog vilja ha tillbaka (jag avskyr verkligen när länkar öppnar nya fönster). Mest irriterande är att denna funktion också går förbi firefox inställningar om att öppna alla "nytt fönster"-länkar som en ny flik istället för att öppna ett nytt fönster.

Jag håller verkligen med dig, herr Arete.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-26 13:36

Det verkar vara något skumt med funktionen "kom ihåg mig" vid inloggningen. Även om jag klickar i den så måste jag efter några besök på sidan fylla i användarnamn och lösenord igen. Ingen jättesak men lite irriterande är det i alla fall. Fast felet kanske ligger hos mig? Jag använder mig i dagsläget av firefox 2.0 och 10.4.8...

Ursprungligen av jonasdf:

Det verkar vara något skumt med funktionen "kom ihåg mig" vid inloggningen. Även om jag klickar i den så måste jag efter några besök på sidan fylla i användarnamn och lösenord igen. Ingen jättesak men lite irriterande är det i alla fall. Fast felet kanske ligger hos mig? Jag använder mig i dagsläget av firefox 2.0 och 10.4.8...

du måste vara AKTIV och snabb
- skiten stänger ner inaktiva användare för fort överlag

[¿OPTIMALT?]

Ursprungligen av jonasdf:

Det verkar vara något skumt med funktionen "kom ihåg mig" vid inloggningen. Även om jag klickar i den så måste jag efter några besök på sidan fylla i användarnamn och lösenord igen. Ingen jättesak men lite irriterande är det i alla fall. Fast felet kanske ligger hos mig? Jag använder mig i dagsläget av firefox 2.0 och 10.4.8...

Om det är samma problem som jag hade så ligger felet hos dig och beror på att din webbläsares cookies inte innehåller korrekt information. Töm cookies och logga in igen så ska det fungera.

Det problemet har inte jag. Jag har senaste Firefox och 10.4.8 jag med. Konstigt.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-01-27 19:26

Inloggning via opera på mobiltelefon verkar vara väldgit skakig. Jag kunde logga in, men tröck jag på en länk nånstans så blev jag utloggad igen.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-01-27 22:23

Från användaren killwithskill:

När ska buggarna vara fixade? Har gått en månad nu sen jag felrapporterade. Kommer inte åt "mina inlägg", gamla profilen, alla PM är borta osv. Nån sa att det skulle fixas om man sa till.
Har inte hängt värst mycket pga att jag är helt lost på det här upplägget! Bra rörigt. Förstår inte varför man slog ihop dessa. Det enda gemensamma är siffran nittionio. Synd!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-02-02 21:20

Sökfunktionen för böfvelen!

Jag såg en tråd på 99musik för ett tag sen som handlade om laptops för musikbruk, men kommer inte ihåg vad den hette. När jag söker på laptop så får jag (av naturliga skäl) upp en hel drös med diskussioner om macbook från 99mac. Man bör kunna söka enbart inom 99musik/mac/ipod.

För övrigt så måste vi få dit en direktknapp till avancerad sökning, enda sättet att göra avancerad sökning nu är att söka "tomt" (inte logiskt för fem öre).

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2007-02-07 17:40

När man fått ett PM står det "Skicka vidare | Citera | " uppe höger. Det verkar saknas ett alternativ, antagligen "Svara". Det går att svara med "Citera", men det är inte så tydligt.

Knappen för att sedan skicka meddelandet heter "Skapa inlägg" vilket inte är så lyckat. Hellre "Skicka meddelande".

Gamla länkar inom forumet pekar åt helskotta.

Här tex: http://www.99.se/datorer-kringutrustning/127326-nagon-anvaender-delldator-musikdator.html

Ingen av länkarna som mitt riktiga konto (hrm!) postat, pekar rätt. Mac för hela slanten. Sabbar ju mycket av kunskapsbank-tänket...

Går fortfarande inte att skapa nya trådar i Musiknyheterforumet för 99musik-redaktörer...

  • Medlem
  • 2007-02-16 12:20

false messiah: Jag vet, skall se om vi inte kan hitta en lösning på det snart.

Har fått detta fenomen då jag använder Explorer, Safari samt Firefox
plus att man i Explorer måste scrolla ner till hälften för o komma till rubrikerna

se bif fil

Ursprungligen av olivetti:

Har fått detta fenomen då jag använder Explorer, Safari samt Firefox
plus att man i Explorer måste scrolla ner till hälften för o komma till rubrikerna

se bif fil

Eftersom du nämnde Safari så antar jag att du pratar om IE till Mac. IE till Mac är en styggelse som knappt är värt att nämnas, än mindre att använda.

Ursprungligen av ztaafen:

Eftersom du nämnde Safari så antar jag att du pratar om IE till Mac. IE till Mac är en styggelse som knappt är värt att nämnas, än mindre att använda.

Sorry för otydligt inlägg.
Nopp! IE för PC
styggelse, ja visst, men på jobbet har/får vi inte ha annat
Så, Internet Explorer för PC, menade jag.
I övrigt så var det Mac.

Ursprungligen av olivetti:

Har fått detta fenomen då jag använder Explorer, Safari samt Firefox
plus att man i Explorer måste scrolla ner till hälften för o komma till rubrikerna

se bif fil

Detta fel beror på att länken i nyheten "trycker isär" layouten. Kommer att fixas.

/M

Får samma fel som ovan med IE7

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-02-28 16:53

Har också problem med att rubrikerna kommer långt ner på sidan! IE PC

  • Oregistrerad
  • 2007-03-02 15:26

Bäste Björnström, jag har rapporterat det här felet tidigare men det kvarstår. Jag tycker du borde ge användarna besked om du jobbar på att fixa alla buggarna eller om du struntar i det och sitter och dricker dompa och diskuterar nästa projekt.

Om jag trycker Forum -> Mina trådar så hittar den enbart mina gamla trådar från iPod.se och trådar på 99mac som jag skapat efter sammanslagningen, jag skulle gärna vilja se samtliga trådar från 99mac.

Dessutom är att alla mina PM är borta. Just det sistnämnda gör inget speciellt, men ändå.

Bevaka tråden