Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99.se - buggrapporter

Tråden skapades och har fått 171 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2007-04-05 17:02
Ursprungligen av Doktor G:

Om jag trycker Forum -> Mina trådar så hittar den enbart mina gamla trådar från iPod.se och trådar på 99mac som jag skapat efter sammanslagningen, jag skulle gärna vilja se samtliga trådar från 99mac.

Dessutom är att alla mina PM är borta. Just det sistnämnda gör inget speciellt, men ändå.

Då har ytterligare en månad gått och felet kvarstår...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-04-18 22:34

Jag har fått ett problem.

Tryckte på "minus"-knappen i nyhetsmenyn på huvudsidan, mest på skoj. Varje gång jag öppnar 99.se/mac nu så är menyn uppfälld, och när jag öppnar den med "plus"-knappen och laddar om sidan är den uppfälld igen.

Vad ska jag göra? Sjukt irriterande!

EDIT: Kanske ska tillägga att jag kör XP SP2 FF2.

Senast redigerat 2007-04-19 00:39
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-03-02 22:37

Kollade just min profil och såg att det stod "värvningar: 1" och jag undrar så vem det kan vara

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-03 23:28

Det går inte att komma in till folks hemsidor. Vad kan det bero på?

  • Medlem
  • 2007-03-04 22:11

Jag tycker det är lite irriterande att när man prenumererar på RSS-feeden så får man hela 99.se och inte t ex 99.se/mac
I o f s lär jag mig mer om musik än jag kunde drömma om men av tidsbesparande skäl skulle jag önska en ändring.
Om någon har skrivit om detta innan så ber jag om ursäkt och lovar att hålla tyst.
Sedan håller jag med dem som blivit besvikna över att deras gamla inlägg har försvunnit. Och då har de ändå mer än 7 inlägg kvar....
/nocke/

Ursprungligen av nocke:

Jag tycker det är lite irriterande att när man prenumererar på RSS-feeden så får man hela 99.se och inte t ex 99.se/mac

http://www.99.se/feedback/52003-faq-sa-anvaender-rss-pa-99-a.html

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-05 19:30

Öhh, det går fortfarande inte att komma in på någon som helsts hemsida.. Trist. O:-)

Måste man skriva om alla sina klagomål för att dom ska tas på allvar?

Backa genast tillbaka till post #14.

En punkt har gjorts bättre: Hastigheten här inne. Men dom andra då?

Jag gillar fortfarande inte att bo i macaffären med vita sterila väggar.

Jag kan inte byta sida på trådar längre... Jag kommer in på en tråd, men så fort jag vill gå framåt eller bakåt, så laddar den som vanligt, men sidan som kommer upp är bara vitt, ingen reklam eller nåt bara vitt. Skumt.

Rättelse: Jag kan tydligen gå framåt, men inte bakåt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-03-06 23:00

När jag skriver ett inlägg och klickar på "skapa inlägg" laddas allting väldigt långsamt och till sist blir skärmen vit som döden. Inlägget skapas dock ändå ser det ut som.

EDIT: Nu hände inte det! Ja!

  • Medlem
  • Ale
  • 2007-03-07 13:54

php-variabel skrivs ut istället för dess innehåll om man försöker registera sig med ett befintligt användarnamn:

Citat:

Det valda användarnamnet används redan. Klicka här, om du är $username och har glömt bort ditt lösenord.

Samt översättningen är missad på andra rader där:

Citat:

A required field called Hur hittade du 99.se is missing or has an invalid value.

osv

Det är (fortfarande) fel på texten man får om man inte är inloggad.

"våra 135nbsp;000 diskussioner"
"bland över en miljon inläggen"
"exponeras färre reklamannonser" (borde inte "reklam" eller "annonser" räcka? "reklamannonser" är ett konstigt ord.)

Sen skulle jag personligen putsa på formuleringarna ("som inloggad får du" -> "som medlem får du", "besöker du sidan som en gäst" -> "besöker du 99.se som gäst", osv).

Och jag skulle inte känna mig särskilt lockad att registrera mig på 99musik om jag använde Windows och läste den texten.

Ursprungligen av false messiah:

Det är (fortfarande) fel på texten man får om man inte är inloggad.

"våra 135nbsp;000 diskussioner"
"bland över en miljon inläggen"
"exponeras färre reklamannonser" (borde inte "reklam" eller "annonser" räcka? "reklamannonser" är ett konstigt ord.)

Sen skulle jag personligen putsa på formuleringarna ("som inloggad får du" -> "som medlem får du", "besöker du sidan som en gäst" -> "besöker du 99.se som gäst", osv).

Och jag skulle inte känna mig särskilt lockad att registrera mig på 99musik om jag använde Windows och läste den texten.

Tack för påpekandet, har rättat till texterna nu.

/M

Varför kommer inte firefox (2.002) ihåg mig? Eller rättare sagt varför kommer inte 99mac ihåg mig. Måste logga in varje gång, förut så kom ni ihåg mig...:'(

Den här sidans text är lite väl vit för att bli lättläst:
http://www.99.se/view.php?pg=villkor

Ursprungligen av Marcus K:

Den här sidans text är lite väl vit för att bli lättläst:
http://www.99.se/view.php?pg=villkor

Haha, ja det var ju inte helt optimalt ur läsbarhetssynvinkel. Fixat!

/M

  • Medlem
  • 2007-03-15 08:08

Den här tråden i sig ger mig bara en blank sida om jag skall gå till första sidan i diskussionen, dvs hit: http://www.99.se/feedback/208720-99-buggrapporter.html

  • Medlem
  • 2007-04-19 07:55

boris91: Testat att rensa alla cookies för 99.se? Borde hjälpa tycker jag.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-04-19 22:19

Ok, testar...

Det fungerade, tackar ödmjukast!

  • Medlem
  • 2007-04-19 22:24

Vassego.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-04-29 20:48

Nu är ju ajax på för att redigera inlägg igen. Dock med precis samma bugg som förr; när man tryckt spara så sparar den förvisso det ändrade inlägget men visar inte inlägget som vanligt igen.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-04-29 21:51
Ursprungligen av Arete:

Nu är ju ajax på för att redigera inlägg igen. Dock med precis samma bugg som förr; när man tryckt spara så sparar den förvisso det ändrade inlägget men visar inte inlägget som vanligt igen.

Sjukt jobbigt!

  • Medlem
  • 2007-04-29 20:56

Sökfunktionen är helt borta?!

Ursprungligen av Baron:

Sökfunktionen är helt borta?!

Va?

http://www.99.se/search.php

Om du menar Goolge-sökningen, så dissades den... och den vet jag inte om den är kvar...

/M

Senast redigerat 2007-04-29 22:59
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-04-29 23:59

Det som arete skrev om här, är en fix på gång?

Ursprungligen av boris91:

Det som arete skrev om här, är en fix på gång?

Ja, jag letar efter den ajax-buggen, men har inte kunnat identifiera den ännu.

/M

Jag har väldigt svårt att komma in på många sidor här på 99.se, får oftast bara upp en tom vit sida när jag klickar på en tråd jag vill läsa. Det verkar vara slumpmässigt för ibland funkar det bara när jag klickar på pilen för att komma till senaste inlägget, och ibland fungerar inte det och jag måste klicka på trådens rubrik. Det har varit så ett tag nu för mig, tog mig nästan 10 försök för att komma in på denna tråd.

Jag kör OS 10.4.9 och Safari, om det spelar någon roll.

Mike

Ursprungligen av headlessmike:

Jag har väldigt svårt att komma in på många sidor här på 99.se, får oftast bara upp en tom vit sida när jag klickar på en tråd jag vill läsa. Det verkar vara slumpmässigt för ibland funkar det bara när jag klickar på pilen för att komma till senaste inlägget, och ibland fungerar inte det och jag måste klicka på trådens rubrik. Det har varit så ett tag nu för mig, tog mig nästan 10 försök för att komma in på denna tråd.

Jag kör OS 10.4.9 och Safari, om det spelar någon roll.

Mike

Vi är medvetna om denna bugg, vet dock inte riktigt vad som orsakar den. Det verkar vara relaterat till sidor med mycket innehåll. Ett tips är att du ställer ner "Antal inlägg som visas per sida" i dina inställningar på http://www.99.se/profile.php?do=editoptions.

/M

Ursprungligen av Martin Belak:

Vi är medvetna om denna bugg, vet dock inte riktigt vad som orsakar den. Det verkar vara relaterat till sidor med mycket innehåll. Ett tips är att du ställer ner "Antal inlägg som visas per sida" i dina inställningar på http://www.99.se/profile.php?do=editoptions.

/M

Det verkar hjälpa, tack!

Mike

  • Medlem
  • International user
  • 2007-04-29 21:32

Jag har fortfarande problem när jag står i 99Mac och väljer "Dagens diskisisoner" hamnar ofta i 99Se då.

Yes!!

Bevaka tråden