Hej!
Vet inte riktigt hur jag skall börja men det var så att en kompis länge haft viljan att switcha från PC till Mac. Jag blev intresserad eftersom jag inte spelar spel alls, ibland men väldigt väldigt sällan. Surfar mest, lyssnar på musik, leker med lite bilder osv.
Jag har tidigare haft en iPod 15gb som jag inte var speciellt nöjd med, itunes strulade som fan på PCn osv men skit samma, det är historia nu. Jag gick och köpte en MacBook C2D och en iMac 24".
När jag slutligen fick datorerna blev jag ganska nöjd, jag switchade från en Fujitsu-Siemens P7010 och måste säga att skärmen på MacBooken är dålig i jämförelse! Tråkigt men sant... Behöver en laptop och en MacBook pro är för stor.
iMacen är jag bara nöjd med hittils! Kalasbra skärm och allt övrigt också!
Nu kommer några problem jag behöver hjälp med.
1. Hur flyttar/kopierar jag filer mellan PC - > Mac?
1a. Hur flyttar/kopierar jag filer mellan Mac ->Mac? (DropCopy funkar inte bra tycker jag, för enstaka dokument är det smidigt men inte tillräckligt bra enligt mig)
2. Går det stänga av mottagningen för Apple Remote? Jobbigt att MacBooken svarar när jag spelar musik på iMacen.
3. Hur syncar jag "iTunes/iCal/Photobooth/Med flera" på MacBook med iTunes/iCal/Photobooth/Med flera på iMac? (Vill att allt skall vara synkat, även bokmärken och dokument osv. Den enda skillnaden skall vara att den ena datorn är portabel, vill aldrig sakna något!
När jag får ordning på frågorna ovan kommer jag bli mer än nöjd!
Köpte även en iPod nano 4gb och väntar på Nike+ kitet, TNT är helt orimligt dåliga, jag jobbar natt och har inte vaknat när de knackar på dörren på 3 dagar... Antingen har de fel adress eller kan de inte knacka på dörren, eller sover jag som en stock. När skall Apple erbjuda leverans med posten?
Andra tips på program som jag kan gilla/behöva mottages tacksamt!
Nu hoppas jag bara att iPhone kommer tidigare än väntat så man kan leva livet! Fy vad skönt det skall bli med den, kollade nyss på Macworld podcasten från iTunes.
Någon som tror på Apple Inc aktier nu när de skall ge sig in på mobilsidan? Jag tror stenhårt på dem! Ha de gött alla Macanvändare där ute!
Mvh Michael Öberg