- iGroucho
- Medlem ●
- Stockholm
- 2007-02-13 13:54
Jag är en trogen apple-kund sdn -89 så jag är ingen "basher" men som vanligt är apple ett ytterst frustrerande företag när det gäller kontakter med kunder. Jag har bara idag haft ett flertal tillfällen att slita mitt hår.
Igår inkom ett mail från applestore ang ett misslyckat försök till leverans av en beställning. I mailet står kundref-nr samt ett telefonnummer som påstås gå till UPS. Detta TEL.NUMMER (0845-1610001) EXISTERAR ÖHT INTE!!!!! Allright, jag får väl själv ta reda på tel nr till - knackar in www.UPS.se. Ringer dit och får reda på att de inte kan leverera paketet tillfälligt till ngn annan person eller t.ex ringa från bilen för att stämma träff ngn annan stans (vilket går med andra budfirmor) och om jag ville ändra leveransadress skulle jag tvingas ringa till apple 0771 400484. Man kunde inte göra annat från UPS eftersom man uppger att detta är den service "Apple betalat för"! (UPS chaufförer har f.övr inte telefoner i bilarna). Jag försökte kontakta via 0771400484 två ggr på morgon tills jag gav upp: signalen går fram, ngn telefonsvarare ger besked om att vänta på "ledig handläggare" varefter det blir TVÄRTYST i 5 minuter tills jag ger upp. Ingen som helst feedback att jag står i kö får mig att dra den naturliga slutsatsen att jag är "utslängd". Detta upprepas under 2 försök till jag inte längre kan vänta då jobbet kallar. JAG INSER ATT APPLESTORE TYDLIGEN FÖRVÄNTAR SIG ATT JAG TAR LEDIGT FRÅN JOBBET EN HEL DAG FÖR ATT KUNNA TA EMOT MITT PAKET!!!! eftersom leveransen inte kan tidsbestämmas utan inträffar NÄR SOM HELST mellan 8 och 17! Vilken värld lever Apple i??? Givetvis finns ingen länk för epost till applestore som dessa angelägna synpunkter kan framföras på, t-ex att man i ett standard-mall lämnar ut ett telefon# som är HELT FEL!!!
När jag sdn försöker hitta ett sätt att komma igenom till kundtjänst för att klaga når jag fram till sidan: http://promo.euro.apple.com/promo/helpmenu/se/howtocontact.html där det finns en rubrik "Synpunkter och förslag" och ett telefonnummer. Oh, så bra tänker jag som är en god medborgare och verkligen helst vill försöka hitta så rätt instans som möjligt. Jag ringer upp detta telefonnummer bara för att finna att HELT PLÖTSLIGT ÄR DETTA ALTERNATIV BORTA SOM KNAPPVAL!!!! Jag kan välja siffra som för mig till beställning etc men INTE "Synpunkter och förslag". GREAT SHOW APPLE!!!!
Tänk att detta fortsätter år efter år utan förändring... stön! En bra kund är den som ger feedback så att mottagaren kan förbättra sig och bli observant på sånt som inte funkar för helt klart kan INGEN vara perfekt. MEN man måste ge möjligheter att på ett ENKELT sätt nå fram.