- anon1894
- Medlem ●
Vissa gillar att göra det via nätet, vissa gör det helst över disk, andra gör det inte alls. Hur gör du? I denna veckas undersökning tänkte vi titta närmare på varifrån flest personer köper sina Macar.
Finns inte ditt alternativ med?
Välj "Annat" och skriv gärna en kommentar i denna tråd!
/M
Det blev annat, då jag köpte den som personaldator Försvarsmakten/Core
T-son
Jag köpte min av Recycler.
Min senaste dator köpte jag hos Apple Store, tidigare brukade jag köpa datorer genom mitt jobb. Får se hur det blir i framtiden, om Apple Store fortsätter att ha fina erbjudanden och bra studentrabatter så kommer jag nog fortsätta att köpa från dem.
Nu finns Reda Gruppen med, bytte ut Privatimport. Uppenbarligen är det många som köpt av Reda.
Har köpt flera st hos DD. Snabba ryck och cash, vilket jag gillar. Har ej funnit anledning att klaga, men det beror kanske på att jag fixar dom själv.
Har aldrig varit i beroendeställning av deras service, så jag kan inte uttala mig om kvalitén på den...
Köpte min hos Lap-power som tyvärr gick i graven...
Mitt senaste inköp (iBook 800) köptes på Apple Store med studentrabatten. Innan dess var det en iBook 500 hos PowerPC. Och före dess var det en PM 8600/200 hos Umdac på Umeå universitet. Först av allt var det en LC 475 men jag minns faktiskt inte var jag köpte den.
Skrevs ursprungligen av Jon Adolfsson
Nu finns Reda Gruppen med, bytte ut Privatimport. Uppenbarligen är det många som köpt av Reda.
Jaha, och vad hände med min röst för privatimport? Var den inte värd någonting?
Antar att den ligger under Annat nu. Jag köpte iaf min senaste PB på Macconnection i USA och bar hem den.
Är det inte fler än jag som reagerar på att AppleStore har nästan 19% av nyförsäljningen på 99mac?
Apple själv har sagt att siffran ligger på ca 5%.
Vad innebär detta för landets återförsäljare?
Självklart köpte jag från Recycler, som tyvärr inte säljer till privatpersoner längre.
Köpte min burk (iMac rev B, 160mb/4Gb) för schyssta 1000 pix hos doldisen (?) Mifab, www.mifab.se som rimligen är det enda ställe där man kan hitta vettiga begpriser på vissa typer av datorer. Servicen och effektiviteten slår alla överpriser på vilken macbörs som helst. Stabilt som fan, som gamle Dr Alban hade sagt.
Skrevs ursprungligen av Martin Björnström
Är det inte fler än jag som reagerar på att AppleStore har nästan 19% av nyförsäljningen på 99mac?
Apple själv har sagt att siffran ligger på ca 5%.
Vad innebär detta för landets återförsäljare?
Frågan är hur representativ 99mac-communityn är för den totala försäljningen.
Och inte minst, har folk svarat utifrån sin privata Mac och/eller sin Mac på jobbet?
Det kan nog påverka en del också.
Skrevs ursprungligen av Jonas Mellander
Frågan är hur representativ 99mac-communityn är för den totala försäljningen.
Och inte minst, har folk svarat utifrån sin privata Mac och/eller sin Mac på jobbet?
Det kan nog påverka en del också.
Jag uppfattade frågan som att man skulle svara var man köpt sin egen Mac. Den privata alltså. Annars blir svaret annorlunda för min del i alla fall.
Varför finns inte suveräna PowerPC med som alternativ?
Har köpt två av mina macar där (iMac och Pismo), och är helnöjd!
Skrevs ursprungligen av Peter Edwardsson
Varför finns inte suveräna PowerPC med som alternativ?
För att dom har världens kanske värsta webbplats?! Skulle personligen _aldrig_ köpa från en återförsäljare med en sån sajt. Känns som nån hemmalirare som sitter och kränger datorer från källaren/gillestugan och som anlitade brorsan 14-årige son, som precis gått en kurs på sin högstadieskola i webbdesign och Frontpage, för att "designa" en inspirerande och säljande sajt...
För den som är nyfiken på vad jag menar: http://www.powerpc.se/
Skrevs ursprungligen av Rasmus
För att dom har världens kanske värsta webbplats?! Skulle personligen _aldrig_ köpa från en återförsäljare med en sån sajt. Känns som nån hemmalirare som sitter och kränger datorer från källaren/gillestugan och som anlitade brorsan 14-årige son, som precis gått en kurs på sin högstadieskola i webbdesign och Frontpage, för att "designa" en inspirerande och säljande sajt...
För den som är nyfiken på vad jag menar: http://www.powerpc.se/
Den ser ut att vara gjord i WIN WORD 2000 redigering. Frontpage är nog för avancerat som den ser ut. Men det finns ju gratisprogram på geocities kanske gjord där.
Skrevs ursprungligen av Rasmus
För att dom har världens kanske värsta webbplats?!
Hehe, hemsidan är nog inte den snyggaste jag har sett. Trots det anser jag att PowerPC är ett mycket bra och seriöst företag, det är min erfarenhet efter flera kontakter med dem.
Tror att det är många andra användare på 99mac som kan intyga detsamma.