Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var köpte du din Mac?

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Munkedal
  • 2003-04-14 19:18

Köpte min iMac rev A 1998 på City stormarknad, med lägsta pris avtal mot Nylèn och Holt.

• Oregistrerad
  • 2003-04-15 02:40
Citat:

Skrevs ursprungligen av Rasmus
För att dom har världens kanske värsta webbplats?! Skulle personligen _aldrig_ köpa från en återförsäljare med en sån sajt. Känns som nån hemmalirare som sitter och kränger datorer från källaren/gillestugan och som anlitade brorsan 14-årige son, som precis gått en kurs på sin högstadieskola i webbdesign och Frontpage, för att "designa" en inspirerande och säljande sajt...

För den som är nyfiken på vad jag menar: http://www.powerpc.se/

Om du visste hur många som erbjudit sig att göra vår web seriös och snygg och fräsch...
Vi har fått förslag från de mest svindyra till gratis. Och allt däremellan, såsom att få betalt i minnen, datorer och andra varianter.

Vi har haft helt färdiga förslag - ute live till och med - inkl kundvagnar och kreditansökningar osv...

Vi har trots detta hittills valt att ha kvar webben som den är - fullt medvetna om den låga nivå den håller design- och funktions-mässigt.

Sen kan man också vända på resonemanget helt och säga att det faktiskt är mer sannolikt att man med sin brorsas 14-årige son kan åstadkomma nåt som ser proffesionellt ut på webben, som lovar mycket men som i verkligheten inte håller 10% av vad det ger intryck av.

Källarföretag som man inte kan nå eller besöka på normalt sätt aktar jag mig mer för. Där finns alla möjligheter att lura kunder, med hjälp av källare och 14-åriga söner. Och de är inte ovanliga i databranschen. Men då har de snyggare web än vi.

Vi har en vanlig butik mitt i stan i Lidköping och webben är inte det vi jobbat med primärt. Även om det faktiskt har blivit så med åren att det är den vägen vi nu säljer mest.

Så jag påstår inte att vi aldrig tänker ändra på detta. Vår web har sett ut så här sen 1997...

• Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2003-04-15 10:26
Citat:

Skrevs ursprungligen av Palle
Om du visste hur många som erbjudit sig att göra vår web seriös och snygg och fräsch...
Vi har fått förslag från de mest svindyra till gratis. Och allt däremellan, såsom att få betalt i minnen, datorer och andra varianter.

Vi har haft helt färdiga förslag - ute live till och med - inkl kundvagnar och kreditansökningar osv...

Vi har trots detta hittills valt att ha kvar webben som den är - fullt medvetna om den låga nivå den håller design- och funktions-mässigt.

Sen kan man också vända på resonemanget helt och säga att det faktiskt är mer sannolikt att man med sin brorsas 14-årige son kan åstadkomma nåt som ser proffesionellt ut på webben, som lovar mycket men som i verkligheten inte håller 10% av vad det ger intryck av.

Källarföretag som man inte kan nå eller besöka på normalt sätt aktar jag mig mer för. Där finns alla möjligheter att lura kunder, med hjälp av källare och 14-åriga söner. Och de är inte ovanliga i databranschen. Men då har de snyggare web än vi.

Vi har en vanlig butik mitt i stan i Lidköping och webben är inte det vi jobbat med primärt. Även om det faktiskt har blivit så med åren att det är den vägen vi nu säljer mest.

Så jag påstår inte att vi aldrig tänker ändra på detta. Vår web har sett ut så här sen 1997...

Det känns som att du tänker att "vår webbplats är inte så viktig"... Ändå skriver du att det är den vägen ni säljer mest. Vad tror du skulle hända om ni gjorde en ny, snabb, snygg och pedagogisk webbplats? Jag kan lova dig, ja till och med sätta pengar på att ni skulle öka försäljningen!

Oavsett om ni har tokbra service i butiken är det inte vad jag upplever när jag besöker er webbplats. För mig, som inte vet om ni är bra eller inte, får jag ett negativt intryck.

Det här upplever jag som ett problem i Sverige. Man skulle aldrig drömma om att göra en dålig och ful broschyr, men på nätet är man inte lika noggrann, trots att en webbplats i många fall genererar fler kunder än en enskild broschyr.

När jag skulle köpa min PowerBook för några månader sen såg jag (via er webb) att ni hade ett bra pris. Ändå valde jag att köpa datorn hos en annan återförsäljare eftersom jag inte kunde avgöra er kunskap/service via webbplatsen. Tänker tio andra kunder som jag är det rätt stora intäkter ni går miste om. Tänker tjugo kunder likadant.... Ja, du förstår mitt resonemang?

• Avstängd
  • 2003-04-15 10:38

En andledning att jag inte handlar så ofta på Konsum är deras dåliga skyltning och marknadsföring. Den liggande åttan var en av världens bästa logga Nu har de gjort om det till COOP Konsum till en kostnad av 100 miljoner kronor
Tråkigt

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-15 16:03
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
Apple Store hemkört till dörren. Fördelen med bo på Landet Brevbäraren kommer med paket , pengar m.m.

Jag köpte min på NK i Stockholm. Inte alls dyrare än ordinariepris. Jättebra service. Jag fick packa upp den och pilla på den innan jag betalade. Kanske inte Macgurus till försäljare men det kompenserade de med professionalism. De var måna om mig som kund helt enkelt och trevliga att tala med. Med NKkortet fick jag den hemkörd två timmar senare, gratis.
Att jag dessutom fick en hiskelig massa poäng för köpet skadar inte heller. Dessutom tycker jag att NK är ett av få poängföretag där man snabbt får nytta av poängen och faktiskt får bra grejor. Tänk om mitt Coop-kort var så bra...;-(

• Medlem
  • Skänninge
  • 2003-04-16 00:05
Citat:

Skrevs ursprungligen av Kimpa
Tänk om mitt Coop-kort var så bra...;-(

Om det hade gått att handla Macar på COOP POWER, eller vad det heter nuförtiden, hade du ju fått 5% rabatt om du hade haft med dig en premiecheck!
Plus att du gjort dig betjänt av ett gäng nya kuponger att handla mat för... :rolleyes:

Bevaka tråden