Hmm... svårt det här.... har kollat på tre väldigt likartade system, Traktor Scratch från Native (som släpps i maj), Serato Live Scratch från Rane (en veteran kan man väl säga), och Torq+Conectiv från M-Audio…
Alla tre är hårdvara i kombination med mjukvara, alla tre har tidskodade vinyl och cd-skivor för mixning… Traktor Scratch och Serato ligger prismässigt väldigt nära varandra, Torq+Conectiv cirka halva priset. Äger Traktor DJ Studio v2 så mellan första och sista maj får jag köpa Traktor Scratch för nästan halva priset, så egentligen står det mellan den och Torq+Conectiv…
Vad göra? Jag är mest intresserad av att kunna styra allt via mina 1210:or så timecoden är väldigt viktig samt att jag gillar att låtsas tro att jag kan scratcha så det blir nog en hel del övningar Har läst på andra forum att M-audios tidskodade skivor ska vara riktigt grymma.… men native har nog lärt sig en hel del från sitt final scratch, skillnaden nu är att dom inte bara skeppar mjukvaran utan ett integrerat ljudkort för ändamålet Audio 8 DJ…
Så? M-audio eller Native???