Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken är er favvo lo-fi hårdvarusampler?

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av kallback:

+ att "re:sampla av" i ultrahög pitch (ljudets standardpitch e upp tunad galet mkt) sen e det bara att backa ner i oktaverna och spela upp --- detta ger ju också en lo-fi klang på vilken sampler\sampel som helst, som oftast... artifakter i o f s men endå lo-fi...;]

SP-1200 style

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-05-08 20:59

Akai S612 är grymt kul med riktig lo-fi EQ och sliders för start/stop som bit-knastrar kul när man drar i dom samtidigt som samplingen spelas upp.

Ursprungligen av kroffe:

jopp, har används jäkligt mkt + att man styr sampelrate från klaviatur\mpc~ pads vid sampling\overdub

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2007-05-09 18:51

Jag har galet många diskar till EPS:en men eftersom den inte har SCSI så blir det ju såååå segt att jobba med den så jag bara lackade ur och ställde den i hyllan...
Ingen som har ett SCSI-IF?

• Medlem
  • 2007-05-09 19:13

lofi give high fives!

bollman : hör med patrik på gamla estrad i stockholm , kan finnas där.

Yamaha tx16w med typhoon 2000 blir en riktig sweet lo-fi sampler

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-04 16:39

Finns det fler samplers än S-612 & S-700 / X-7000 som har Overdub? Rysligt ball & kul funktion i all sin enkelhet.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-04 16:42

Du menar resampla? es1 kunde göra det vill jag minnas. för att at ett nyare exempel.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-04 16:51

Nej, inte riktigt, Overdub spelar omedelbart (efter vald tröskel) upp samplingen samtidigt som man spelar in en ny, väldigt smutt. Man kunde t ex hålla en ton med rösten och trycka på overdub gång på gång, efter en liten stund hade man Yello-feta "Ah!"-samplingar.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-04 16:54

aha, det låter ju rätt smidigt och coolt. Jo min boss dsd2 kan göra så . Delay med samplerfunktion.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-04 21:16

Kult. Undrar om Behringer har gjort något bra svinbilligt plagiat på den

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-04 23:16

tror faktiskt inte det, är nog en av de få som de har missat i så fall Jag brukar köra den med en trummaskin så den kan resampla och trigga sig själv. rätt fränt.

@ PF: Tack! Det där tricket hade jag glömt. Det är laserkoolt. Åh, varför har man aldrig tid att leka loss när roliga idéer ploppar upp?

Bevaka tråden