Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Refill ---> Akai?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det finns ju ett litet program som konverterar Akaifiler till Reason refills. Finns det något som konverterar åt andra hållet?

Jag har inte Reason (och har inga planer på att skaffa det heller) men det vimlar av koola refills som jag skulle vilja prega ner på jättehårddisken i min S5000.

Nej. Inte officiellt (inte heller lagligt. Åtminstone tror jag inte det). Det finns ett litet program som flyter omkring på nätet som man kan packa upp refill med. Men det fungerar tydligen si så där. Refill Viewer. Men som sagt, inget jag skulle satsa på att använda för att konvertera refill. Stor risk att du blir sittandes med oanvändbara produkter.

Retligt. Om det går på ett håll borde det ju gå åt andra hållet också. Jag hade inte tänkt knycka kommersiella refills, det finns så många roliga (på pappret i alla fall) hemmagjorda.

Edit: Det här forat är ju alldeles nedlusat med kodjockeys. Ingen som känner sig manad att kompilera ihop en liten Refill--->Akai-konverterare åt mig? O:-)

Tror problemet är att Propellerheads inte gillar eller tillåter det. Därför det inte finns mer än det program som finns idag. Har du provat Refill Viewer? Du skulle ju kunna exportera filerna ur refillet och sedan bygga ihop en AKAI-disc själv. Varför just AKAI? Tar inte de nyare AKAI-samplerna aiff/wav direkt förresten?

Edit: Gjorde precis en sökning på Google. Verkar som man måste ha Reason 3 för att Refill Viewer ska fungera. Själv har jag Reason, så har aldrig kännt behov av att behöva exportera/konvertera refillen. Men visst finns det en hel del guldkorn bland dem, det gör det.

Akai därför att jag har en 50GB hårddisk som det hade varit kul att fylla upp med bra ljud. Jag har inte tid att sitta och pyssla ihop Program av lösa wav-filer, men mycket riktigt är det wav-format. Så något program som automatiskt översätter Refill till Akai hade varit toppen.

Men jag kan förstå Propellerheads. Det är ett fiffigt format och ett av de mest övertygande argumenten för att köra Reason. Jag får väl fortsätta jaga gamla Akai-CDs.

Ursprungligen av sawtooth:

det vimlar av koola refills

Några speciella banker? Har du kollat att de endast finns i refill-format?

1
Bevaka tråden