Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99.se - Lördagstråden

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-05-26 23:46

Efter en lång fredag som innebar arbete från 05:00 - 17:00 tänkte jag få vila idag. Slutade upp med att jag åkte linköping ToR från sthlm. Nu ska jag glida ner i bubbelbadet med en bok.

Nu ska vi käka brunch på stan. Tofflor och shorts!

Måste nog till jobbet och fixa en liten sak, tyvärr verkar inte webbpubliceringssystemet fungera med Mac även om tillverkaren påstår att det ska fungera oavsett operativ och webbläsare.

Ursprungligen av Mikael E:

Måste nog till jobbet och fixa en liten sak, tyvärr verkar inte webbpubliceringssystemet fungera med Mac även om tillverkaren påstår att det ska fungera oavsett operativ och webbläsare.

Tyvärr så kan ju "oavsett operativsystem och webbläsare" betyda "oavsett version av Windows och Internet Explorer". Har varit med om det någon gång.

Ursprungligen av ztaafen:

Tyvärr så kan ju "oavsett operativsystem och webbläsare" betyda "oavsett version av Windows och Internet Explorer". Har varit med om det någon gång.

De säger till och med på sin hemsida att det ska funka, men jag ska maila och fråga. Det var inte vad jag tänkt och åka in till jobbet för och fixa på en lördag.

Men nu är det lördag kväll och krogen väntar om bara några minuter!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-06-16 22:15

Dagen har varit riktigt soft.

Upp vid 8, cykla 1.5 mil ut till sommarstugan, fixade en takplåt på bastun som blåst upp lite. Fick sätta in nya skruvar på ena sidan.
Därefter blev det lägga golv med far i mor och fars sovrum.
Sedan la vi i bryggan i havet och fixade allt till den. La i bojjen i vattnet.
Sedan cykla hem och nu sitter jag och drar i mig min 3e öl för kvällen.

Vaknade 5.30 imorse av dottern. Samtidigt hörde jag några tjejer klacka förbi på gatan utanför på väg till efterfest. Ah, livet som småbarnsförälder

Ursprungligen av Leftrustle:

Vaknade 5.30 imorse av dottern. Samtidigt hörde jag några tjejer klacka förbi på gatan utanför på väg till efterfest. Ah, livet som småbarnsförälder

Sonen vaknade 05.50 imorse trodde då att han skulle däcka vid 11 men tji fick jag. Har precis lyckats få han att somna efter en tur runt Frösön i bil.
Så nu sover han.

Skönt äntligen kan jag få lite tid till vila och mat.

Livet som småbarnsförälder är underbart, Jag lovar.

Ursprungligen av Leftrustle:

Vaknade 5.30 imorse av dottern. Samtidigt hörde jag några tjejer klacka förbi på gatan utanför på väg till efterfest. Ah, livet som småbarnsförälder

Då gick jag och lade mig.

Vi skaffade en Nintendo Wii igår, eftersom SMHI hotade med regn på midsommarafton. Nu blev det ju till och med lite sol här i Malmö, men inte fan gick vi ut för det. Så idag blir det till att lida av rejäl träningsverk och sköta tvättstugan. Och naturligtvis kasta mig ut för branterna på snowboard i SSX Blur.

Själv började jag jobba kl 7 imorse. Gött efter midsommarafton. OB to die for.

Kom för en liten stund sedan hem från konsert med The Ark. Rätt kul att se dem live, ska antagligen se dem igen på Gatufesten.

Var på konsert med The Ark även denna lördag. Denna gång på Storsjöyran i Östersund. Gick även och såg dem på Gatufesten i Sundsvall, vilket jag funderade på i mitt tidigare inlägg. Såg även Miss Li, vilken tyvärr var väldigt hes och inte kunde sjunga så mycket.

Måste även tillägga att av de festivaler som jag har varit på så är Storsjöyran definitivt den sämsta. Dåligt organiserat och allmänt förvirrande. Bara en sådan sak att området töms klockan sex för att öppnas igen klockan sju mot betalning gör det väldigt förvirrande.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-08-18 10:09

Jag ska gå på min brorsdotters 5-årskalas idag.
Har köpt en 38 sidors fotobok med 92 bilder av hennes första fem år via iPhoto. Har även skrivit kommentarer till bilderna i jag form så det verkar som hon har skrivit dem. Det var ett väldans jobb att välja ut bilderna, skriva kommentarer mm så jag hoppas att den blir uppskattad.

Ska hjälpa en kompis byta olja i hans jordbrukstraktor (Volvo 740).

Här är min lördag. Köttfest idag. Inte grillfest köttfest.

Så här ser det ut just nu:

Platsen. Till höger värms nya briketter upp.

Värma var det.

Här är det viktiga... c:a 120 grader.
I tre timmar. Minst.
Dry spare ribs är på gång.

Efter det kycklingen och efter det lammkottleterna.

Nej nu ska jag ut och slänga på lite mer briketter så det inte blir för kallt.

Lördag, skönt. Sova till klockan 11 och bara jobba 3-4 timmar.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-08-25 16:38

Sova till klockan ett och inte jobba alls, för min del då.

Mmm.. kött! Fest! Köttfest, mmm..

Sova kan man ju inte hålla på med. Själv steg jag upp vid åtta och har ägnat större delen av dagen med att byta från Debian 4 till Fedora 7 på servern.

Ursprungligen av Marcus K:

Sova kan man ju inte hålla på med.

Själv jobbar jag 12-13 timmar på vardagar, så det är rätt behövligt för min del.

Min lördag var inte så rolig. Jag tvättade, och medan tvätten hängde i torken och torkade så tänkte jag att jag kunde gå och handla. När jag kom hem så upptäckte jag att mina nycklar var borta! Kom på att jag hade lagt dem på tvättmaskinen. Jag hade alltså låst in dem i tvättstugan!

Jag fick panik. Som tur var så var det bara ungefär två timmar kvar till nästa pass, och han som hade passet var snäll nog att låta mig plocka ihop mina kläder och nycklar.

Bevaka tråden