Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mikrodatorn testar Powerbook 12"

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

Skrevs ursprungligen av sugplopp
på jobbet har vi windows NT/2000. det fungerar. oftast. ser tråkigt ut. är lite struligt.

Jag battlar allt som oftast med vår Win2K Server Ed. utrustade ripp på jobbet

Ni vet väl att Ibook spöade fem Windowsdatorer för ett tag sedan?
Jag skrev en liten notis om det i den här tråden.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Rickard A
Nu skulle jag vilja veta en sak.

Säg 1 test där macen får spö i ett prestandatest mot en pc som ni kan acceptera?? Det verkar som det inte spelar nån roll hur det genomförs eller vem som gör det, förlorar macen är det nåt fel på testet. Om det så är en Apple II som jämförs mot en P4 3.06ghz och macen förlorar så har det varit nåt fel på testet och egentligen borde macen vunnit.

Amen. Att bli Mac-användare är ett aktivt val man gör, på gott och på ont.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Rickard A:Nu skulle jag vilja veta en sak.

Säg 1 test där macen får spö i ett prestandatest mot en pc som ni kan acceptera?? Det verkar som det inte spelar nån roll hur det genomförs eller vem som gör det, förlorar macen är det nåt fel på testet. Om det så är en Apple II som jämförs mot en P4 3.06ghz och macen förlorar så har det varit nåt fel på testet och egentligen borde macen vunnit.

Jag är så trött på det. Inse nån gång att macen inte är snabbast på allt!!!! Inse också att det inte har nån betydelse.

Jo, det har en viss psykologisk betydelse eftersom Mac OS-användarna är i minoritet.
Men själv vill jag hålla mig neutral när jag dyker på "så'na där hemska, opartiska" tester. Apple får faktiskt skylla sig själva om de gör undermåliga, överdyra datorer som inte klarar tester mot billigt "pc-skräp", men innerst inne vill man ju faktiskt att Macen (hårdvaran och/eller mjukvaran) ska vinna ordentligt nå'n gång...

Bevaka tråden