Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt MacBook Pro (jun -07)

Tråden skapades och har fått 553 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Äntligen!

Nu har jag fått mitt exemplar efter mycket vånda! TNT gick faktiskt snabbt, planerad utleverans den andra nästa månad men fick den idag för några timmar sen. Nu är det väl bara att säga adjö till sommaren och sitta inne!

Ursprungligen av gabrielp:

Nu är det väl bara att säga adjö till sommaren och sitta inne!

Inte då, skärmen är ju så ljusstark att det går utmärkt att sitta med datorn ute!

jag ringde ups och vad hon sa så ska jag få båda mina paket imorgon!! wohoo!

Ni som fått era "böcker"
Ringer dom från budfirman samma dag eller dagen innan?
Enligt apple så står det "Estimated Delivery Date 29 Jun 2007" och det ändrades från 2-3 Juli för någon dag sedan.
Tänkte om man har tur att få den innan helgen, eftersom jag åker till Sthlm på utb med mitt nya jobb på måndag och är inte hemma förrens onsdag kväll..

Och föresten? Vad betyder "hub" i TNT trackern?

Ursprungligen av jonas.larsson:

Ni som fått era "böcker"
Ringer dom från budfirman samma dag eller dagen innan?
Enligt apple så står det "Estimated Delivery Date 29 Jun 2007" och det ändrades från 2-3 Juli för någon dag sedan.
Tänkte om man har tur att få den innan helgen, eftersom jag åker till Sthlm på utb med mitt nya jobb på måndag och är inte hemma förrens onsdag kväll..

Och föresten? Vad betyder "hub" i TNT trackern?

Jag blev lite halvirriterad igår när min syrra kom in i mitt rum runt 11.30 och sa att min dator hade kommit.
Inte nog med att de inte ringde öht, de krävde inte ens att det var jag som tog emot den.. men all den irritationen gick snabbt över när jag glatt satte igång datorn och blev förälskad i OS X

Så det är inte säkert att de ringer över huvud taget faktiskt..

Ingen aning om vad hub betyder dock..

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2007-06-29 00:20
Ursprungligen av PiktorPucci:

Ingen aning om vad hub betyder dock..

Hosta Upp Bagis - kanske.

De ringer så vitt jag vet aldrig, till mångas förtret eftersom de bara delar ut på dagtid då många inte är hemma (har man en fast arbetsplats är det bättre att ställa leveransen dit faktiskt).

Jag skulle gissa att en hub är en samlingspunkt för leveranser, ett ställde där man lastar om osv.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag skulle gissa att en hub är en samlingspunkt för leveranser, ett ställde där man lastar om osv.

Stämmer bra.

hehe, snacka om lottning här! min leverans är ju uppdelad i två sändningar. båda paket väger 2,4 kg Det som skulle komma idag är framflyttat till måndag å det som skulle komma på måndag är ute för leverans idag. Så vad tror ni jag får idag? Med min vanliga otur så är det givetvis musen å programvaran som jag har beställt.. men fortfarande vet jag ju inte..

Citat:

Jag blev lite halvirriterad igår när min syrra kom in i mitt rum runt 11.30 och sa att min dator hade kommit.
Inte nog med att de inte ringde öht, de krävde inte ens att det var jag som tog emot den.. men all den irritationen gick snabbt över när jag glatt satte igång datorn och blev förälskad i OS X

Gott mos!
Alltid ledig fredagar! Fast föresten, jag slutar mitt gamla arbete på söndag, sen så är det slut på det.. Haha!
Det där med att ta emot den är bra för min del, den är beställd på tjejjens namn, men betald med mitt kort *S*
Sitter här med hennes mobil och bara väntar!
Har "29 Jun 2007 04:45 Malmo Out For Delivery" på TNT nu så den borde väl komma idag när jag bor i Halmstad!

HOPPAS!

WOHOO!

Idag ska jag fan köpa en trisslott också! För gissa vad jag fick för en timme sedan.. javisst fick man sin Macbook Pro. Jag som var helt inställt på att det var min mus samt mjukvara som skulle komma idag.

äntligen är längtan över och nu ska vi se vad mac går för.

Fungerar ej

Ni som väntar kan nog bli besviken Jag sitter med en helt ut kartongen ny dator som inte fungerar har köpt till applecare och allt, men ingen kontakt på fredagkväll.
Är ganska missnöjd (vill inte verka negativ)!!!!!!

Jag fick alla mina saker vid 1130 tiden idag! Har pillat sen dess! Allt är topp!
MEN, hur kollar man så man verkligen sitter med "n" hastighet mellan macbooken och extremen?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-08-10 18:35
Ursprungligen av jonas.larsson:

Jag fick alla mina saker vid 1130 tiden idag! Har pillat sen dess! Allt är topp!
MEN, hur kollar man så man verkligen sitter med "n" hastighet mellan macbooken och extremen?

Airport extreme hade väl bara stöd för 802.11 b/g enligt websidan?

Ursprungligen av Hagge:

Airport extreme hade väl bara stöd för 802.11 b/g enligt websidan?

Express har bara b/g. Extreme har b/g/n:

"The AirPort Extreme Base Station features 802.11n, the next-generation high-speed wireless technology "

http://www.apple.com/airportextreme/

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-08-10 20:44
Ursprungligen av Rickard A:

Express har bara b/g. Extreme har b/g/n:

"The AirPort Extreme Base Station features 802.11n, the next-generation high-speed wireless technology "

http://www.apple.com/airportextreme/

Var finns den då? Jag hittar bara:
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/wa/RSLID?nnmm=browse&mco=9FABB205&node=home/mac_accessories/airport_wireless

Tydligen går det inte så bra att länka från Applestore men går man in där och kollar till höger under "Ny på Applestore" finns där Airport Extreme med 802.11n.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-08-10 21:46
Ursprungligen av Rickard A:

Tydligen går det inte så bra att länka från Applestore men går man in där och kollar till höger under "Ny på Applestore" finns där Airport Extreme med 802.11n.

Snyggt att den inte finns under airport & trådlöst...

Ursprungligen av Rickard A:

Tydligen går det inte så bra att länka från Applestore men går man in där och kollar till höger under "Ny på Applestore" finns där Airport Extreme med 802.11n.

Den här fungerar så vitt jag kan se:
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/wa/RSLID?mco=6E4EC44B&nplm=MB053

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-08-13 01:30

"According to post from Rob Art from barefeats.com

Quote:
"I ran Prey on both the 15" MacBook Pro 2.2GHz (128M VRAM) and 15" MaBook Pro 2.4GHz (256M VRAM). The settings were High Quality, 1440x900, 4X Anti Aliasing, and 4X Anisotropic Filter.

Under Mac OS X, the unit with 256M of VRAM was 3% faster (21.5 fps vs 20.9 fps).
Under Windows XP Pro, the unit with 256M of VRAM was 54% faster (46.2 fps vs 29.9 fps). "", http://forum.notebookreview.com/showthread.php?p=2195802

Blä, -- --, så störigt är det. Kostnaden är ju alldeles för hög men jag -- --apple. Speciellt när Zepto har en laptop med liknande specar men 512MB vram och 1680x1050 skärm som är billigare (delvis tack vare 2.0GHz cpu och 100GB hdd.)

Jag vill med ha mycket vram

Senast redigerat 2007-08-13 04:05

"Ej skickad ännu." Suck. Äpple+R måste vara totalt utslitna vid det här laget, stackars gamla tangentbord.. Funderar på att åka bort ett slag bara för att få tiden att gå lite snabbare. Ja, inte i verkligheten då - utan i sinnet. Det värsta som finns är att vänta!

Beräknad avsändning: 23 aug, 2007 - 28 aug, 2007
Beräknad leverans: 31 aug, 2007 - 06 sep, 2007

Beställde en MBP 15" förra veckan, nu sitter jag med den i knät.
Jämfört med min gamla PB 12" är det en snabb men stor och klumpig maskin.
Jag får väl vänja mig

Köpte du den via Internet på AppleStore, Örjan? Det var snabbt levererat isåfall.. Kan bara gratulera!

Ursprungligen av Snabeldrake:

Köpte du den via Internet på AppleStore, Örjan? Det var snabbt levererat isåfall.. Kan bara gratulera!

Nej jag köpte den av en lokal datorleverantör.

Hallå vänner

Nu äntligen så är MacBooken verkligen på väg! Så himla nöjd Har bara en liten fråga angående leveransstatusen, som just uppdaterades:

23 aug 2007 22:34 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
23 aug 2007 22:34 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Poin

Jag förstår att den inte hinner dyka upp imorgon, men vet någon om TNT möjligtvis levererar på helger? Annars får det vänta till måndag

Ursprungligen av limerick:

men vet någon om TNT möjligtvis levererar på helger? Annars får det vänta till måndag

Inga helgleveranser tyvärr.

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-08-25 19:16

Nu efter löning funderar jag på att beställa
Men vad är det för hårddisk man får om man beställer 7200rpm? Fujitsu?

Ursprungligen av NiV3Rt:

Men vad är det för hårddisk man får om man beställer 7200rpm? Fujitsu?

Apple använder flera leverantörer så nån kan få ett märke och en annan något annat. Finns inget sätt att få veta i förväg.

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-08-25 20:33
Ursprungligen av Rickard A:

Apple använder flera leverantörer så nån kan få ett märke och en annan något annat. Finns inget sätt att få veta i förväg.

Ajda, några exempel på märken de använder? Fujitsu verkar de flesta datorerna på machuset med 5400rpm ha.

Ursprungligen av NiV3Rt:

Ajda, några exempel på märken de använder? Fujitsu verkar de flesta datorerna på machuset med 5400rpm ha.

Jag har haft både Seagate och Hitatchi i mina macar. Just nu har jag Fujitsu i min MacBook Pro. Det är en 5400rpm 160GB.

Bevaka tråden