Hej
Jag har försökt med "allt" och börjar få panik. Så nu vänder jag mig till Er!
Mitt under ett byte av arbeteshårddisk slutade min externa backuppdisk att montera sig på skrivbordet.
När jag startar hårdisken rullar den igång men efter ca. 3 sekunder blir indikatorlampan på chassit röd en sekund, vilket betyder att det är något fel.
När jag försöker komma åt hårdisken via skivverktyg klarar inte programmet att läsa av hårddisken. Det blir en badboll tills jag stänger av hårddisken eller drar ut USB sladden. Samma sak händer när jag kör DiskWarrior.
Ibland kommer den dock upp i skivverktyget men programmet klara inte av att kontrollera skivan. Badbollen kommer åter upp tills man stänger av hårddisken eller drar ut USB sladden.
Har försökt att kopiera hela disken till en annan med programmet Drive Genius. Men efter en stunds överföring blir återigen indikator lampan röd och allt stannar och låser sig tills man stänger av hårddisken eller drar ut USB sladden..
Har även gjort lite tester med TechTool Pro. Läs och skrivtestet går utan problem. Men när jag kör Surface Scan stannar det av efter en stund och man blir även här tvungen att stänga av hårddisken eller drar ut USB sladden så att programmet ska reagera på att något hänt.
Det gemensamt problem verkar vara att programmen inte kan läsa av volymen på disken och därigenom inte kan kontrollera den.
Chassit är ett USB AluSmart som förut fanns hos Macoteket, med en 300GB Western Digital disk i sig. Har provar chassit med andra diska så det är inget fel på det.
Jag behöver råd, är helt matt och rådlös.
Mvh
Thuresson