Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Roland D-50 - En recension - igen...

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-11-14 00:20

Reverbet låter som ett sandslott rasar om inte annat...:)

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-11-14 10:01

Kan ingen spela några snuttar D-50 ljud med alla effekterna (speciellt reverbet) avstängda?
Det är en upplevelse som man inte varit med om...

  • Medlem
  • Tjällmo
  • 2008-11-14 17:39

Så fort jag fått hem den så kommer det lite snuttar utan effekter!

Hur gör man uppgraderingen för tightare midi på D550? Och hur kan man kolla om den har blivit gjord redan på det ex man har?

  • Medlem
  • 2009-06-10 10:37

D50 är trevlig, köpte en igår och bara älskar att spela på den.

Fråga 1: Vart kan man få tag på minneskort?
Fråga 2: Finns det något fungerande editor/patchprogram därute?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-06-10 11:31
Ursprungligen av Steve:

D50 är trevlig, köpte en igår och bara älskar att spela på den.

Fråga 1: Vart kan man få tag på minneskort?
Fråga 2: Finns det något fungerande editor/patchprogram därute?

Vad heterminneskorten?
Vet att ligger en hög kort i en monter på ludwigs.se ... ring å kolla, säkert billiga, legat där sen d50 var ny kan jag tänka mig.. iofs kan de va andra kort... men värt å kolla.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-10 10:51

Minnneskort är svårt att få tag på, fick du inte med något så kan du nog glömma det.

Med lite tur är den dock minnesexpanderad, 40% av de D-50:or jag haft har varit det. Kolla dels om det står något på baksidan om det(Multidimensional expansion by P.A. Decoder eller M.EX). Man ser det också om det står en etta i stället för ett I när man spelar de interna ljuden, då byter man bank genom att hålla inne internal-knappen och trycka på patch-knapparna.

Det finns en shareware-editor för windows som är OK. Det finns också två miljarder banker med ljud att tanka ner så det är lätt att bygga en best-of-bank med de ljud man vill ha. Editera ljud är generellt inte kul på D-50...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-10 11:16

Det är en grymt kul spelsynt! Kolla så att du har fabriksljuden - det är egentligen den absolut bästa banken tycker jag, med klassikerna Fantasia, Digital Native Dancer, Soundtrack, Living Calliope osv osv. Köpte du den i GBG som annonserades här Steve? Minneskort finns att köpa från USA.

  • Medlem
  • 2009-06-10 11:27

Har du någon länk till minneskorten PF? D50 är en spelmaskin, precis vad som behövs härhemma. Tyvärr så är den fullsmetad med synthbrass/padljud (vilka iofs låter bra). Hade hoppats på orginalljuden

Bevaka tråden