Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Organisera din arbetsplats/datorlösning

Tråden skapades och har fått 366 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Iphone77:

I Amsterdam verkar man inte dölja sina dyrgripar iaf. Jag besöker Amsterdam ganska frekvent och folk verkar inte särskilt oroliga för att få inbrott för det finns massvis med dyrgripar direkt innanför fönstren på marknivå

Såg också det när jag besökte en vän i Holland för några år sedan. Det handlar dock inte så mycket om att visa vad man har utan snarare att holländarna gillar att titta på varandra och att andra tittar. Med andra ingen höjdare att vara pryd och sitta med morgonkaffet i bara mässingen om man bor i Holland

Någon med erfarenhet av att använda IKEA Knös skribordsunderlägg ihop med Apple's trådlösa (blåtand) tangentbord och Magic mouse?

Det står att de inte ska fungera med trådlösa grejor på Ikeas hemsida...

Varför skulle de inte det? eller funkar det?

Tydligen toppar lilla Eindhoven brottstatistiken i Holland.. Jag har flera vänner som har blivit av med allt (_allt_) i digital väg genom inbrott. Inte nog med datorn de tar hårddiskarna med backupen på med.. Ryker hårddisken med alla dina arbeten på så är du ju typ rökt..

Jag har en liknande fråga.. någon som har laptop-bordet Dave? Hur får man plats? Finns det utrymme för musen brevid eller är det trackpad som gäller? Är utan ett skrivbord för tillfället..

Ny dator = ny kabelorganisation

Vitt, svart, silver & ek!

Det var ett tag sedan något hände i denna tråd så jag tar på mig att väcka liv i den. Ny dator som sagt, en iMac 21.5.

Min G5'a dog den 19e januari. Fram tills dess jag köpte min iMac den 5e mars ägnade jag mig bland annat åt att förbättra kabeldragningen.

Nytt nu är att inga kablar längre går upp mellan skrivbordets bakkant och väggen, istället dras de "runt" den högra kortändan. Vissa kablar (usb, ljud, nätverk) leds i en kabelkanal som ligger utmed skrivbordets bakkant. Övriga, lite tjockare kablar(el, fw, dvi) är dragna ovanpå denna kabelkanal och hålls på plats av överhyllan.

Under kabelkorgen på skrivbordets undersida, sitter en grenkontakt med tio uttag (Clas Ohlsson). Jag använder delar av benställningen som kabelkanal. Usb-hubben liksom min Eyetv 250 sitter fast under skrivbordet. I kabelkorgen ligger endast strömdosor samt lite anslutningskabel. Kablarna som till synes hänger ner mot golvet (rött kabelband), når aldrig golvet utan loopar sas en bit ner och går upp till strömdosorna....

Den gråaktiga kabeln som på sista bilden syns hängande till vänster om de svarta kablarna (rött kabelband) tillhör ett par LED-lampor som fn bara ligger i kabelkorgen riktade nedåt. Det är samma lampor som jag tidigare hade bakom G5'an.

Den sista bilden visar hur det ser ut nu när datorn är på plats. Jag passade också på att måla på min överhylla med mer vit färg samt sänka den, varför en stående placering av WD - disken inte var särskilt lämplig, den blev för varm.

Senast redigerat 2010-04-27 16:04

men... har du helt glömt bort vad Steve sagt... med en iMac behövs bara 1 sladd, den till strömmen, och jag ser många fler...

Blev väldigt bra ordning på den stora mängden sladdar, just nu har jag själv ingen större ordning alls, men blev lite inspirerad att ta tag i härvan igen...

Ursprungligen av Gusten68:

men... har du helt glömt bort vad Steve sagt... med en iMac behövs bara 1 sladd, den till strömmen, och jag ser många fler...

Blev väldigt bra ordning på den stora mängden sladdar, just nu har jag själv ingen större ordning alls, men blev lite inspirerad att ta tag i härvan igen...

Hehe, "bara en sladd" skulle funka om det fanns trådlös usb, trådlös fw och trådlös dvi - till överkomligt pris

Jag kan erkänna att när jag ser härvan själv så undrar jag vad det är för en massa saker jag har men så börjar jag koppla samman kablar och kontakter med prylar och då ser jag att det inte finns någon annan lösning för stunden...

Kan återkomma med en närbild av grenuttaget där jag pekar ut vad som går till vad...kan vara kul att göra

Bevaka tråden