Vitt, svart, silver & ek!
Det var ett tag sedan något hände i denna tråd så jag tar på mig att väcka liv i den. Ny dator som sagt, en iMac 21.5.
Min G5'a dog den 19e januari. Fram tills dess jag köpte min iMac den 5e mars ägnade jag mig bland annat åt att förbättra kabeldragningen.
Nytt nu är att inga kablar längre går upp mellan skrivbordets bakkant och väggen, istället dras de "runt" den högra kortändan. Vissa kablar (usb, ljud, nätverk) leds i en kabelkanal som ligger utmed skrivbordets bakkant. Övriga, lite tjockare kablar(el, fw, dvi) är dragna ovanpå denna kabelkanal och hålls på plats av överhyllan.
Under kabelkorgen på skrivbordets undersida, sitter en grenkontakt med tio uttag (Clas Ohlsson). Jag använder delar av benställningen som kabelkanal. Usb-hubben liksom min Eyetv 250 sitter fast under skrivbordet. I kabelkorgen ligger endast strömdosor samt lite anslutningskabel. Kablarna som till synes hänger ner mot golvet (rött kabelband), når aldrig golvet utan loopar sas en bit ner och går upp till strömdosorna....
Den gråaktiga kabeln som på sista bilden syns hängande till vänster om de svarta kablarna (rött kabelband) tillhör ett par LED-lampor som fn bara ligger i kabelkorgen riktade nedåt. Det är samma lampor som jag tidigare hade bakom G5'an.
Den sista bilden visar hur det ser ut nu när datorn är på plats. Jag passade också på att måla på min överhylla med mer vit färg samt sänka den, varför en stående placering av WD - disken inte var särskilt lämplig, den blev för varm.